Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: EURO 2012

Organizacja mistrzostw Euro 2012 to niewątpliwie wydarzenie, które można zaliczyć do tych promujących nasz kraj.

Organizacja mistrzostw Europy w piłce nożnej to dla Polski prawdziwa szansa na integrację z Europą bez zaangażowania politycznych układów i systemów. Setki tysiące europejczyków, kórzy nas odwiedzą, zobaczą nasz kraj burząc stereotypy na jego temat. Na stałe możemy zaistnieć w świadomości Europy jako państwo cywilizowane, przynalezne do Unii Europejskiej nie tylko ze względów geograficznych czy gospodarczych, ale również społecznie. Dlatego można śmiało powiedzieć, że to nasz narodowy projekt.
Stawia to jednocześnie nas przed wielkim wyzwaniem, które w generalnym rozrachunku przyniesie Polsce dużo korzyści. Warunkiem sukcesu jest jednak właściwa i rzetelna koordynacja przygotowań do mistrzostw EURO 2012 na wszystkich możliwych płaszczyznach oraz to co najważniejsze właściwie przygotowana i wykonana komunikacja społeczna. Jak łatwo zauważyć organ odpowiedzialny za ten narodowy projekt czyli nasz rząd ma duże problemy z tym. Od chwili ogłoszenia zwycięskiej kandydatury prace przygotowawcze stoją w miejscu. Chaos na arenie politycznej, blokuje plany i decyzje jakie powinny zapaść w celu uruchomienia prac i terminowego ukończenie całej infrastruktury, kóra musi powstać na okoliczność mistrzostw EURO 2012. Wydaje się wręcz jakby rząd stał się bezradny i nie miał pomysłow na to jak dalej pokierować pracami. Nic więc dziwnego, że społeczeństwo nie wierzy w to, że zdążymy z przygotowaniami. Potwierdzają to wyniki badania ankietowego, które przeprowadziłem w sierpniu tego roku w ramach pisanej pracy podyplomowej na UW. Jak pokazują 57% respondentów nie wierzy, że przygotujemy całą infrastrukturę na czas. Sytuację miało zmienić powołanie w lipcu 2007 roku Elżbiety Jakubiak na stanowisko ministra sportu i turystyki, która jednocześnie została koordynatorem przygotowań Polski do piłkarskich mistrzostw EURO 2012. Grono sceptyków zarzuca jednak, że osoba ta nie ma doświadczenia w sporcie i w związku z tym obsadzenie pani Jakubiak na to stanowisko nie było dobrą decyzją. Teraz dochodzi zmiana ekipy rządzącej.


Wracając do wyników wcześniej wspomnianego badania, okazuję się, że pomimo tak wielkiego poparcia dla organizacji EURO 2012, duża część społeczeństwa ma wątpliwości czy zdołamy na czas przygotować potrzebną infrastrukturę i nie widzi dla siebie korzyści z tego narodowego przedsięwzięcia. Można połączyć te dwie rzeczy i stwierdzić, że to oczywiste. Nie zdążymy nie będzie korzyści!
Można pokusić się o zadanie podstawowego pytania - dlaczego tak jest i jakie popełniono błędy?

A więc:

1. Brak komunikacji społecznej po wygranej.

2. Chaos polityczny, który wpłynął na to, że ekipa rządząca zajęła się własnymi sprawami.


Ciekawy jestem jakie wy macie uwagi w tej sprawie?
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: EURO 2012

Czy wszyscy boją się wypowiadać w tej sprawie, czy ewentualnie chodzi o zmęczenie tematem? Głównie jak się widzi jak nasz rząd zaczyna marnować to co zostało nam dane.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: EURO 2012

wydaje mi sie, ze jak zwykle polityka przesłania wszystko w naszym kraju i takie tyły...Iwona K. edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 22:41
Katarzyna Baranowska

Katarzyna Baranowska Fundacja Twórców
Architektury

Temat: EURO 2012

a ja nieśmiało zaczynam koordynować działania pro-EURO2012 w zakresie architektury - planujemy zaprosić architektów z Portugalii na wykłady do Polski i zrobić wycieczkę dla architektów z Polskim tam, głownie pod kątem właśnie projektów związanych z ich EURO .... wydaję mi się że takie konsultacje powinny być z portugalczykami prowadzone.... lepiej się uczyć na cudzych błędach
co do polityki - myślę ze szkoda że tak mało popularne jest u nas jeszcze partnerstwo publiczno - prawne ... przekazanie większości działań w ręce prywatne mogłoby przynieść lepsze efekty niż działania rządowe .....
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: EURO 2012

o tak! partnerstwo publiczno-prywatne to rozwiazanie optymalne. aby jednak do niego doszlo, czesc publiczna musi wykonac prace u podstaw (przetargi, kwestie zwiazane z planowaniem zagospodarowania przestrzennego itp.) no i oczywiscie musi dostrzec zasadnosc podzielenia sie odpowiedzialnoscia i zyskami z partnerem prywatnym.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: EURO 2012

oczywiscie partnerstwo publiczno-prywatne to podstawa sukcesu każdego przedwsiewziecia, dlaczego jednak w Polsce, nikt tego za bardzo nie dostrzega?

poza tym wspominaliśmy setki razy, że Euro 2012 to wspaniała okazja do Promocji Polski. Jesli nie bedzie to wykonane profesjonalnie, to bardzo wplynie tez na nasz wizerunek.

W roku 2012 Londyn również ma swoją imprezę, bardziej międzynarodową niż Euro 2012, od nas tylko zależy jak my wykorzystamy szansę organizacji naszej imprezy.
tymczasem możemy zobaczyc, jak to sie robi w Londynie...jesli chcecie zobaczyc stadion olimpijski i przygotowania, wejdzie na http://www.london2012.com lub
poszukajcie w wiadomosciach tematu "2012 Olimpic stadium unveiled":
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/?rn=20718...
http://www.cnn.com/2007/SPORT/11/07/olympics.stadium/i...Iwona K. edytował(a) ten post dnia 09.11.07 o godzinie 14:32
Mikołaj J.

Mikołaj J. Menedżer Projektu

Temat: EURO 2012

Pan Sebastian wspomniał tu o korzysciach, jakie polskie miasta mogą zyskać przed i podczas Euro2012. Ze względu na to, iż związany jestem z moim rodzinnym miastem Gnieznem, wspólne z moim kolegą zastanawialiśmy się, jak Gniezno może zyskać na Euro, będąc tak blisko Poznania... Pojawiały się różne pomysły m.in. budowa stadionu za 40 mln złotych, co przy budżecie miasta na poziomie 1115 mln, to czysta abstrakcja. Nasz pomysł, to coś co zupełnie wykracza poza ramy standardowego myślenia:-)

Tekst interpelacji:

Szanowni Państwo,

Euro 2012 już za chwile. Tak, pozostało bardzo niewiele czasu do momentu pierwszego gwizdka. Dla naszego królewskiego miasta to wyjątkowa okazja, aby pokazać się na arenie międzynarodowej. Jak pokazują przykłady, nie tylko miejsca gdzie rozgrywane są mecze, ale także miejscowości położone w pobliżu mogą wykorzystać fakt odbywania się tak doniosłej imprezy sportowej. Gniezno leży obok Poznania. Naszym zadaniem jest udowodnienie, że to Poznań leży blisko Gniezna!

Jak wykorzystać odbywające się w stolicy Wielkopolski mecze mistrzostw w 2012 roku ? Jak zachęcić przyjezdnych do odwiedzin Pierwszej Stolicy Polski ? Mamy pomysł, który może stać się receptą na sukces. Tylko przy odpowiednim zrozumieniu władz miasta, mieszkańców i pasjonatów piłki nożnej owy sukces może stać się realny. Pragniemy zatem przedstawić projekt GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA.

GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA – ELEMENT CENTRALNY

Centralnym elementem, który może zaszokować i stworzyć szansę dla naszego miasta do idealnej promocji jest pobudowanie na Rynku w Gnieźnie konstrukcji, na której umieszczona zostanie największa skórzana piłka na świecie. Pomysł ten zrodził się w dzień ogłoszenia faktu otrzymania przez Polskę organizacji Euro 2012 w głowie trzech osób: Tadeusza Tomaszewskiego, Mikołaja Dorożały i Łukasza Naczasa. To właśnie grupa młodych radnych Miasta Gniezna wraz z doświadczonym wieloletnim działaczem sportowym i jednocześnie Posłem na Sejm RP T. Tomaszewskim rozpoczęła przygotowania do realizacji oszałamiającego przedsięwzięcia.
Pomysłodawcy proponują kilka zabiegów, aby urzeczywistnić projekt:

· stworzenie linii autobusowej Poznań (lotnisko Ławica) – Gniezno (Rynek), tak, aby każdego dnia minimum 4 razy autobus mógł przywozić za darmo turystów do Gniezna (autobus oklejony napisami GNIEZNO – NAJWIĘKSZA PIŁKA ŚWIATA, środek transportu darmowy)
· przeprowadzenia rejestracji chęci bicia rekordu Guinnessa – największa skórzana piłka na Świecie (planowo średnica piłki do 20 m!!!)
· przygotowanie kampanii multimedialnej z wykorzystaniem Internetu (specjalna strona internetowa dotycząca piłki w Gnieźnie oraz filmy promocyjne umieszczane np. na YouTube, Wrzuta.pl)
· przygotowanie akcji charytatywnej i sprzedaż miejsc reklamowych na piłce (około 20 pól białych do zagospodarowania – aukcje na Ebay.com, Allegro.pl itp.)
· prowadzenie rozmów z reprezentacjami i gwiazdami piłki nożnej – pole podpisów piłkarzy i wizyty gwiazd
w Gnieźnie
· zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu wszystkich Miasta Partnerskich Gniezna
· ustawienie w 2012 roku na okres mistrzostw (okres letni) stałej sceny koncertowej i zapewnienie występów gwiazd, artystów, prezentacji dotyczących Gniezna i Powiatu Gnieźnieńskiego

TURNIEJ JAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO! – ELEMENT KONSOLIDUJĄCY

Wokół piłki musi się dziać bardzo dużo ciekawych przedsięwzięć. Oprócz sceny i koncertów, których terminy należy rezerwować już dziś, aby móc przyciągnąć turystów do Gniezna powinno odbywać się coś, co stworzy iście piłkarski klimat w naszym mieście! Mowa o MIĘDZYNARODOWYM TURNIEJU PLAŻOWEJ PIŁKI NOŻNEJ. Ma on być rozgrywany na rozsypanym na specjalnych foliach piasku wokół piłki na całym Rynku w Gnieźnie. Około 8 pełno-wymiarowych boisk do piłki plażowej może powstać na wielkiej piaszczystej plaży w centralnej Polsce, w Pierwszej Stolicy Polski! Turniej będzie hitem sezonu skierowanym do kilku grup:
· turniej dla kibiców z różnych krajów (co pozwoli na sciągnięcie do Gniezna rzeszy kibiców) – dzikie drużyny
· turniej narodowy (zaproszenie dla przedstawicieli krajowych organizacji piłki nożnej plażowej z całej Europy
· turniej dla młodzieży – dzikie drużyny (różne narodowości, różne kraje)
· turniej dziennikarzy – reprezentanci największych mediów w Polsce w pojedynku sportowym

Aby przeprowadzić turniej konieczne jest wyznaczenie pól namiotowych lub schronisk, z których korzystać będą mogli w okresie letnim kibice. Owe pola namiotowe powinny być zachętą do skorzystania z oferty turniejowej dla kibiców z całej Europy. Oczywiście obłożenie hoteli również znacząco wzrośnie. Przewidujemy, że będziemy notować problem z miejscami hotelowymi, dlatego konieczne jest podjęcie przez miasto kroków w celu wspomożenia budowy ewentualnych nowych miejsc noclegowych.

Turniej miałby być rozłożony w czasie mistrzostw lub rozpocząć się przed ich rozpoczęciem. Podczas turnieju, który może trwać nawet miesiąc! przewiduje się profesjonalne sędziowanie, sponsoring partnerów turnieju, ekspozycję reklam wokół boisk, patronaty medialne. Turniej w połączeniu ze stojącą tuż obok NAJWIĘKSZĄ PIŁKĄ ŚWIATA z pewnością będzie promocją dla Miasta Gniezna, którą osiągnąć można dzięki małym nakładom własnym (duże zysku można osiągnąć dzięki sponsorom).

Mamy pewność, że dzięki swojej innowacyjności pomysł zyska uznanie lokalnych władz oraz samych mieszkańców. Stanie się przyczynkiem do konkretnych działań, a nie tylko dyskusji i wyrażania radości z powodu otrzymania organizacji Euro 2012. To konkret, którego rewolucyjność może przyczynić się do idealnej promocji Gniezna i wykorzystania szansy jaką są bez wątpienia Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Przedstawiamy go Państwu ponad podziałami, bez znaczków partyjnych, aby wspólnie wykorzystać ową szansę.
Euro 2012: Przyjedź do Gniezna zobaczyć NAJWIĘKSZĄ PIŁKĘ ŚWIATA !Mikołaj Dorożała edytował(a) ten post dnia 22.11.07 o godzinie 00:23
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: EURO 2012

a ja mam taką uwagę... w Warszawie np. zostanie rozegrane przez prawie miesiąc od 2 do 4 meczów!! więc po co tyle halo o stadiony itd. kiedy przede wszystkim trzeba sie zastanowic jak zagospodarowac czas przyjezdnym by zostali tutaj i wydali kase a nie np. 2 czy 4 razy przylecieli na sam mecz z pragi, budapesztu czy hamburga?!



Wyślij zaproszenie do