Wojciech
K.
realizator pomysłów
własnych
Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....
Po przejrzeniu "sąsiednich" wątków dotyczących niedoceniania wagi polskich wydarzeń sprzed 20 lat, sądzę, że warto byłoby w oddzielnym wątku zebrać nasze własne pomysły - konkretne i szczegółowe - na proste akcje wzmacniające wizerunek Polski, jako lidera przemian w Europie - adresowane do "zwykłych Europejczyków"Pierwszy pomysł rzucam sam - zaleta to bardzo niski koszt wdrożenia, bardzo długi czas oddziaływania i... prostota.
1) zaprojektowanie łatwego do powielania znaku/symbolu zawierającego takie hasła jak:
4-6-1989
the end of communism in PL
20 years
tło np. "pęknięta" czerwona gwiazda, dłoń w geście zwycięstwa etc.
2) wykonanie znaku w formie samoprzylepnej plakietki ok. 15x15cm o zwartej formie, idealnej do nalepienia na: tył lub szybę samochodu, przyczepy campingowej, drzwi wejściowe w hotelach, na dworcach itd.
3) włączenie plakietki do nakładu najważniejszych gazet w kraju - wraz z wyjaśnieniem dla czytelników powodu akcji (i tego, co zrobić, aby mieć jak największy osobisty wkład w akcję) - koszt wydawców byłby ich partycypacją w akcji - a byłby on obiektywnie patrząc niewielki - przy dużych nakładach koszt takiej najlejki to kilka groszy/szt.
4) każdy chętny umieściłby naklejkę na samochodzie, przyczepie, plecaku itd. - tak, aby była eksponowana latem podczas wakacyjnych wojaży po kraju i Europie - na każdym parkingu, campingu, stacji benzynowej, drodze itd. z hasłem miałyby styczność inne osoby - np. parkujący obok obcokrajowcy - właściciele kwater/pensjonatów itd. umieszczając taki znak przy wejściu lub w recepcji, zapewnialiby dotarcie z przekazem do przyjezdnych turystów
Rezultat:
a)
miliony osób świadomie, bądź nieświadomie przyswajających sobie hasło i przesłanie "20 lat temu w Polsce upadł komunizm".
Gyby eksponowanych było 100 000 naklejek przez kilka miesięcy liczba osób "zarażonych" przekazem sięgnęłaby bez problemu kilku milionów, z czego dużą grupą byliby obcokrajowcy - podróżujący, a więc: mobilni, lepiej sytuowani, mający styczność z innymi osobami, jednym słowem: opiniotwórczy
b)
gdy jesienią zacznie być głośno o rocznicy upadku komunizmu w Niemczech, większosć osób, które miały styczność z wyżej opisaną akcją - nawet, jeśli było to tylko bezrefleksyjne spojrzenie na naklejkę (czyli większość ;) - pomyśli w tym momencie: "zaraz zaraz... przecież Polacy 20-lecie świętowali już kilka miesięcy temu, widziałem, jak się tym chwalili" - i o to ziarno zwątpienia głównie chodzi, bo nic tak dobrze się nie utrwala, jak konstatacja poprzedzona zwątpieniem :)