konto usunięte

Temat: Art 28 Konstytucji RP i trochę wątpliwości

Art 28 pkt 1 Konstytucji RP:
"Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu."

Proponuje temat nieco kontrowersyjny który - jak rzadko w przypadku
kontrowersyjnych tematów - nikogo nie interesuje ;)

Nie wypowiadam tu żadnej tezy. Chciałem postawić parę pytań i zasiać trochę wątpliwości ;)

Jak sie w waszej opinii ma stosowanie, ładnych skądinąd, logosów z górkami i drzewkami (POT), latwacami (MSZ) do Art 28 cytowanego powyżej? Mam na myśli nie tylko kwestie prawne ale także kwestię dość praktyczną. Jak sądzicie - czy jest takie ryzyko że Polska nie
będzie się już kojarzyć z orłem tylko z latawcem?

Idąc dalej. Czy mamy z tego korzyści gospodarcze?

Czy Ameryka ma logo? Czy to jej przeszkadza w robieniu interesów? Może więc logo nie jest potrzebne? A może właśnie jest? W końcu my to nie Ameryka ;)
Słowacja ma logo, Turcja ma, Portugalia ma, Hiszpania ma... Czy zasada z reklamy gumy owocowej "...mam i ja" ma zastosowanie dla Polski czy nie ma? ;) Co sądzicie?

A wlasnie... Słowacja :)
Czy stosowanie logo Polska w krajach w których nikt słowa Polska nie rozumie ma sens?
Słowacja np odmienia swoje logo we wszystkich językach.
Jest więc Słowacja po polsku oraz Slovaqie po francusku, po angielsku, rosyjsku, niemiecku itd. Polska z latawcem zawsze zaś pisze się tak samo.
W marketingu, przy formułowaniu strategii, używa się takiego pojęcia jak czynnik kulturowy, który zakłada w skrócie że ludzie muszą rozumieć o co chodzi.
Jakie jest Państwa zdanie?

Temat logo chce jeszcze poruszyc z innej strony. USA, marka nad marki, kojarzy nam sie z facetem w kapeluszu z gwiazdkami, bizonem,
indianinem w pióropuszu, death valley, grand canion, San Francisco. Czyli z tym czego nie ma nigdzie indziej na swiecie.
Tymczasem my mamy latawiec, który każde dziecko ma w domu. Ba - można go zrobić samemu z patyków.
Z drugiej strony to dośc ładny znaczek. Można powiedzieć że się udał.
Z trzeciej - wspomniano już w tej grupie (nie pamiętam tylko kto i w jakim wątku) że latawiec w kulturze anglosaskiej oznacza brak stałości, brak wiarygodności.
Jesli to jest prawda z tym znaczeniem latawca (?) to by znaczyło że wpadlismy jak jedna amerykańska firma która reklamowała w Japonii samochody hasłem "do you know me". POdczas gdy pronuncjacja "du ju nomi" oznacza po japońsku "nie jedzie".
Z czwartej strony :) nie jest dobrze zmieniać logo. Rebranding to powazna operacja.
Sprawa skomplikowana. Co zatem robić?

Wreszcie rzecz ostatnia. Podejście do budowy marki. Relacja miedzy marketingiem komercyjnym (powiedzmy ze miedzynarodowym, ktory sie w istocie sklada z tylu "malych marketingow" ile jest kultur w jego zasiegu), marketingiem politycznym, a marketingiem narodowym i promocją gospodarcza.
Czy metody stosowane w marketingu komercyjnym daja sie napewno przenosci bezposrednio na promocje kraju?
Wezmy przyklad z innej relacji. Prasa pisze iz "wojna na spoty" jaka sie toczy niemal w naszych domach za sprawa TV, jest niedobra. Bo np Coca Cola nie walczy z i nie atakuje Pepsi a wygrywa niemal wszedzie na swiecie. Pepsi atakuje i jest wszedzie na 2 miejscu.
Tylko ktos zapomniał (nie wiedział) że POLITYKA jest WALKą O WłADZę. Oczywiście walką według reguł demokracji i dobrych obyczajów (tak przynajmniej być powinn). Polityka bez walki jest tylko wtedy kiedy dyktator wszystkich już pozamykał;)Więc skoro walczą to chyba dobrze :)
A zatem argument wydaje sie zupełnie nietrafiony. Choć jesli chodzi o poziom merytoryczny i kulturę tej walki to zawsze można dyskutowac.
Ale ja nie o tym...

A jak to jest z relacją miedzy promocją produktów komercyjnych a promocją interesów państwa i jego gospodarki? Jaka jest roznica?

Poruszyłem pare spraw luzno ze soba zwiazanych. Każdy z Państwa może sie odniesc do czego chce ;)
,[edited]Łukasz
Katarzyna Schütze

Katarzyna Schütze Wlaściciel, agentur
schütze,
Deutsch-Polnische
Wirtschaft...

Temat: Art 28 Konstytucji RP i trochę wątpliwości

Pana obawy, że Polska nie będzie nadal kojarzona z orłem tylko z latawcem, są całkowicie nieuzasadnione.
Orzeł kojarzy się tylko nam, Polakom, z Polską. No i jedynie obcokrajwcom, którzy dużo wiedzą o naszym kraju - tych jest jednak niewielu.
A latawiec - kojarzy się chyba tylko specom od promocji POLSKI...
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Art 28 Konstytucji RP i trochę wątpliwości

logo latawca wymysliła jedna z firm marketingowych, która do końca nie zapoznała sie z drugą stroną tego medalu - jak on jest odczytywany w innych państwach, a taka nieznajomość szkodzi...
to jest marketing, gra słowami i symbolami, sztuka efektywnego przekazu, komunikacji która musi być jasna i zrozumiała. Moim skromnym zdaniem latawiec zupełnie nie ma nic do Polski i to totalna pomyłka..

Ale jak widać jest on nadal stosowany na rządowej stronie, nie został wycofany:
http://www.poland.gov.pl/
i tam też znajduje sie odnośnik "poznaj logo" i argumenty dlaczego latawiec...Iwona K. edytował(a) ten post dnia 01.10.07 o godzinie 00:01

konto usunięte

Temat: Art 28 Konstytucji RP i trochę wątpliwości

1. "Czy jest takie ryzyko że Polska nie będzie się już kojarzyć z orłem tylko zl atawcem?" Polska nie kojarzy sie z niczym, wiec lepiej gdy kojarzyc sie bedzie z latawcem niz z niczym.

2. "Czy mamy z tego korzyści gospodarcze?" Nie mamy, bo nie mamy marki.

3. "Czy Ameryka ma logo?" Ma logo vide S. Anholt "Brand America"

4. "Może więc logo nie jest potrzebne?" Logo nie jest potrzebne, tak samo jak nie jest potrzebne opakowanie. Jest to skuteczna metoda onbizenia jakosci postrzeganej produktu, ceny i satysfakcji klienta.

5. Czy stosowanie logo Polska w krajach w których nikt słowa Polska nie rozumie ma sens?
http://www.polskieradio.pl/Gospodarka/biznes.aspx?iID=236
"Przede wszystkim jest to sama nazwa – POLSKA. Właśnie w takim brzmieniu, a nie Poland, Pologne czy Polen. Z taką nazwą, zakończoną na „-ska” (i wielością końcówki „-ski”, która jest markowa sama w sobie) nie sposób umieścić nas w Azji czy Ameryce Południowej, od razu wiadomo, że to Europa. Nazwa jest krótka, do wymówienia w każdym języku, dobrze kojarzy się, np. ze „ski” – narty, a więc np. z Alpami czyli z centrum Europy. To dobry adres."

6. "Z drugiej strony to dośc ładny znaczek. Można powiedzieć że się udał."
Moim zdaniem kompletna porazka - nie mozna powiedziec, ze sie udal...

7. "Latawiec w kulturze anglosaskiej oznacza brak stałości, brak wiarygodności."
A Polska sie nie kojarzy z tym wlasnie?... ;)

8. "Coca Cola nie walczy z i nie atakuje Pepsi". To ze CocaCola chce zebys myslal, ze ona ignoruje Pepsi, to nie znaczy jeszcze wcale ze ona z nia nie walczy.

POZDRAWIAM!Kamil Szczepańczyk edytował(a) ten post dnia 01.10.07 o godzinie 09:38

Następna dyskusja:

Zaproszenie na Edinburgh Ar...




Wyślij zaproszenie do