konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Witam,

Podoba się ? Nie podoba się ? Chciałbym poznać wasze opinie.

http://www.brief.pl/wiadomosci/in-brief/art1493,marka-...

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.


Obrazek


Pierwsze skojarzenie - Coca Cola

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Przez to pawie piórko od razu widzę kraj miodem i mlekiem płynący, wsie pełne babek ręcznie wyrabiających masło, młodzieży tańcującej kujawiaka... piękny kraj, ale chyba nie o takie skojarzenia chodziło?;)
Golfista, Szopen, nowoczesne budynki - to zauważyłam dopiero po chwili.
Bożena Anna Dancewicz Phd

Bożena Anna Dancewicz Phd nauczyciel
akademicki,coach,
trener, konsultant

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Warhol? Troche malo czytelny i nieco zbyt psychodelo:)

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

podoba mi się - przemyślane i przetrawione, trochę jak pas słucki (-;Rafał Jerzy H. edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 09:34
Marek N.

Marek N. Creative Design &
Media Production

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

jak dla mnie mało czytalne i za bardzo zawiłe.
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Zbyt duzo elementów rozpraszających uwagę. Zastanawia mnie dlaczego Polska usiłuje reklamowac się golfem, czyżby był to nasz nowy narodowy sport? Nie przypuszczam, zeby pól golfowych było pod dostatkiem do tego stopnia...
moim zdaniem ten motyw pokazuje po raz kolejny ze brak nam pomysłu na jednoznaczną i krótka komunikację i chcemy do CI upchnąć dosłownie wszystko co sie da. błedny kierunek
w tym projekcie jest sylwetka kościoła mariackiego z Krakowa. osobiście nie jestem pewna czy się z tym identyfikuję. równie dobrze mógłby to byc kościół mariacki z Gdańska, katedra z Poznania, Wrocławia czy bazylika jasnogórska - wszystkie mają równie charakterystyczne sylwetki. Albo przykład Art nouveau - bazylika w Licheniu. Tylko, że to zdaje się donikąd nie prowadzi, bo nie mamy tak wyrazistego symbolu architektonicznego jak np. Paryz wieżę Eiffla.
Powinno byc moim zdaniem krótko, zwięźle i na temat, bez tych wszystkich ozdobników

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Moje pierwsze skojarzenie to też Coca-Cola. :/
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

JAk dla mnie to kompletne nieporozumienie. NIKT nie będzie się temu przyglądał i próbował rozczytać z obrazka co Polska ma do zaoferowania, bo tego jest za dużo i za mało czytelne.
Jedyne skojarzenie jakie można mieć to mętlik. Mało jednoznaczne, mało wyraziste, w ogóle nie zapadające w pamięć. Krótko mówiać sieczka. Już dawno nie miałem tak jednoznaczenie wyrobionej opinii o jakimś dziele marketingowym :)

Zdaję sobie sprawę, że to zadanie nie jest łatwe, bo Polska jako kraj rzeczywiście nie ma nic wyjątkowego do zaoferowania. Wszystko co jest w Polsce jest również w inych krajach i to w lepszej postaci.
Wracam do myśli, którą przedstawiłem już jakiś czas temu. Naszym atutem powinni być ludzie. Jedynymi polskimi markami rozpoznawalnymi niemalże na całym świecie są Wałęsa i Jan Paweł II. Coraz więcej młodych, zdolnych i pracowitych Polaków jeździ za granicę. Jest nas pełno wszędzie. To oni sa świetnymi ambasadorami naszego kraju, a nie Licheń, czy kościół mariacki, czy tym bardziej golf, który jest w naszym kraju czymś totalnie niszowym.
Reklamujmy nasz kraj reklamując ludzi - Polaków. Jesteśmy bardzo ciekawym, zdolnym, kreatywnym, gościnnym narodem. Wykorzystajmy to!

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

A co to ma być? Głowa Chopina w morzu krwi przystrojona pawim piórem popijająca Coca - colę?

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

A co sądzicie o haśle "Move Your Imagination", może chociaż hasło się podoba?

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Podoba się, tylko co za nim idzie? To hasło jest puste w sensie znaczeniowym, równie dobrze mogłoby dotyczyć wszystkiego innego, grafika nie stanowi jego odzwierciedlenia (ani odwrotnie), a więc mamy: hasło sobie, a grafika sobie.
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Dokładnie. Dziwi mnie, że w czasach specjalizacji profesjonaliści wymyślają taki komunikat sygnalizujący w swoim zamyśle różnorodność. Dziś albo przebijemy się do świadomości konkretem, albo w ogóle w niej nie zaistniejemy.
A co do uruchamiania wyobraźni, to spróbujmy się postawić na miejscu jakiegoś Japończyka, czy Brazylijczyka, dla których Polska jest krajem drugiego, czy trzeciego sortu, o którym wiedzą mało, lub nic. Czy oni się będą zastanawiali co ta Polska ma do zaoferowania? Czy to hasło ich zachęci do rozszyfrowywania znaczków graficznych? Czy zachęci ich do wejśćia w Internet i poszukania info nt. Polski??
Szczerze w to wątpię.

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Ech, kombinują jak koń pod górę... Pstrokacizna. Nie od dziś wiadomo, że orły są szare lub białe;) Pewnie ten rewolucyjny projekt kosztował ze 2 mln złotych...
Też nie mogę zrozumieć, dlaczego reklamuje się Polskę jako kraj golfa. Raczej nie przyjechałabym tu po to, żeby pograć.

Zgadzacie się z tym, że "róby stworzenia nowego symbolu dla czterdziestomilionowego kraju z dwutysiącletnią historią w sercu Europy byłyby swego rodzaju arogancją i z góry skazane na porażkę"?
Renata Ż.

Renata Ż. Marketing Manager

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

W sumie wiadomo po co ten golfista tam jest zamieszczony, ale czy ktoś pomyślał jakie to ma przełożenie na stan faktyczny i jak to granie w golfa w Polsce rzeczywiście wyglada?
Twórcze napięcie Olinsa to jest dobry koncept, szkoda że jakoś cięzko nam idzie z jego wdrożeniem....
A ta poszatkowana pstrokacizna.... kto to w ogóle projektował? kto akceptował? i dlaczego?

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Alicja Zuzanna Kopeć:
Podoba się, tylko co za nim idzie? To hasło jest puste w sensie znaczeniowym, równie dobrze mogłoby dotyczyć wszystkiego innego, grafika nie stanowi jego odzwierciedlenia (ani odwrotnie), a więc mamy: hasło sobie, a grafika sobie.


Zgadzam się, hasło dobre dla każdego produktu, np. aparatu fotograficznego, nowego programu telewizyjnego, pobudzającego zmysły szamponu, książki, gry komputerowej, a nawet ... Polski???

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

A mnie zastanawia, po co na siłę szuka się symboli, które i tak nie przebiją się do świadomości międzynarodowej? Czemu inne kraje wykorzystują to, co już mają, obudowując to tylko dobrze przemyślaną strategią komunikacji, a u nas cały wysiłek idzie na wymyślanie, na wyważanie otwartych drzwi?
Mamy, jak wspomniał Sławek, ludzi. Ludzi, którzy są rozpoznawani. Mamy historię, bujną, burzliwą, ciekawą. I znaną. I to należy eksponować, nie zaś robić miks, który niczym niezwykłym się nie wyróżnia. Dlaczego by nie zrobić kampanii reklamującej miejsca (by turyści przyjechali) związane z tymi ludźmi? Dlaczego by nie sprzedawać sposobu życia? Skoro jeżdżą by zobaczyć włoskie dolce vita albo angielskie piwo i herbatkę o piątej, to czemu nie mieliby przyjechać do poszarpanej historią Polski? Zobaczyć na własne oczy ślady tej historii, ludzi, którzy ja tworzyli? Zobaczyć artystów zrodzonych z tej historii i z tego charakteru narodowego?

Ja jestem wielką miłośniczką Anglii, w szczególności Londynu i choć znam to miasto jak swój Gdańsk, wracam tam co roku. Nie po to, by znów pójść do tego samego muzeum czy teatru, ale po to by chłonąć atmosferę miasta tysiąca kultur. By zjeść masalę od Hindusa, wypić kawę u Włocha, na lunch wyskoczyć na typową angielską rybę z frytkami a pamiątki z pobytu kupić u Chińczyka. By zajrzeć do świątyni tej czy innej religii a potem wypić herbatkę o piątej. Bo mnie urzeka to połączenie kultur, angielskiej i napływowych. I gdybym miała jako turystka przyjeżdżać do Polski, chciałabym zobaczyć Polaków. I wierzę, że polski charakter można przedstawić za pomocą jednego symbolu.
Sławomir Łebkowski

Sławomir Łebkowski Grywalizacja dla
handlowców,
aplikacje SFA do
raportowani...

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Alicjo,

moim zdaniem nie można w przypadku Polski oprzeć komunikacji wyłącznie na przeszłości, historii itp. Wydaje mi się, że dobrze byłoby komunikować teraźniejszość i przyszłość. Tyle, że powinien to być konkret. Myślę, że na chwilę obecną najbardziej się wyróżniamy aspektami ekonomicznymi. Jako jedyny kraj w ostatnim roku mieliśmy wzrost dochodu narodowego w całym regionie, to my wygraliśmy organizację mistrzostw europy w piłce nożnej, to my jesteśmy typowani jako kraj, który w ciągu kilkanastu-kilkudziesięciu lat dołączy do elity światowej. Jesteśmy tygrysem Europy i to jest warte komunikowania. Jesteśmy tygrysem, bo nasi obywatele mają wiele do udowodnienia, bo jesteśmy jednym z najbardziej pracowitych narodów Europy i do tego zdolnym, kreatywnym. To są fakty. Trzeba to wzmacniać przełamując stereotyp Polaka nieroba, złodzieja, kombinatora, a czasami niestety i głupka. Taką opinię niestety wyrobili nam emigranci w latach głównie 80-tych i czas to zmienić.
Możemy sie promować jako doświadczony naród, który jeśli odpowiednio ukierunkuje swoją energię będzie w stanie dogonić ekonomicznie Niemców, czy inne potęgi gospodarcze.
To pierwszy przykład, który mi przyszedł do głowy. Na pewno dałoby się znaleźć inne konkretne sposoby zakomunikowania naszej atrakcyjności.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Tomasz Kazimieruk:
Podoba się ? Nie podoba się ? Chciałbym poznać wasze opinie.

wciągające i zmuszające do głębszej za przeproszeniem penetracji :)
ale dobre tylko na nośnik papierowy i to odpowiednio duży (np. mapa)

konto usunięte

Temat: Nowy system indentyfikacji marki Polska.

Sławomir Łebkowski:
Alicjo,

moim zdaniem nie można w przypadku Polski oprzeć komunikacji wyłącznie na przeszłości, historii itp. Wydaje mi się, że dobrze byłoby komunikować teraźniejszość i przyszłość. Tyle, że powinien to być konkret.

Ależ jak najbardziej, to miałam na myśli. Z naszego narodowego charakteru, podpartego jedynie historią (bo czemu nie?) może wyjść całkiem frapująca rzecz, warta obejrzenia, warta bliższego poznania.

Następna dyskusja:

Czy Polska to silna marka?




Wyślij zaproszenie do