Temat: EURO 2012
Pan Sebastian wspomniał tu o korzysciach, jakie polskie miasta mogą zyskać przed i podczas Euro2012. Ze względu na to, iż związany jestem z moim rodzinnym miastem Gnieznem, wspólne z moim kolegą zastanawialiśmy się, jak Gniezno może zyskać na Euro, będąc tak blisko Poznania... Pojawiały się różne pomysły m.in. budowa stadionu za 40 mln złotych, co przy budżecie miasta na poziomie 1115 mln, to czysta abstrakcja. Nasz pomysł, to coś co zupełnie wykracza poza ramy standardowego myślenia:-)
Tekst interpelacji:
Szanowni Państwo,
Euro 2012 już za chwile. Tak, pozostało bardzo niewiele czasu do momentu pierwszego gwizdka. Dla naszego królewskiego miasta to wyjątkowa okazja, aby pokazać się na arenie międzynarodowej. Jak pokazują przykłady, nie tylko miejsca gdzie rozgrywane są mecze, ale także miejscowości położone w pobliżu mogą wykorzystać fakt odbywania się tak doniosłej imprezy sportowej. Gniezno leży obok Poznania. Naszym zadaniem jest udowodnienie, że to Poznań leży blisko Gniezna!
Jak wykorzystać odbywające się w stolicy Wielkopolski mecze mistrzostw w 2012 roku ? Jak zachęcić przyjezdnych do odwiedzin Pierwszej Stolicy Polski ? Mamy pomysł, który może stać się receptą na sukces. Tylko przy odpowiednim zrozumieniu władz miasta, mieszkańców i pasjonatów piłki nożnej owy sukces może stać się realny. Pragniemy zatem przedstawić projekt GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA.
GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA – ELEMENT CENTRALNY
Centralnym elementem, który może zaszokować i stworzyć szansę dla naszego miasta do idealnej promocji jest pobudowanie na Rynku w Gnieźnie konstrukcji, na której umieszczona zostanie największa skórzana piłka na świecie. Pomysł ten zrodził się w dzień ogłoszenia faktu otrzymania przez Polskę organizacji Euro 2012 w głowie trzech osób: Tadeusza Tomaszewskiego, Mikołaja Dorożały i Łukasza Naczasa. To właśnie grupa młodych radnych Miasta Gniezna wraz z doświadczonym wieloletnim działaczem sportowym i jednocześnie Posłem na Sejm RP T. Tomaszewskim rozpoczęła przygotowania do realizacji oszałamiającego przedsięwzięcia.
Pomysłodawcy proponują kilka zabiegów, aby urzeczywistnić projekt:
· stworzenie linii autobusowej Poznań (lotnisko Ławica) – Gniezno (Rynek), tak, aby każdego dnia minimum 4 razy autobus mógł przywozić za darmo turystów do Gniezna (autobus oklejony napisami GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA, środek transportu darmowy)
· przeprowadzenia rejestracji chęci bicia rekordu Guinnessa – największa skórzana piłka na Świecie (planowo średnica piłki do 20 m!!!)
· przygotowanie kampanii multimedialnej z wykorzystaniem Internetu (specjalna strona internetowa dotycząca piłki w Gnieźnie oraz filmy promocyjne umieszczane np. na YouTube, Wrzuta.pl)
· przygotowanie akcji charytatywnej i sprzedaż miejsc reklamowych na piłce (około 20 pól białych do zagospodarowania – aukcje na Ebay.com, Allegro.pl itp.)
· prowadzenie rozmów z reprezentacjami i gwiazdami piłki nożnej – pole podpisów piłkarzy i wizyty gwiazd
w Gnieźnie
· zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu wszystkich Miasta Partnerskich Gniezna
· ustawienie w 2012 roku na okres mistrzostw (okres letni) stałej sceny koncertowej i zapewnienie występów gwiazd, artystów, prezentacji dotyczących Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego
TURNIEJ JAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO! – ELEMENT KONSOLIDUJĄCY
Wokół piłki musi się dziać bardzo dużo ciekawych przedsięwzięć. Oprócz sceny i koncertów, których terminy należy rezerwować już dziś, aby móc przyciągnąć turystów do Gniezna powinno odbywać się coś, co stworzy iście piłkarski klimat w naszym mieście! Mowa o MIĘDZYNARODOWYM TURNIEJU PLAŻOWEJ PIŁKI NOŻNEJ. Ma on być rozgrywany na rozsypanym na specjalnych foliach piasku wokół piłki na całym Rynku w Gnieźnie. Około 8 pełno-wymiarowych boisk do piłki plażowej może powstać na wielkiej piaszczystej plaży w centralnej Polsce, w Pierwszej Stolicy Polski! Turniej będzie hitem sezonu skierowanym do kilku grup:
· turniej dla kibiców z różnych krajów (co pozwoli na sciągnięcie do Gniezna rzeszy kibiców) – dzikie drużyny
· turniej narodowy (zaproszenie dla przedstawicieli krajowych organizacji piłki nożnej plażowej z całej Europy
· turniej dla młodzieży – dzikie drużyny (różne narodowości, różne kraje)
· turniej dziennikarzy – reprezentanci największych mediów w Polsce w pojedynku sportowym
Aby przeprowadzić turniej konieczne jest wyznaczenie pól namiotowych lub schronisk, z których korzystać będą mogli w okresie letnim kibice. Owe pola namiotowe powinny być zachętą do skorzystania z oferty turniejowej dla kibiców z całej Europy. Oczywiście obłożenie hoteli również znacząco wzrośnie. Przewidujemy, że będziemy notować problem z miejscami hotelowymi, dlatego konieczne jest podjęcie przez miasto kroków w celu wspomożenia budowy ewentualnych nowych miejsc noclegowych.
Turniej miałby być rozłożony w czasie mistrzostw lub rozpocząć się przed ich rozpoczęciem. Podczas turnieju, który może trwać nawet miesiąc! przewiduje się profesjonalne sędziowanie, sponsoring partnerów turnieju, ekspozycję reklam wokół boisk, patronaty medialne. Turniej w połączeniu ze stojącą tuż obok NAJWIĘKSZĄ PIŁKĄ ŚWIATA z pewnością będzie promocją dla Miasta Gniezna, którą osiągnąć można dzięki małym nakładom własnym (duże zysku można osiągnąć dzięki sponsorom).
Mamy pewność, że dzięki swojej innowacyjności pomysł zyska uznanie lokalnych władz oraz samych mieszkańców. Stanie się przyczynkiem do konkretnych działań, a nie tylko dyskusji i wyrażania radości z powodu otrzymania organizacji Euro 2012. To konkret, którego rewolucyjność może przyczynić się do idealnej promocji Gniezna i wykorzystania szansy jaką są bez wątpienia Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Przedstawiamy go Państwu ponad podziałami, bez znaczków partyjnych, aby wspólnie wykorzystać ową szansę.
Euro 2012: Przyjedź do Gniezna zobaczyć NAJWIĘKSZĄ PIŁKĘ ŚWIATA !
Mikołaj Dorożała edytował(a) ten post dnia 22.11.07 o godzinie 00:23