konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co sądzicie?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

ciezko porownywac promocje Polski z krajami z Zachodniej Europy, zwlaszcza ze od 2000 roku istnieje dopiero POT, ale imponujace juz sa ich dzialania, bardzo mi sie podobaja i uwazam, ze wiecej powinny byc ukierunkowane na M.I.C.E, nowy plan na 2007 rok duzo obiecuje...
bylam na targach ITB w Berlinie, to wazne ze na konferencjach byla promocja Polski, stoiska promocyjne rowniez odrozniajace nas od innych krajow, duzo pochwal, trzeba jeszcze duzo zdzialac w kierunku Promocji Polski :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

na targach w Berlinie POT dostal I miejsce za promocje, wiec chyba to juz cos znaczy... :)))

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Na dzień dzisiejszy to tak jak porównywać Czarnobyl z NASA - różnica w technice:)
A tak serio to my dopiero od 89 roku możemy się rozwijać a i tak z tego ponad 1o lat zajęły lustracja, zmiana struktur, prywatyzacja itp itd a od 3 lat jesteśmy w Unii więc ile tak naprawdę mieliśmy czasu na jakąkolwiek promocje skoro kolejne rządy - obojętnie prawicowe czy czerwone skupiały się na walce o stołki i sprzątanie po porzednikach.

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Tak na prawde to nie ma znaczenia czy Polska miala na promocje lat 5 czy 20. Wazne co sie w tym kierunku robi. Faktycznie jestesmy przez POT reprezentowani na chyba wszystkich wazniejszych targach turystycznych, ale przeciez nie tylko POT stanowi na takich targach o Polsce, sa tez prezentacje wojewodztw, miast czy ich zwiazkow (oczywiscie nie na wszystkich targach, ale jednak). Szkoda tylko ze w dalszym ciagu zdazaja sie (i to wcale nie jest margines) sytuacje gdy ktos z ekipy majacej promowac Polske, wojewodztwo czy miasto jedzie na targi w nagrode za cos, na czasami ciekawa wycieczke, a nie po to zeby promowac to co ma promowac.
I tu tkwi problem. Jesli bedziemy w taki sposob marnowac pieniadze to nawet za 50 lat nie bedziemy wypromowani na jakotakim poziomie.
Moim zdaniem Polska przegrywa promocyjna batalie z wiekszoscia naszych sasiadow. Przegralismy promocyjnie upadek komunizmu na rzecz Niemiec (upadek muru berlinskiego), przegralismy status lidera przemian gospodarczych na rzecz np. Estonii czy ostatnio Slowacji i obawiam sie ze przegramy EURO 2012 na rzecz Ukrainy ...
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Cezary P.:
Tak na prawde to nie ma znaczenia czy Polska miala na promocje lat 5 czy 20. Wazne co sie w tym kierunku robi. Faktycznie jestesmy przez POT reprezentowani na chyba wszystkich wazniejszych targach turystycznych, ale przeciez nie tylko POT stanowi na takich targach o Polsce, sa tez prezentacje wojewodztw, miast czy ich zwiazkow (oczywiscie nie na wszystkich targach, ale jednak). Szkoda tylko ze w dalszym ciagu zdazaja sie (i to wcale nie jest margines) sytuacje gdy ktos z ekipy majacej promowac Polske, wojewodztwo czy miasto jedzie na targi w nagrode za cos, na czasami ciekawa wycieczke, a nie po to zeby promowac to co ma promowac.
I tu tkwi problem. Jesli bedziemy w taki sposob marnowac pieniadze to nawet za 50 lat nie bedziemy wypromowani na jakotakim poziomie.
Moim zdaniem Polska przegrywa promocyjna batalie z wiekszoscia naszych sasiadow. Przegralismy promocyjnie upadek komunizmu na rzecz Niemiec (upadek muru berlinskiego), przegralismy status lidera przemian gospodarczych na rzecz np. Estonii czy ostatnio Slowacji i obawiam sie ze przegramy EURO 2012 na rzecz Ukrainy ...

bez przesady, Ukraina ma kiepski wizerunek i raczej to ona bedzie musiala podjac wiecej wysilku w promocji i przyciagnieciu turystow. my jestesmy demokratycznym, wolnym krajem i u nas wiele rzeczy swobodniej sie ksztaltuje. po prostu trzeba dobrze zintegrowac srodowisko publiczno-prywatne w Polsce i porzadnie zabrac sie do promocji kraju. bynajmniej dazyc efektywnie do celu, ktory dla wszystkich chyba jest jasny... sukces Polski na Euro 2012Iwona Kubisz edytował(a) ten post dnia 25.04.07 o godzinie 11:21

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Iwona K.:
bez przesady, Ukraina ma kiepski wizerunek i raczej to ona bedzie musiala podjac wiecej wysilku w promocji i przyciagnieciu turystow
No wlasnie Cezaremu chodzi o to, ze Ukraina wiecej wysilku wlozy i zyska wiecej niz my, ktorzy potencjalnie mniej musimy zrobic. ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Jacek P.:
No wlasnie Cezaremu chodzi o to, ze Ukraina wiecej wysilku wlozy i zyska wiecej niz my, ktorzy potencjalnie mniej musimy zrobic. ;)

a ja uwazam, ze my wiecej na tym skorzystamy, bo i tak wiecej ludzi przyjedzie do nas ze wzgledu na lepszy wizerunek niz ma Ukraina..
poza tym my rowniez mamy duzo do zrobienia, moze mniej niz Ukraina, ale twierdze ze to my wiecej skorzystamy ;pIwona Kubisz edytował(a) ten post dnia 25.04.07 o godzinie 11:58

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Wiecej, mniej... to względne kategorie;)
Ja sądzę że ważniejsze jest CO zyskamy niż to czy zyskamy wiecej od Ukrainy.
Kibice przyjada w pierwszym rzedzie na zawody a dopiero w drugim do Polski. I od nas zalezy jakie stad wywioza wrażenia.

Mysle tez ze dla wizerunku Polski wieksze znaczenie bedzie mialo to jak przygotowanie zawodow skomentuja zagraniczne media (a to nie tylko dobra organizacja ale takze PR i nasze własne działania medialne).

Ja bym proponował wrócić do meritum tego wątku - czyli uczmy się od innych...
Zastanowiła mnie ostatnio pewna sprawa. Spacerowałem sobie po Krakowskim Przedmiesciu, gdzie mieszcza sie min. misje turystyczne Słowacji i Turcji.

Na tabliczkach widnieja logosy, a wlaciwie opracowane graficznie nazwy Państw: "Turcja", "Słowacja". Czytam i rozumiem... :)

Tymczasem przyjrzyjmy się wersji anglojęzycznej portalu o Polsce i zamieszczonym na nim logotypom:
http://www.poland.gov.pl/index.php?document=2

Z drugiej strony...taka CocaCola - na całym świecie jest jedna :)

Która praktyka jest lepsza dla promocji Kraju?
,[edited]Łukasz

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Moim zdaniem najlepszy PR to wmawianie wszystkim, że jesteśmy THE BEST nawet jeśli nie jesteśmy.
Koledzy PR -owcy - w końcu na tym polega nasz zawód - kształtowac pozytywny wizerunek wszelkimi dostepnymi sposobami!
Marek S.

Marek S. Kreatywne wdrożenia
na nowe produkty

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Joanna Małgorzata I.:
Moim zdaniem najlepszy PR to wmawianie wszystkim, że jesteśmy THE BEST nawet jeśli nie jesteśmy.

Ciekawe spojrzenie na PR - wobec tego (przepraszam z góry za przykład) nasz rząd obecnie uprawia najlepszy PR na świecie. A efekty tego widać - chyba nie tędy droga. Z budowaniem relacji ma to średnio coś wspólnego - a chyba (choć jestem w tym obszarze laikiem) na tym głównie opierają się działania PRowskie, chyba że się mylę. Samo wmawianie ludziom, że coś jest najlepsze mimo, że takie nie jest przynosi mierniutkie efekty. Bardziej do przytoczonego wyżej określenia pasuje tu czysta propaganda (i to z czasów kiedy mnie na świecie nie było). To już było i się średnio sprawdziło.
Koledzy PR -owcy - w końcu na tym polega nasz zawód - kształtowac pozytywny wizerunek wszelkimi dostepnymi sposobami!

Co do tych sposobów to też bym tak bardzo nie "makiawelizował":). Wydaje mi się, że czasami właśnie sposoby, narzędzia same w sobie mogą być przyciągające i stanowiące o sile i kierunku tworzonego wizerunku. Chytry dwa razy traci, sprytny - dwa razy zyskuje. Zwłaszcza, gdy ma się ograniczenia budżetowe.

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Marek S.:
Joanna Małgorzata I.:
Moim zdaniem najlepszy PR to wmawianie wszystkim, że jesteśmy THE BEST nawet jeśli nie jesteśmy.

Ciekawe spojrzenie na PR - wobec tego (przepraszam z góry za przykład) nasz rząd obecnie uprawia najlepszy PR na świecie. A efekty tego widać - chyba nie tędy droga. Z budowaniem relacji ma to średnio coś wspólnego - a chyba (choć jestem w tym obszarze laikiem) na tym głównie opierają się działania PRowskie, chyba że się mylę. Samo wmawianie ludziom, że coś jest najlepsze mimo, że takie nie jest przynosi mierniutkie efekty. Bardziej do przytoczonego wyżej określenia pasuje tu czysta propaganda (i to z czasów kiedy mnie na świecie nie było). To już było i się średnio sprawdziło.
Koledzy PR -owcy - w końcu na tym polega nasz zawód - kształtowac pozytywny wizerunek wszelkimi dostepnymi sposobami!

Co do tych sposobów to też bym tak bardzo nie "makiawelizował":). Wydaje mi się, że czasami właśnie sposoby, narzędzia same w sobie mogą być przyciągające i stanowiące o sile i kierunku tworzonego wizerunku. Chytry dwa razy traci, sprytny - dwa razy zyskuje. Zwłaszcza, gdy ma się ograniczenia budżetowe.

W PR chodzi o to by kształtowac wizerunek wszelkimi dostepnymi sposobami. Czy trąci to makiavelizmem - bywa, że tak. Wszystko zależy od okoliczności i danego podmiotu, dla którego działamy. Jeśli chodzi o debeściarstwo Polski - miałam na myśli nie tyle to by tak o sobie mówić i mysleć co mieć argumenty na takie tezy.I myślę, że wiele argumentów Polska ma.

konto usunięte

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

A co do PR naszego rządu - niestety nie zgodze się. Nasz rząd po pierwsze robi to co chce a po drugie nie działa wcale pod publiczkę , szczególnie zagraniczną. W polityce zagranicznej najważniejsza jest dyplomacja a tego akurat naszemu rządowi brakuje. Mistrzem PR był Kwaśniewski - choć nie lubię gościa i nigdy na niego nie głosowałam na pewno potrafił sie sprzedać. Dobrych piarowców ma też Lepper co wcale ni znaczy, że go podziwiam. I tak dochodzimy do konsensusu, że w PR najwazniejsze są efekty czyli pozytywne wrażenie..
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Porównujemy promocję Polski z promocją innych państw - co...

Nie, nie... no zaraz. A gdzie prawda? Od "the best" jest reklama :). Chociaż i reklama musi mieć jakieś podłoże w produkcie. Pamiętam jak POT miał robić z DDB (chyba z nimi) kampanię z Bullock oraz Fordem pt. 'Polska - Historia z happy endem'. Firma,
której wtedy szefowałem w Polsce (Alcat Communications) pracowała z PAIZ-em i mieliśmy przy promocji Polski współpracować. Ja i moja amerykańska szefowa uważaliśmy, że są pozytywy, że może być głośno, ale nie można ciągle pokazywać, że nasz kraj jest słoneczny (a to było jedno z założeń). Bo na miłość boską jak przyjedzie do polski ktoś zamiast do Tajlandii w październiku to przyjedzie raz i to na krótko... Pokazujmy pozytywy, ale nie tam, gdzie ich nie ma i nie będzie.Bartosz Sokolinski edytował(a) ten post dnia 28.04.07 o godzinie 21:52



Wyślij zaproszenie do