Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

przez wiele lat obserwowalam ze zgroza zle pomyslane i fatalnie przeprowadzane przedsiewziecia promocyjne autorstwa msz. moja uwaga dotyczy zarowno kampanii dot. konkretnych projektow ad hoc, jak i dlugofalowych dzialan. niezaleznie od ekipy rzadzacej, bylo to marnotrawienie publicznych srodkow, poniewaz - jak wszyscy wiedza - PR zle zrobiony ma skutek odwrotny do zamierzonego. w zwiazku z tym moje pytanie: co mozna zrobic, aby kluczowe decyzje i organizacja promocji Polski byly w rekach prawdziwych fachowcow?
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Odpowiedź jest prosta... wysłać wszystkich polityków do Irlandii na zmywak :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Malgorzata S.:
w zwiazku z tym moje pytanie: co mozna zrobic, aby kluczowe decyzje i organizacja promocji Polski byly w rekach prawdziwych fachowcow?

może ktoś zna dobre przykłady z innych państw? i nam podpowie?

konto usunięte

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Malgorzata S.:
W zwiazku z tym moje pytanie: co mozna zrobic, aby kluczowe
decyzje i organizacja promocji Polski byly w rekach prawdziwych fachowcow?


Wypowiedziec wojne Stanom Zjednoczonym i poddac sie.Kamil S. edytował(a) ten post dnia 25.10.07 o godzinie 22:48
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Kamil S.:
Malgorzata S.:
>W zwiazku z tym moje pytanie: co mozna zrobic, aby kluczowe decyzje
i organizacja promocji Polski byly w rekach prawdziwych fachowcow?


Wypowiedziec wojne Stanom Zjednoczonym i poddac sie.Kamil S. edytował(a) ten post dnia 25.10.07 o godzinie 22:48

to chyba kiepski pomysl ;)
musimy walczyc :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

ostatnio słuchałam case study Austrii i Szwecji, to oni promują się na zasadzie wsparcia ze strony sponsorów, firm prywatnych które inwestują w akcje promocyjne, nie dostają pieniędzy od państwa, a jeśli tak to jest to mały budżet.

u nas powoli to też wchodzi w życie i miasta promują sie na zasadzie takich stowarzyszeń jak Warsaw Destination Alliance, to chyba najlepszy sposób. wsparcie ze strony firm prywatnych. za tym idą inne miasta w Polsce
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

można iść za przykładem innych miast i tak jak między innymi Wiedeń - nr 1 na liście pozyskiwania wielkich kongresów i konferencji przystąpić do organizacji marketingowych jak:
http://www.destinationmarketing.org lub
http://www.europeancitiestourism.com
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

mysle, ze optymalnym rozwiazaniem byloby zroznicowanie przekazow w zaleznosci od uwarunkowan kulturowych i geograficznych. takie podejscie zaklada nie tylko zatrudnianie fachowcow w polsce, ale rowniez wspolprace ze specjalistami krajow, gdzie chcemy sie promowac. to jedyne wyjscie, zeby nie bylo wpadek cywilizacyjnych i jezykowych
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

a moze lepiej spozytkowac juz istniejace zasoby, np. dyplomatyczne? konkretnie mysle o wydzialach ekonomiczno-handlowych i tych ds. inwestycji w ambasadach rp na calym swiecie. z pieniedzy polskich podatnikow sa tam przeciez utrzymywane osoby (a czasem cale zespoly), ktore powinny wykazywac inicjatywe i inwencje. zamiast tego podniecaja sie statystykami i produkuja sterty kwitow analitycznych, ktore w zaden sposob nie promuja polski w swiecie.
Bartek W.

Bartek W. Koordynator
Projektów
Lingwistycznych

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Chyba nie znasz tego srodowiska. Co prawda oceniam przyklady tylko z trzech krajow (Libia, Brazylia, a ostatnio Wielka Brytania), ale bynajmniej ludzie z wydzialow handlowych (jakkolwiek sie one teraz nie nazywaja - dawne BRH, potem WEH, teraz chyba bez oficjalnej nazwy) nie produkuja kwitow analitycznych ani nie siedza w statystykach.
Wrecz odwrotnie - wychodza do ludzi, jezdza na imprezy promocyjne, staraja sie zainteresowac firmy inwestycjami w Polsce i wspolpraca gospodarcza.

Natomiast niestety budzet maja SMIESZNY. Nie chce podawac kwot na otwartym forum, ale w Londynie, szanowany przez mnie bardzo minister Trepczynski praktycznie caly swoj program (kilkanascie konferencji rocznie z zaproszonymi firmami z Polski i inwestorami z UK, udzialy w targach i innych imprezach) finansuje pieniedzmi od firm zainteresowanych promocja. Co ciekawe, osiaga efekty. Uslyszalem juz od kilku osob w londynskim City (obcokrajowcow), ze slyszeli o konferencjach w Ambasadzie RP i podobaja im sie te inicjatywy.

Cieszylbym sie, gdyby takie akcje byly lepiej skoordynowane z Polski, gdyby roczny budzet byl sensowny (a nie na poziomie tygodniowki przecietnego kierowcy...). Ale tak naprawde w polityce zagranicznej mamy tyle do nadrabiania, ze az nie wiedzialbym gdzie zaczac.
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Mysle, ze znam srodowisko (zapraszam do profilu)...
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Bartek W.:

Natomiast niestety budzet maja SMIESZNY. Nie chce podawac kwot na otwartym forum, ale w Londynie, szanowany przez mnie bardzo minister Trepczynski praktycznie caly swoj program (kilkanascie konferencji rocznie z zaproszonymi firmami z Polski i inwestorami z UK, udzialy w targach i innych imprezach) finansuje pieniedzmi od firm zainteresowanych promocja. Co ciekawe, osiaga efekty. Uslyszalem juz od kilku osob w londynskim City (obcokrajowcow), ze slyszeli o konferencjach w Ambasadzie RP i podobaja im sie te inicjatywy.

to chyba najlepszy sposób, czyli finansowanie pieniędzmi od firm zainteresowanych promocją, na budżet państwa chyba nie warto liczyć :)
zresztą pisałam o tym wyżej :)
super, że są efekty :) oby tak dalej!Iwona K. edytował(a) ten post dnia 02.11.07 o godzinie 13:54
Bartek W.

Bartek W. Koordynator
Projektów
Lingwistycznych

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

Malgorzata S.:
Mysle, ze znam srodowisko (zapraszam do profilu)...

Przepraszam, moze faktycznie za ostro Cie ocenilem, a do profilu nie zajrzalem :)

Tym niemniej ja znam trzy przyklady - wszystkie pozytywne.

Skoro nie wszedzie tak jest, to kolejna sprawa, ktora MSZ moglby latwo rozwiazac. Wystarczy wewnetrznie (moze jakis biuletyn) opisywac tych, ktorym sie chce, ktorym wychodzi. Jesli to nie bedzie stanowilo motywacji dla tych, ktorzy niewiele robia, to tylko sygnal, zeby ich wymienic.
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: podejmowanie decyzji ws. akcji promocyjnych

To jest dokladnie to!
Osoby odpowiedzialne za szeroko pojeta promocje (kultura, gospodarka i inne dziedziny) powinny:
1. wykazywac WOLE (a nie urzednicza sztywnosc)
2. WSPOLNIE opracowywac strategie dzialan tak, zeby sie one uzupelnialy (tu uklon w strone wydzialow kulturalnych i ekonomicznych)
3. wykazywac sie inwencja i KREATYWNOSCIA (bo sztampowe dzialania pochlaniaja tylko pieniadze, a nic konkretnego nie przynosza)

Jesli przyklady takich dzialan istnieja (a tak jest na pewno), to moze warto o tym mowic i promowac takie osoby?

Następna dyskusja:

Zapraszam do grupy Polskiej...




Wyślij zaproszenie do