konto usunięte
Iwona
K.
Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
tak zgadza się,ale w poście skupiam się na promocji turystyki.
Iwona
K.
Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Polska jest modna, można powiedzieć że rzeczywiście panuje trend na nasz kraj...i robi się coraz atrakcyjniejsza dla naszych sąsiadów.poniżej przestawiam dwa artykuły o książce "Viva Polonia", która staje się bardzo popularna w Niemczech:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3257565,00.html
oraz artykuł dla znających niemiecki o stosunkach między Polską a Niemcami wg autora książki:
http://www.tagesspiegel.de/zeitung/Sonntag;art2566,223...
może to jakiś przełom i w końcu znikną między nami stereotypy...
"Viva Polonia" znajduje się aktualnie na trzecim (tydzień wcześniej na drugim) miejscu popularnej listy bestsellerów tygodnika "Der Spiegel".
"Opracowania naukowe czy publicystyczne, np. taki „Alfabet cudów polskich”, który wydał nasz instytut, podchodzą do polskich tematów w sposób zbyt poważny, napuszony. Przyznaję, że na początku książkę Steffena Möllera przyjąłem ze sporymi wątpliwościami. Oniemiałem jednak z powodu precyzji i lekkości z jaką przedstawiona została na trzech stronach chociażby niemiecko-polska historia. Chylę głowę przed autorem i stwierdzam, że dzięki tej książce Polska została ukazana w taki sposób, w jaki nie udało się tego dokonać dziesiątkom opracowań publicystycznych czy beletrystycznych - wyjaśnia Manfred Mack z Niemieckiego Instytutu Spraw Polskich w Darmstadt, autor podręczników do historii i literatury polskiej.Iwona K. edytował(a) ten post dnia 02.05.08 o godzinie 20:17
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Iwona K.:Nie nie proste Iwono - nasze myślenie to prestiż, JP2, Solidarność i przelana krew, tylko że nikt tego nie chce kupować, a my jakoś nie możemy tego najzwyczajniej zauważyć. Wykładnią tego myslenia jest MSZtowskie logo Polska. My bardziej siebie sobie sprzedajemy niż innym. Dlatego Stephen u nas nie przejdzie :)
Wracając do głównego tematu, pomysłami na kampanie marketingowe naszego kraju zajmuje sie Polska Organizacja Turystyczna, działająca przy polskim rządzie od 2000 roku.
Na jej krótki okres działania pojawiło się dużo ciekawych projektów.
Natomiast w Niemczech istnieje od ponad 50 lat Niemiecka Centrala Turystyki i ona jest odpowiedzialna za nową kampanię popularyzacji marki Niemiec w Polsce.
Do tej reklamy wykorzystała wizerunek Steffena Moelerra, popularnego aktora i kabarecistę, reklama już jest widoczna na licznych plakatach w Warszawie, pojawi się także w Łodzi, Krakowie, Katowicach i Gdańsku.
Reklama pojawia się również na banerach w internecie, pojawi się również w magazynach turystycznych. http://niemcy-turystyka.pl
Wykorzystanie wizerunku ogólnie lubianego i popularnego Niemca w reklamach na polskim rynku jest jak widać nieskomplikowanym pomysłem i zaskakuje, w momencie kiedy my myślimy o polskich symbolach i wielkich autorytetach - tutaj w przypadku Niemiec pokazuje, że nie zawsze trzeba iść w tym kierunku,
proste? a co wy o tym myślicie?
Spójrz na te wszystkie promocje miast robione pod różnie odmienianym "tu się żyje" - toż to nic innego jak krzyczenie "nie mamy nic do pokazania" normalnym turystom, niczym sie nie wyróżniamy, siedźcie w domu.Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 02.05.08 o godzinie 21:53
Damian
Hajduk
TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Andrzeju-Ludwiku!Takie słowa?
I to w dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej?!
-
A z drugim akapitem się zgodzę już bardziej
To może zamiast krytyki 'jak_nie_robić',
to konstruktywno-twórcze przykłady
'jak_robic_należy'
Konkretne z nazwy i łącza!
O! Całkiem jak Eddy w Zielonej Górze
PozdrawiamDamian Hajduk edytował(a) ten post dnia 06.05.08 o godzinie 22:45
Aleksander Lenart gra & fika
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Krystyna Skrzyńska:
POT promuje turystykę Polski. PAIiIZ i MSZ- gospodarkę a IAM kulturę.
A czy te organizacje dzialaja wg jakiejs wyzszej wspolnej strategii? Czy jest cos "nad"? Czy kazdy sobie?
konto usunięte
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Do końca 2005 r. Ministerstwo Gospodarki działało w oparciu o „Program Promocji Gospodarczej Polski do roku 2005”.Obecnie, wobec braku długofalowego dokumentu programowego, który obejmowałby horyzontem kolejne lata, Ministerstwo realizuje tylko te wybrane założenia kierunkowe wynikające z poprzedniego programu, które nie straciły swojej aktualności.
Zadania z zakresu promocji gospodarczej na następne lata zostaną określone w „Strategii promocji gospodarki polskiej”.
Obecnie jest coś takiego jak „Założenia do strategii promocji gospodarki polskiej 2007-2015”.
Aleksander Lenart gra & fika
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Krystyna Skrzyńska:
Obecnie jest coś takiego jak „Założenia do strategii promocji
gospodarki polskiej 2007-2015”.
Interesujący dokument.
Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Bardziej interesujące że to w ramach tylko MG realizowane. Każdy sobie rzepkę skrobie.To tak, jak z nagłówkami stron ministerstw - opisałem moje zastrzeżenia i dobre wzorce na blogu, jakby to kogokolwiek interesowało:
1. http://www.blog.e-alw.com/2008/01/pastwo-jak-korporacj...
2. http://www.blog.e-alw.com/2008/01/pastwo-jak-korporacj...
PS miałem jakiś czas temu pytanie z Urzędu Rady Ministrów czy podjąłbym się projektu nagłówka strony premiera, bo trzeba zmienić, wyłuszczyłem co sądzę o potrzebie ujednolicenia i... chyba się obrazili :) Właściwie racja, kazdy ma swój ogródek i nie wtrąca się do sąsiada...
Aleksander Lenart gra & fika
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Bardziej interesujące że to w ramach tylko MG realizowane. Każdy sobie rzepkę skrobie.
Intersujący dokument o tyle, że określa dalsze prace nad marką Polska jako priorytetowe. Saffron zresztą reklamuje to na swojej stronie głównej co daje pewne nadzieje...
To tak, jak z nagłówkami stron ministerstw - opisałem moje zastrzeżenia i dobre wzorce na blogu, jakby to kogokolwiek interesowało:
1. http://www.blog.e-alw.com/2008/01/pastwo-jak-korporacj...
2. http://www.blog.e-alw.com/2008/01/pastwo-jak-korporacj...
Było jeszcze tu:
http://forum.rzeczy.net/viewtopic.php?p=2608#2608
konto usunięte
Temat: Pomysły na kolejną reklamę Polskiego rynku za granicą
Panie Andrzeju, zgadzam sie z Panskim pogladem ze my sami sobie reklamujemy ta Polske. Wciaz powracamy do historycznych wyczynow naszych przodkow,szczycimy sie tym ile nasz narod wylal krwi i ile przeszedl w drodze do tego co mamy dzis. Owszem, jest to dla nas wazne i nie powinnismy o tym zapominac- ale to nie jest to co chca uslyszec od nas zagraniczni turysci. Zabrzmi to szokujaco, ale tak wlasnie jest: ich naprawde malo obchodzi kim byl Mickiewicz, co sie Stalo pod Grunwaldem itd-to nie ich bajka! Jesli uparcie bedziemy trwac przy takim prezentowaniu Polski to nigdy nie pozbedziemy sie opini szarego, biednego komunistycznego kraju w ktorym panuje trzaskajacy mroz, sa biale niedzwiedzie, pijemy wodke zeby nie zamarznac i w ktorym jest jeszcze wojna (bo takie opinie niejednokrotnie slyszalam bedac za granica!)Jesli chcemy robic marketing dla Polski to podstawa powinno byc potraktowanie Polski jako produktu a turystow jako konsumentow oraz zidentyfikowanie czego ONI (a nie my) chca!! A turysci nie chca malkontenctwa, opowiadan z wojny (no moze poza nielicznymi ktorzy akurat sa tym glebiej zainteresowani).Chca poznac Polske taka jaka jest dzisiaj, chca korzystac z tego co teraz oferuje- a my mamy do zaoferowania naprawde duzo (!)tylko mgla histori ktorej nie chcemy sie pozbyc nie pozwala temu calemu bogactwu Polski byc odkrytym i docenionym przez turystow.
Jesli chodzi o poczatkowe watki tj.jaka reklama dla Polski..
TV jest powiedzmy ok,ale minely czasy kiedy byla kanalem gwarantujacym sukces.Zwrocmy uwage ze dzisiejsza komunikacja to juz nie wylacznie monolog nadawcy komunikatu ale "two-way road"! Nadawca (owszem)nadal wysyla komunikat ale wladza przenosi sie w rece odbiorcy ktory aktywnie szuka informacji.
Dlatego mysle ze zanim wogole pomyslimy o jakiejkolwiek promocji za posrednictwem takiego kanalu jak TV, powinnismy porzadnie przygotowac (baze)kampanie w internecie (ktora dobrze przygotowana nie bedzie potrzebowala wielu drogich wspomagaczy)
-Youtube (rzecz oczywista)ale przede wszystkim
- rzetelnie opracowana strona internetowa (te dotychczasowe sa nijakie)z porzadnie rozbudowana galerią i filmikami (ludzie lubia widziec!)o konkretnych miastach,zabytkach,regionach,itd. Takze z aktualnymi danymi, interaktywnymi mapami i naniesionymi na nie zabytkami,miejscami,przystankami.Potencjalny turysta musi miec pewnosc ze jesli zdecyduje sie przyjechac i podziwiac nasz piekny kraj-bedzie wiedzial czym i jak dojechac (uporzadkowane linki do pkp,lini autobusowych, lini miedzymiastowych-przynajmniej po angielsku!)bo z tym najczesciej maja problem turysci. Linki nie tylko do hoteli ale i tanszych hosteli czy kwater gdzie (znow)obsluga mowi po angielsku!-jednym z najczestszych pytan a jednoczesnie obaw zwiazanych z odwiedzieniem Polski jest to czy jesli zapytaja o wskazowki: jak dojechac, gdzie wysiasc itd dostana odpowiedz, (tu nasuwa mi sie odrazu zywy przyklad naszego "przygotowania" -w Stolicy-oznaczenia tylko po Polsku!!?)Skoro Nie kazdy Polak bedzie umial udzielic wskazowek, to niech taki turysta ma chociaz szanse opracowania sobie z pomoca takiej rozbudowanej strony internetowej trasy zwiedziania/podrozowania (no bo coz z tego ze taki turysta obejrzy w TV reklame, pomysli "fajnie,loty tanie..",wsiadzie w samolot i przyleci, kiedy tuz po wyladowaniu napotyka "schody". Wyobrazenie wykreowane przez spot moze szybko sie zmienic na przykre doswiadczenie z Polska, o ktorym opowie swoim znajomym...
Takze uporzadkowanie informacji, intuicyjna nawigacja, niezaklocona natretnymi reklamami.
Poniewaz,wiekszosc ludzi kiedy slyszy o Polsce (najczesciej od Poloni czy tych co juz u nas byli) samemu aktywnie zaczyna szukac informacji.I nie siada taka osoba do telewizora czy nie szuka banerow na ulicach tylko najczesciej wykorzystuje do tego celu siec. Dlatego wazne aby na oficjalnej stronie dac mu tej informacji jak najwiecej, aby poprzez interaktywne aplikacje wciagnac go do "wirtualnej podrozy po Polsce". Jednak,aby skutecznie zasiac ziarno zainteresowania w glowie takiej osoby nalezy mu dac wiecej "pozywki" niz tylko mapa,zdjecie pierogow i kielbasy czy Oswiecimia i Wieliczki (to juz czesto wiedza, ktora maja)
Mysle ze ciekawym zabiegiem w promocji Polski i "produktow" jakie ma Polska do zaoferowania byloby poblokowanie ich tematyczne w zaleznosci od potrzeb konkretnych odbiorcow, np podzielenie strony na takie panele tematyczne jak:
.**"dla mlodych i aktywnych" (tu mogly by sie znalesc np.windsurfing na Helu,nurkowanie (gdzies tam) skalki na jurze krakowsko-czestochowskiej, lazenie po grotach (tam i tam) quady (tu i tu),narty (w gorach), strzelectwo, paintball,mozna tu mnozyc...(odrazu klanija sie wplywy z reklam konkretnych firm oferujacych takie aktywnosci:)
**"dla chcacych relaxu- wedkowanie(gdzie:jeziora, miejscowosci), agroturystyka-wypoczynek na lonie natury; leniuchowanie nad Baltykiem (nazwy cichych i pieknych wsi rybackich gdzie mozna sie zrelaksowac)..itd
**"dla chcacych pozwiedzac"- Krakow,Wroclaw, Wa-wa,Torun,Trojmiasto i wiele innych (zabtki takie i takie,mapa, dojazd,ceny biletow)
***"Dla imprezowych" Krakow (konkretne kluby, miejsca, dojazdy) Warszawa, Wroclaw, Trojmiasto itd
**dla biznesmanow- konkretne hotele, dojazdy, kluby i restauracje sprzyjajace spotkaniom biznesowym i tym podobne.
**dla chcacych odnowy"- osrodki spa, gabinety specjalistyczne,sanatoria, osrodki wypoczynkowe
**turystyka zdrowotna"-lista gabinetow specjalistycznych wedlug miast, wraz odnosnikami do map i srodkow komunikacji,taxi,hoteli)
Do strony mozna byloby jeszcze dodac aplikacje umozliwiajace tym ktorzy juz odwiedzili Polske zamieszczanie zdjec z pobytu, mozliwosci zamieszczania komentarzy i wrazen, wskazowek dla innych (byloby to jednoczesnie nieocenionym feedbackiem-na temat tego co jest ok, co poprawic,czy czego brakuje w ofercie Polski itd.)
Mozna by rowniez zamiescic jakis konkurs wiedzy o Polsce (z nagrodami-np pobyt w spa nad morzem) -To promowalo by nasz kraj, i zwiekszalo swiadomosc oraz wiedze obcokrajowcow o naszym kraju i jednoczesnie o markach narodowych (!)-ktore tez maja swoj wklad w promocji Polski na arenie miedzynarodowej.
Wierze ze oryginalnie zrobiona i wciagajaca strona (oraz dodatkowa reklama, np na facebook, hi5,my space odsylajaca na owa strone, czy oryginalne widgety) sa w stanie zdzialac wiecej niz reklama w TV.
Ponadto w przeciwienstwie do TV (ktora powaznie uszczupla budzet) kampania w sieci ma potencjal na przyniesienie dodatkowych dochodow, ktore mozna zainwestowac w dalsze dzialania promocyjne...lub chocazby w polsko-anglojezyczne oznaczenia dla turystow:)Anna P. edytował(a) ten post dnia 09.01.09 o godzinie 06:14
Podobne tematy
-
PROMOCJA POLSKI » Promocja polskiej kultury za granicą -
-
PROMOCJA POLSKI » Inicjatywy, pomysły -
-
PROMOCJA POLSKI » Jak wyobrażacie sobie Śląsk i jego reklamę? -
-
PROMOCJA POLSKI » wizerunek polskiego rządu -
-
PROMOCJA POLSKI » Promowanie Polski za granicą wśród Polonii -
-
PROMOCJA POLSKI » złoty lew dla pawilonu polskiego na biennale architektury... -
-
PROMOCJA POLSKI » Wystawa It's My Place w ramach I Polskiego Festiwalu... -
-
PROMOCJA POLSKI » Orła cień, czyli o promocji polskiej gospodarki za granicą -
-
PROMOCJA POLSKI » 2 FORUM POLSKIEGO PRODUKTU -
-
PROMOCJA POLSKI » z innej strony - promocja kraju za granicą przez polską... -
Następna dyskusja: