Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

sluchajcie, wlasnie przeczytalam z Instutu Turystyki, że 31,8 mln cudzoziemców odwiedziło Polskę w pierwszym półroczu br., czyli o ponad 8 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku!!!!
czy to nie super potwierdzenie, ze promocja jednak działa ;)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 21.08.07 o godzinie 15:10
Kinga J.

Kinga J. dr nauk o mediach,
specjalistka ds. PR
i partycypacji
spo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

Czy ktos z Was byl na Jarmarku Jagiellonskim w Lublinie? Podszas tego swietnego wydarzenia widac bylo ilu cudzoziemcow odwiedza Polske.
Polska to silna marka. Wystarczy wiedziec, jak ja wypromowac. A to chyba jest dla niektorych tajemnica, bo nie widac tej promocji.

Pozdrawiam
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

ja niestety mam do Lublina mase kilometrow, wiec nie udało mi sie go odwiedzić...może jeszcze bedzie okazja :)
pozdrawiam!
Radosław Bolałek

Radosław Bolałek
http://twitter.com/H
anamiPL Właściciel,
Hanami

Temat: Czy Polska to silna marka?

Iwona K.:
sluchajcie, wlasnie przeczytalam z Instutu Turystyki, że 31,8 mln cudzoziemców odwiedziło Polskę w pierwszym półroczu br., czyli o ponad 8 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku!!!!
czy to nie super potwierdzenie, ze promocja jednak działa ;)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 21.08.07 o godzinie 15:10
Skąd masz pewność, że to zasługa promocji? Powodów, dla których mogło ta liczba wzrosnąć może być wiele. Podam jeden najbardziej błahy. Coraz więcej osób wyjeżdża na dłuższy okres za granicę – ma tam znajomych, a często nawet swoich partnerów. Potem biorą ślub i zapraszają tych znajomych czy rodzinę pana młodego / panny młodej na ceremonię.
Sam byłem na dwóch takich ślubach w pierwszy półroczu poprzedniego roku.

Jednak takich powodów jest znacznie więcej – nowe połączenia lotnicze, oswojenie się z Polską, jako członkiem UE itd.
Jeśli byłby konkretne dane, np. że te dodatkowe osoby zapytane, powiedziałby, iż widziały reklamę, usłyszały w mediach, zobaczyły fajną stronę itp., to wtedy dopiero można byłoby mówić o sukcesie promocji.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

oczywiscie, ze na to wplywa wiele czynnikow, nie napisalam ze jedynie promocja...ale na pewno ona miedzy innymi tez ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

oglądając dzisiejszy mecz siatkówki kobiet z Serbią i zabawę polskich kibiców dochodzę do wniosku, że to świetna promocja - trybuny zapełnione biało-czerwonymi, świetnie sie bawiącymi kibicami, którzy pokazują naszą polską solidarność, której brakuje innym nacjom, można być dumnym ;) mimo przegranej ;)

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Iwona K.:
oglądając dzisiejszy mecz siatkówki kobiet z Serbią i zabawę polskich kibiców dochodzę do wniosku, że to świetna promocja - trybuny zapełnione biało-czerwonymi, świetnie sie bawiącymi kibicami, którzy pokazują naszą polską solidarność, której brakuje innym nacjom, można być dumnym ;) mimo przegranej ;)

jak jesteś w Wilnie, to normalnie wszędzie oferują Ci do sprzedaży mniejsze i większe wizerunki Matki Boskiej Ostrobramskiej.
Kiedy jesteś w Cagliari na Sardynii, to na każdym t-shircie masz albo żółwia morskiego (herb?, godło?), albo takie charaktersytyczne cztery główki z przepaskami z profilu w szchownicę (flaga?).
I tak wszędzie...
Ale kiedy idziesz na warszawską Starówkę, to tam możesz równie często jak lalkę krakowiankę, nabyć: matrioszki albo wańkę wstańkę...
http://www.matrioszka.info/Kultura/Matrioszki

Obrazek

Ja, uchowaj Boże!, nie występuję tu przeciwko wolnemu handlowi, a tym bardziej matrioszkom, ale...
Angolom odwiedzającym nasz kraj miesza się w głowach.
No, przecież w salonach Peugeota nie sprzedaje się Daewoo...
Marek nie powinno się zanadto mieszać, bo potem idzie po Europie chyr, że w Polsce niedźwiedzie i dziki po ulicach biegają...
I taki przeciętny Angol kojarzy, że Polska jest na wschodzie i że jest tak blisko Ruskich, że to właściwie Ruscy są, tylko tacy, którzy nie wiedzieć czemu, nie chcą być Ruskimi... Tacy Ruscy, ale bardziej kłótliwi: Poliaki - kłótliwe Ruskie są. Też takie zacofane, tylko mieszkają bardziej na Zachodzie, niż te Ruskie z głębi Syberii. Ale za to kartofli tyle samo żrą i tyle samo wódki chleją.
I tylko dzięki obecnej fali emigrantów zarobkowych mamy szanse przełamać ten stereotyp, bo przecież takiej marki chyba nam nie trzeba?
A jak protestujesz i mówisz, że przecież, jak to Ruskie? Żadne tam Ruskie! To oni się śmieją: ale matrioszki u Was można nabyć na rynku staromiejskim, no to, jak nie Ruskie.
Otóż, sprzedaż matrioszek ma takie trzy konsekwencje.
Konsekwencja pierwsza pożyteczna: zbliżenie narodów. Ruski przyjeżdża do nas, staje na rynku i sprzedaje turystom matrioszki. On zarabia, a u nas barwnie się robi, bo matrioszki są znacznie barwniejsze nawet od krakowianki w stroju ludowem.
Konsekwencja druga też pożyteczna: turysta zachodni poprzestaje na zwiedzanie wschodnich rubieży we Warszawie, no bo skoro nabył już swoje ukochane legendarne matrioszki, to nie widzi żadnego sensu, żeby jeszcze dalej na Wschód się pchać, gdzie podobno jeszcze zimniej i jeszcze szarzej.
Konsekwencja trzecia niepożądana, o której już pisałem - Angolowi w glowie się miesza, gdzie właściwie jest? U Ruskich, czy nie?
Bilans dla matrioszek korzystny!
Marki nie ma żadnej.
Kiedyś za komunistów pamiętam dbało się o wystawiennictwo i sprzedaż tej do bólu kiczowatej cepeliady: te słomiane pamiętam koziołki, które można było kupić jako "gustowny" souvenir nawet tuż obok Pałacu w Wilanowie (świetnie jedno do drugiego pasowało), te żubry, te krakowianki większe i mniejsze, chusty lniane, malowane, bursztynowe latarnie morskie.
Mimo że pod ruskim butem: nikt wówczas matrioszek nie sprzedawał u nas na ulicy (chyba by go zaciukali przechodnie), najwyżej w Towarzystwie Przyjaźni Polsko-Radzieckiej przy ówczesnym Placu Dzierżyńskiego (pamieta ktoś kino Oka? :-).
rzecz jasna, tu Państwo rozmawiają o priorytetach, polityce, o strategii budowania marki, a ja sobie pozwoliłem zejść na poziom niżej, na konkretny poziom atrybutu, czy też rekwizytu...
Turysta nie przyjeżdża do danego kraju na miesiąc, żeby dokładnie przeanalizować niuanse, nie siedzi na ogół w bibliotekach, żeby się zapoznać ze szczegółami historii.
On przyjeżdża na dzień, dwa, no trzy dni (bo co ma robić w brudnej Warszawie?) i chwyta coś, co będzie mu przypominało to magiczne miejsce: łaps! Chwyta pamiatkę. Łaps! Z ulicznego straganu, bo przecież nie będzie się pytał, czy to jest związane z tutrjsza tradycją, czy nie, bo jeśli nie, to z obrzydzeniem odłoży...
Turysta się spieszy, bo mu burczy już w brzuchu i szuka lokalu, gdzie mógłby odpocząć nad dobrym jedzonkiem.
I łaps! Bo kolorowe. Łaps! Bo nietypowe! Łaps! Bo będzie się dzieciom i znajomym podobało, takie śmieszne.
Łaps! matrioszkę! Matrioszkę łaps! Tanio i estetycznie.
Przyjechał do Polski i ruską babę se kupił...
Markową, a jakże!
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

dokładnie tak! to problem, na który wydaje sie nikt nie zwraca uwagi, a zwłaszcza odpowiednie jednostki sie tym zajmujące...

przy kreowanie marki Polski musi być konkretny symbol i gadzet, który bedzie nas promował, to nisza której nikt nie wykorzystuje na rynku....zwłaszcza teraz kiedy Polska jest tak tłumnie odwiedzana przez obcokrajowców!

W sierpniu byłam w Amsterdamie i co mnie mile zaskoczyło to główna ulica, a sklepy jedynie z pamiątkami, były ogromne i wybór również, super to wyglądało, a w Wawie ile takich miejsc jest i dlaczego tak mało??Iwona K. edytował(a) ten post dnia 30.09.07 o godzinie 19:06

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

gdzieś tu, parę postów nade mną, pojawiła się ciekawa uwaga. zaraz, zaraz... mam: "Wow - to nie takie proste...co się stanie jeśli każdy zacznie sobie promować swoją markę Polska?" (Łukasz Łaniewski).
Rzeczywiście, trudno to pewnie okiełznać. Ale mam pomysł: może na poczatek wypromować markę Polska wśród Polaków? Sprawić, że choć trochę zaczną być dumni z tego kraju.
My siebie przecież nie lubimy. Jak mamy siebie sprzedawać?

Jeżeli gdzieś już zaczęła się dyskusja na ten temat, proszę, naprowadźcie mnie.
Niezależnie od tego, może ktoś wrzuci tutaj jakiś pomysł na kampanię Polski w Polsce?

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

OK. Sama sobie odpowiem. Widzę, że jest wątek "Polaków portret własny". Trochę wygaśnięty, ale jest.
Przenoszę się tam. Chodźcie ze mną.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

sądzę, ze organizacje rządowe nie podejmą sie kreowania marki wśród nas Polaków, czy jest ktos kto moze za nich to lepiej zrobic? wychodzi z opinii, ze nie mamy okreslonej tozsamosci...

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Było juz o tym w tej grupie. Choc nie pamietamw ktorym watku.
W kazdym razie była mowa o tym ze moze niezlym pomyslem byloby kampanie informacyjna skierowac do nas samych. Czasem zdarza sie nam biadolic i narzekac W ROZMOWACH Z CUDZOZIEMCAMI co (jak pisala jedna z kolezanek)nigdy sie nie zdarza np Hindusom.

Ale jaka marke mielibysmy promowac sami sobie?
Uważam że marka jest wartością, stoją za nią wartości, jest z wartości zbudowana.
Nalezy wiec klasc nacisk na wartosci a nie tylko na znaczki. W zasadzie nikt nie udowodnił ze Państwo musi miec logo zeby byc "markowe". Choc nie udowodniono tez ze nie musi ;) Konsensus moze sprowadzac sie do tego ze logo napewno nie zaszkodzi :)
Z pewnoscia za to Państwo musi cos sobą reprezentować, co interesuje innych, i co najwazniejsze być tego świadome.

PS
Wszystko mi sie podoba oprocz tego ze nazywam sie Łuniewski a nie Łaniewski :)Łukasz Łuniewski edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 21:36

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Bardzo przepraszam za błąd w nazwisku.

Wartości-zgoda.

Jakie wartości?
Olins, zdaje się, zaproponował coś w rodzaju twórczej niesforności.
Ja mam jeszcze takie (niektóre mieszczą się w powyższej):
nieszablonowość, radzenie sobie, brawura, niezależność.

Czy można na którejść z tych wartości ("wartości"?) zbudować prosty przekaz, że Polska jest fajna i dotrzeć z nim do młodych? Wydaje mi się, że tak. Że jest to nośne.

Kto to zrobi? - pyta Iwona Kubisz.
he. może ja?

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

żart.

ale niekoniecznie. bo ja też mogę - czemu nie. chcę z Wami pomyśleć nad tym, jak mogę to zrobić ze swojego pojedynczego poziomu, z dostępem do Internetu. Czy jest jakieś miejsce wrażliwe, które przyjmie wirusa? Gdzie to wszczepić?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

oczywiscie, ze moze to zrobic Pani, moze w koncu znajdzie Pani ciekawy sposob na promocje naszego, pieknego kraju...

od dawna zastanawiam sie co dzisiaj może budować naszą tożsamość i ją umacniać?
na pewno jest tego dużo, ale czy dzisiaj istnieje coś, co nas łączy wzmacnia naszą polskość, ale w przyjemny sposób?
bo chyba święta narodowe, to nie wszystko aby być dumnym z własnego kraju?

czy mamy taki zwyczaj, święto ... w którym nasze tradycje byłyby jakoś wyróżniane?
Poznaniacy mają święto Św. Marcina, wtedy na ulicach zaczyna sie zabawa, a co ma takiego Warszawa?
Bawaria ma swoje Oktoberfest, a my Polacy? mamy taki "event" promujący nas samych?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

nadchodzące Euro 2012 czy Expo 2012 na pewno umocni naszą markę Polska, warto też poczytać o :
http://www.warsawvoice.pl/newsX.php/5089/2765615615
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: Czy Polska to silna marka?

nie ma czego takiego jak marka "polska", to tylko slowo i kraj na mapie. trzeba to wypelnic trescia, czyli bardzo konkretnymi skojarzeniami. niestety, jak na razie nie podjeto trudu, aby zdecydowac sie na jakies okreslone skojarzenia.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

nadchodzące wydarzenia na pewno wypełnią tą pustke, dzisiaj sie tak fajnie wypowiadał o Polsce wiceprezydent Wrocławia, mówił że Polska kojarzona jest z wolnością, dynamiczność zmian i bogatą kulturą.
już za miesiąc 26 listopada dowiemy sie czy Wrocław zdobędzie Expo 2012 nt. "Kultura czasu wolnego w gospodarkach świata".

konto usunięte

Temat: Czy Polska to silna marka?

Witam,
Muszę przyznać, że chyba jednak postrzeganie Polski w Europie ostatnimi czasy jednak zmienia się na plus. Sama osobiście jakiś czas temu podjęłam się wydawania pisma po angielsku, które promuje Polskę i Polaków w Irlandii. Pomysł zrodził się z mojego emigracyjnego doświadczenia(Jeśli ktoś ma chęć je sobie obejrzeć zapraszam na http://polishneighbour.eu - wszystkie numery do pobrania). Byłam wielokrotnie pytana przez Irlandczyków: czy Polska to część Rosji, czy w Polsce są bankomaty, czy na wsiach jest elektryczność, czy chodzą u nas białe misie po ulicach itp. Przeciętny Irlandczyk wiedział o Papieżu Polaku, Lechu Wałęsie i o tym, że w Polsce był komunizm. W Irlandii nie było stereotypu Polaka- złodzieja. Był za to Polak - dobry pracownik, fachowiec... no i Polka - piękna kobieta.
Teraz wchodząc do sklepu w Dublinie, w dzielnicy gdzie pomieszkuję sprzedawca pyta mnie o wybory w Polsce. Gdy ogłoszono, że w Polsce będzie Euro 2012 wszyscy znajomi Irlandczycy dzwonili do mnie i gratulowali - jakby to była jakaś moja osobista zasługa. Ludzie z Anglii i Irlandii chwalą się gdzie byli w Polsce. Na imprezach znajomi Irlandczycy proponują mi piwo Tyskie, Żubrówkę :)

Pewnie wielu z Was nawet nie słyszało o takiej działalności jak moja a nie jest ona jedyną jeśli chodzi o działania promocyjne. Jest wiele takich oddolnych inicjatyw promujących Polskę, które powinny być bardzo wspierane przez rząd. Niestety jak dotąd wsparcie rządowe było niewielkie. Pewnie dlatego nie wielu Polaków wie, że ta "pusta przestrzeń" nie jest całkiem pusta.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Czy Polska to silna marka?

słyszeliśmy o Pani działalności - wcześniej była wypowiedź koleżanki ;)
jeśli mogę coś podpowiedzieć, to do Pani projektu najlepiej poszukać sponsora, prywatną firmę. Dlaczego myśli Pani o rządzie? oni ciągle coś obcinają...

cieszą takie dobre słowa z Irlandii, że jednak polskie stereotypy są obalane, chyba Irlandia jest nam najbardziej przyjazna :)

Następna dyskusja:

Targi - znakomita forma pro...




Wyślij zaproszenie do