konto usunięte

Temat: branding i marka narodowa Polski

Czy ktoś z Państwa orientuje się, jak obecnie wygląda podział kompetencji dot. budowania marki Polski pomiędzy naszymi państwowymi instytucjami?
Instytut Marki Polskiej zakończył działalność, i jego zadania przejął Departament Instrumentów Wsparcia, działających w ramach MG. Ale, czy nie macie Państwo wrażenia, że zadania te uległy znacznemu zawężeniu? Strategią budowania jednej, spójnej marki narodowej nie zajmuje się już chyba nikt...A co z całą inicjatywą 'Creative Tension' - czy ona również została porzucona?

Najwyraźniej, kolejny raz we znaki daje się brak jakiejkolwiek koordynacji w tej dziedzinie i brak instytucji nadzorującej tego typu działania. Osobiście, mam wrażenie, że brandingiem zajmują się poszczególne instytucje z zakresu turystyki, gospodarki, promocji kultury, etc. - i to w ramach promocji państwa, a nie jako oddzielnym zagadnieniem. Będę wdzięczna za opinie, które z, działających obecnie, instytucji, mają, zdaniem Państwa, największy udział w budowaniu marki narodowej Polski.

Temat: branding i marka narodowa Polski

Sądząc po promocji Polski na targach turystycznych w Berlinie, "Creative Tension" zostało porzucone na rzecz "Move Your Imagination".
http://www.itb2011.pl/polska-na-itb-2011.php

A co do koordynacji, zacytuję wpis z innej grupy, równo sprzed dwóch lat:

"60 różnego rodzaju instytucji publicznych zajmuje się promocją Polski za granicą, podaje "Gazeta Prawna" i ocenia, że znaczna część przeznaczonych na ten cel pieniędzy jest po prostu marnowana".

"Z kilkuset milionów złotych na promocję 60 procent środków jest przeznaczonych na administrację i utrzymanie.
"Gazeta Prawna" informuje, że wydawaniem pieniędzy na promocję zajmuje się około 60 różnych instytucji publicznych. Ich działania nie są jednak skoordynowane i często powodują utrwalenie negatywnego wizerunku Polski jako kraju zacofanego".

http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/arty...

Pełny tekst artykułu ukazał się we wczorajszym (tj. piątkowo-niedzielnym) papierowym wydaniu "Gazety Prawnej". Wydanie to można również kupić w formacie PDF na stronie wydawcy:
http://egp.gazetaprawna.pl

konto usunięte

Temat: branding i marka narodowa Polski

Czyli brandingiem Polski, w sposób zorganizowany i na wyłączność, nikt już się nie zajmuje? Ale za to każda z instytucji robi coś przy okazji, wypuszcza własne slogany, symbole, etc.?

A czy orientuje się ktoś, co się stało z dokumentem „Kierunki Promocji Polski do 2015 r.(nazwa zmieniona z "Ramowa Strategia Promocji Polski do 2010 r.")? Czy został on w końcu przyjęty, i czy jest gdzieś dostępny?

Następna dyskusja:

Sprzedam ksiazke- MARKA NAR...




Wyślij zaproszenie do