Marcin T.

Marcin T. Partner | Creative
Director, Albert
Lumberjacker Sp. z
o.o.

Temat: Film reklamowy Lublina

Zapraszam do oceniana. Film zrealizowany przez moją agencję Albert Lumberjacker.

http://www.youtube.com/user/AlbertLumberjacker#p/u/0/0...
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Film reklamowy Lublina

wyważony .
ciekawy.
inspirujący.
na temat.

jestem na TAK. :)
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Film reklamowy Lublina

ps. warszawa szuka pomysłu na film promocyjny , pewnie wiesz ale jakby co tu znajdziesz info

*http:// warsawconvention.pl/doc/regulamin_konkursu.pdf

Temat: Film reklamowy Lublina

Obejrzałem film kilka razy i nie podoba mi się.
Po pierwsze szkoda czasu (aż 13 sekund) na pokazywanie "innego" świata. Po tym "zderzeniu" wizerunek Lublina został w moich oczach negatywnie wykreowany.
Po drugie, skoro autor scenariusza chciał pokazać Lublin jako miasto inspiracji - wydaje mi się, że za mało było pokazanych charakterystycznych walorów kulturalnych (zabytków), które Lublin posiada.
Po trzecie film przypomina mi jeden ze spotów innego miasta, gdzie motywem przewodnim była łódka (a tutaj szklana kula).
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Film reklamowy Lublina

Magdalena G.:
ps. warszawa szuka pomysłu na film promocyjny , pewnie wiesz ale jakby co tu znajdziesz info

*http:// warsawconvention.pl/doc/regulamin_konkursu.pdf

Pomysł mamy :-) teraz dajemy szansę innym wykazania się i stworzenia go razem z nami :)

Temat: Film reklamowy Lublina

Iwona K.:
Magdalena G.:
ps. warszawa szuka pomysłu na film promocyjny , pewnie wiesz ale jakby co tu znajdziesz info

*http:// warsawconvention.pl/doc/regulamin_konkursu.pdf

Pomysł mamy :-) teraz dajemy szansę innym wykazania się i stworzenia go razem z nami :)

Jak będzie już gotowy, to poproszę o link, żeby móc podzielić się swoimi "odczuciami" :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Film reklamowy Lublina

dobrze :-) na razie czekamy na scenariusze do konca miesiaca. zapraszamy!
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Film reklamowy Lublina

Paweł Janulewicz:
Obejrzałem film kilka razy i nie podoba mi się.
Po pierwsze szkoda czasu (aż 13 sekund) na pokazywanie "innego" świata. Po tym "zderzeniu" wizerunek Lublina został w moich oczach negatywnie wykreowany.
Po drugie, skoro autor scenariusza chciał pokazać Lublin jako miasto inspiracji - wydaje mi się, że za mało było pokazanych charakterystycznych walorów kulturalnych (zabytków), które Lublin posiada.
Po trzecie film przypomina mi jeden ze spotów innego miasta, gdzie motywem przewodnim była łódka (a tutaj szklana kula).

podobno o gustach sie nie dyskutuje ale ... :)
inspiracje można pokazać na wiele sposobów. nie koniecznie poprzez walory kulturalne (zabytki). miasto to coś więcej niż historia zamknieta w kamieniach i opowiedziana rzeźbami czy budynkami. to energia, wrazenie jakie dana przestrzeń wywołuje, jego genius loci - coś absolutnie nieuchwytnego. w stosie podobnych sobie spotów promocyjnych - opowiadających tą samą historię ten materiał akurat wnosi świeży oddech, jest inny ale dzięki temu - jak dla mnie - ogląda się go lekko i przyjemnie. Choć oczywiście z pewnością dedykowany jest do jasnookreślonej i sprofilowanej TG.Magdalena G. edytował(a) ten post dnia 17.05.10 o godzinie 22:20
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Film reklamowy Lublina

Zgodzę się z Panem Pawłem.

Pierwsze ujęcia ukazują "wroga", jakim miałaby być Warszawa.

Czyli żeby mieć przyjaciela-Lublina, trzeba mieć też wroga?

Lublin chyba ma wystarczająco dużo atutów, aby je zaprezentować bez demagogii pt. opuść "wrogi świat", gdyż u nas jest raj.

No chyba że nie ma.

Na plus filmu - ładne zamknięcie z ładną przyjaciółką-Lublinianką :)

Temat: Film reklamowy Lublina

Dla mnie najważniejsza jest skuteczność działań promocyjnych, a niestety wg mnie ten film może nawet popsuć wizerunek Lublina.
Zderzenie dwóch kontrastujących "światów" w tym wypadku było nie na miejscu.
Jeżeli autor chciał promować Lublin jako atrakcję turystyczną dla segmentu nastawionego na artystyczne doznania powinien zrobić badania marketingowe np. wśród przewodników lubelskich. Na bazie tych informacji stworzyć listę atrakcji kulturalnych, które przez turystów są postrzegane jako najciekawsze. Zastanowić się jaki mają wspólny łącznik i z tego zrobić motyw przewodni filmu.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Film reklamowy Lublina

Wydaje się jednak że taki film jest ( z natury rzeczy ) zbyt krótki żeby pokazać wszelkie walory Lublina, jakie wyniknęłyby z badań marketingowych wśród przewodników trurytycznych.

Skąd przy tym pewność, że autor nie zrobił badań?

Mnie się ta druga - lubelska - część podoba. Zachęcająca.

Temat: Film reklamowy Lublina

Nie wiem czy autor robił badania, czy nie, ale z moich osobistych doświadczeń (rozmów z przewodnikami) wynika, że nie wszystkie najciekawsze walory Lublina zostały pokazane. Jeżeli chodzi o film, to w trakcie 45 s można pokazać co najmniej 30 różnych "miejsc" i to w sposób czytelny i ciekawy.

Poczekamy na efekty tego filmu :)

Temat: Film reklamowy Lublina

Magdalena G.:

Choć oczywiście z pewnością dedykowany jest do jasnookreślonej i sprofilowanej TG.Magdalena G. edytował(a) ten post dnia 17.05.10 o godzinie 22:20

Pani Magdalena zwróciła uwagę na ważny element, czyli segmentację.
Kto wg Państwa jest adresatem tego filmu?
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Film reklamowy Lublina

Paweł Janulewicz:
Magdalena G.:

Choć oczywiście z pewnością dedykowany jest do jasnookreślonej i sprofilowanej TG.Magdalena G. edytował(a) ten post dnia 17.05.10 o godzinie 22:20

Pani Magdalena zwróciła uwagę na ważny element, czyli segmentację.
Kto wg Państwa jest adresatem tego filmu?


Halooo czy jest tu autor filmu - postu ?? :) mamy trochę pytań :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Film reklamowy Lublina

Paweł Janulewicz:
Nie wiem czy autor robił badania, czy nie, ale z moich osobistych
doświadczeń (rozmów z przewodnikami) wynika, że nie wszystkie
najciekawsze walory Lublina zostały pokazane.

To z uwagi na ich ilość.
Wiem, bo sam widziałem w Lublinie ciekawe miejsca, których nie ma w filmie... Np. (dawny) hotel Daewoo na Mełgiewskiej.
Jeżeli chodzi ofilm, to w trakcie 45 s można pokazać co najmniej 30 różnych "miejsc"

W myśl zasady
"wszyscy - pstryk - jesteśmy - pstryk - Japoń - pstryk - czykami" ?
i to w sposób czytelny i ciekawy.

Chyba niekoniecznie...

Ja tam w każdym razie wolę taką prezentację
a potem na jej podstawie
własną głębszą eksplorację wybranych kilku(nastu) miejsc niż 45-miast-w-30-dni.jp :)

Owszem - gustu rzecz.
Poczekamy na efekty tego filmu :)

A tak z ciekawości - czym te efekty będziemy mierzyć?

Temat: Film reklamowy Lublina

Damian Hajduk:
A tak z ciekawości - czym te efekty będziemy mierzyć?

To pytanie należałoby zadać zleceniodawcom tego filmu :).

Działalnia promocyjne jednostek terytorialnych mają dwa główne cele:
1. komunikacyjny (np. polegający na wzmocnieniu wizerunku jednostki, lub zapoznaniu z ofertą-zwiększenie rozpozmawalności miasta/gminy),
2. sprzedażowy (np. zwiększenie sprzedaży usług turystycznych w danym miejscu).

Szkoda, że autor postu nie włączył się do dyskusji :(
Marcin T.

Marcin T. Partner | Creative
Director, Albert
Lumberjacker Sp. z
o.o.

Temat: Film reklamowy Lublina

Przepraszam, ale praca mnie przygniotła. Oto odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania. Oczywiście badania przed rozpoczęciem kampanii były przeprowadzone.

Cel:
Celem kampanii była zmiana wizerunku miasta. Wypromowani Lublina
jako miejsca wartego odwiedzenia, dostarczającego inspiracji.

Grupa:
Kulturalni Spacerowicze (mieszkańcy największych polskich miast) – lubią zwiedzać lokalne atrakcje
historyczne i kulinarne.
Zwiedzając nie spieszą się, celebrują chwile. Nie przepadają za aktywnym,
wysiłkowym sposobem spędzania czasu– wolą formy bardziej relaksujące.
Cenią turystykę miejska.
Ludzi, którzy wyjeżdżając na weekend szukają:
• Zmiany otoczenia
• Oderwania się od rzeczywistości, codzienności
• Odreagowania stresu
Chcą zobaczyć coś nowego, ciekawego.

Media:
Kampania prowadzona w kinach w Katowicach, Lublinie, Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu oraz w internecie.

Jak można zmierzyć efekty:
Porównanie badań wizerunku przed i po kampanii.

To chyba wszystko. O gustach pozwolicie, że nie będę nie dyskutował ;)Marcin T. edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 11:21
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Film reklamowy Lublina

Marcin T.:
Kampania prowadzona w kinach w Katowicach, Lublinie, Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu oraz w internecie.

Nie interesuje Was odbiorca w zachodniej Polsce?

Dla wielu mieszkańców tu na Zachodzie
wschodnia Polska (podobno "ta prawdziwa" :)
chyba też jest potencjalnie atrakcyjna, czy wg Was nie jest?

Lublin jest Polski Wschodniej wszak znamienitym reprezentantem.

Temat: Film reklamowy Lublina

Marcin T.:
Oczywiście badania przed
rozpoczęciem kampanii były przeprowadzone.

Mam kolejne pytanie, czy po (bądź w trakcie) realizacji spotu prowadzili Państwo badania dotyczące tego spotu?
Chodzi mi o to jak potencjalny odbiorca reklamy po jej obejrzeniu postrzega Lublin?
Marcin T.

Marcin T. Partner | Creative
Director, Albert
Lumberjacker Sp. z
o.o.

Temat: Film reklamowy Lublina

Damian Hajduk:
Marcin T.:
Kampania prowadzona w kinach w Katowicach, Lublinie, Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu oraz w internecie.

Nie interesuje Was odbiorca w zachodniej Polsce?

Dla wielu mieszkańców tu na Zachodzie
wschodnia Polska (podobno "ta prawdziwa" :)
chyba też jest potencjalnie atrakcyjna, czy wg Was nie jest?

Lublin jest Polski Wschodniej wszak znamienitym reprezentantem.


Przecież Poznań i Wrocław leżą na zachodzie...

Następna dyskusja:

"Planeta Lublin" - Dni Lubl...




Wyślij zaproszenie do