Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

Po przejrzeniu "sąsiednich" wątków dotyczących niedoceniania wagi polskich wydarzeń sprzed 20 lat, sądzę, że warto byłoby w oddzielnym wątku zebrać nasze własne pomysły - konkretne i szczegółowe - na proste akcje wzmacniające wizerunek Polski, jako lidera przemian w Europie - adresowane do "zwykłych Europejczyków"

Pierwszy pomysł rzucam sam - zaleta to bardzo niski koszt wdrożenia, bardzo długi czas oddziaływania i... prostota.

1) zaprojektowanie łatwego do powielania znaku/symbolu zawierającego takie hasła jak:
4-6-1989
the end of communism in PL
20 years
tło np. "pęknięta" czerwona gwiazda, dłoń w geście zwycięstwa etc.

2) wykonanie znaku w formie samoprzylepnej plakietki ok. 15x15cm o zwartej formie, idealnej do nalepienia na: tył lub szybę samochodu, przyczepy campingowej, drzwi wejściowe w hotelach, na dworcach itd.

3) włączenie plakietki do nakładu najważniejszych gazet w kraju - wraz z wyjaśnieniem dla czytelników powodu akcji (i tego, co zrobić, aby mieć jak największy osobisty wkład w akcję) - koszt wydawców byłby ich partycypacją w akcji - a byłby on obiektywnie patrząc niewielki - przy dużych nakładach koszt takiej najlejki to kilka groszy/szt.

4) każdy chętny umieściłby naklejkę na samochodzie, przyczepie, plecaku itd. - tak, aby była eksponowana latem podczas wakacyjnych wojaży po kraju i Europie - na każdym parkingu, campingu, stacji benzynowej, drodze itd. z hasłem miałyby styczność inne osoby - np. parkujący obok obcokrajowcy - właściciele kwater/pensjonatów itd. umieszczając taki znak przy wejściu lub w recepcji, zapewnialiby dotarcie z przekazem do przyjezdnych turystów

Rezultat:
a)
miliony osób świadomie, bądź nieświadomie przyswajających sobie hasło i przesłanie "20 lat temu w Polsce upadł komunizm".
Gyby eksponowanych było 100 000 naklejek przez kilka miesięcy liczba osób "zarażonych" przekazem sięgnęłaby bez problemu kilku milionów, z czego dużą grupą byliby obcokrajowcy - podróżujący, a więc: mobilni, lepiej sytuowani, mający styczność z innymi osobami, jednym słowem: opiniotwórczy
b)
gdy jesienią zacznie być głośno o rocznicy upadku komunizmu w Niemczech, większosć osób, które miały styczność z wyżej opisaną akcją - nawet, jeśli było to tylko bezrefleksyjne spojrzenie na naklejkę (czyli większość ;) - pomyśli w tym momencie: "zaraz zaraz... przecież Polacy 20-lecie świętowali już kilka miesięcy temu, widziałem, jak się tym chwalili" - i o to ziarno zwątpienia głównie chodzi, bo nic tak dobrze się nie utrwala, jak konstatacja poprzedzona zwątpieniem :)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

pomysły fajne zarówno na gadżety jak i na informacje i promocje w gazetach.

ja dodałabym film - który również kreowałby przemiany w Polsce od 89 roku do teraz, wszystkie ważne daty co zyskało na tym całe społeczeństwo -ale głównie jednostka, obywatel tego kraju, To również wzmacniałoby naszą świadomość, że coś się jednak zmieniło...
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

Iwona K.:
ja dodałabym film - który również kreowałby przemiany w Polsce od 89 roku do teraz, wszystkie ważne daty co zyskało na
tym całe społeczeństwo -ale głównie jednostka, obywatel tego kraju, To również wzmacniałoby naszą świadomość, że coś się jednak zmieniło...

polski Forrest Gump ;)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

nie taki miałam na myśli - podoba mi się ten najnowszy stworzony przez KE, ale my powinniśmy mieć taki swój polski :)
Łukasz Senger

Łukasz Senger Właściciel

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

Powinno się zakomunikować światu większość zdarzeń, co najmniej od roku 1956. Zamieszki Czerwca 56 skończyły się dla nas krwawo, tak samo jak te kilka miesięcy później na Węgrzech. Tak samo jak tam rząd komunistycznych kolaborantów skierował czołgi przeciwko protestującym. Nie bardzo też rozumiem dlaczego tego tematu nie podjęto w filmie, tym bardziej że to było pierwsze faktycznie wystąpienie ludności cywilnej przeciwko komunistom.

Walki prowadzone przez grupy militarne o korzeniach zbliżonych do formacji AK były prowadzone jeszcze podczas II wojny a o ich wkładzie w kontekście odzyskania wolności w 1989 roku zupełnie się nie mówi. Rzuca się symbol stoczni Gdańskiej niczym finał mundialu i na tym koniec. A gdzie HCP, stocznia Szczecińska, wystąpienia w innych miastach? A gdzie AK i inni zbrojnie zwalczający rządy komunistycznych kolaborantów?

Temat filmu mi się podoba. Mógłby być trzy częściowy. Droga do wolności, ostatnie 20 lat wolności i spojrzenie w przyszłość.
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

Iwona K.:
pomysły fajne zarówno na gadżety jak i na informacje i promocje > w gazetach.

ale to jest JEDEN pomysł rozbity na etapy :)
Wojciech K.

Wojciech K. realizator pomysłów
własnych

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

... a skoro już o filmach, to myslę sobie czasem, że zamiast wytężać muskuły rodzimej kinematografii, szybciej, prościej i taniej byłoby podłożyć "gotowe tematy" cenionym scenarzystom i reżyserom w Hollywood - zwłaszcza, że obojętnie, ile my się namęczymy, wystarczy jeden hollywoodzki film pokazujący zafałszowaną historię aby zalać nas niczym tsunami - dlatego też polska strona powinna wykonywać ruchy wyprzedzające, aby nie było potem płaczu, tak, jak z filmem opowiadającym historię rozkodowania Enigmy (odkręcanie sprawy post fatum, stawianie pomników polskim matematykom itd.), gdzie okręcono kota ogonem.

Nie chodzi oczywiście o pisanie scenariuszy i wtykanie ich komuś do ręki, ale o organizację np. konferencji dla stowarzyszeń scenarzystów, rozprowadzenie pakietów informacyjnych/broszur - zawierających ciekawostki historyczne, kalendarium, oraz biografie najbarwniejszych postaci z naszego kraju, z różnych środowisk, ale mających jedną wspólną cechę: "filmowe" życiorysy - rotmistrz Pilecki, płk. Kukliński, Jacek Kuroń itd. - chodzi po prostu o wyposażenie scenarzystów w autoryzowaną wiedzę z której będą mogli korzystać obracając się w fabułach zlokalizowanych w naszej części Europy.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

Powracam do tego wątku i tematu przede wszystkim, ponieważ chciałabym przytoczyć "jak o tym komunikować światu" w przypadku Berlina, który najbardziej jest wyróżniany w spocie KE.

Jak widać nad akcją marketingową samo miasto pracowało już od dawna i widać efekty, przykład zorganizowania dni obchodów w Nowym Jorku "20 Years of Change – Berlin Days in New York City"
http://www.be.berlin.de - polecam tą stronę

oraz specjalnie zaprojektowana strona "20 lat po upadku muru":
http://www.mauerfall09.de/en/home.html

możemy patrzeć i uczyć się :)Iwona K. edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 23:45
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: 4 czerwca - jak o tym komunikować światu....

czyżby tylko nasz sąsiad z Zachodu wiedział co to znaczy creative tension i pokazywał swoją "creativity" ?

Następna dyskusja:

Nowa kampania w CNN - jak w...




Wyślij zaproszenie do