Wojciech M.

Wojciech M. Project Manager

Temat: Program Lojalnościowy B2B - let's talk

Zdobywanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej firmy jest uzależnione m.in. od jej innowacyjności, oryginalności marketingu i aktywnego oddziaływania na rynek.

Oddziaływanie na rynek :) no właśnie - w ostatnim okresie zaobserwować można na rynku duże zainteresowanie programami lojalnościowymi. Sytuacja gospodarcza całkowicie to uzasadnia. Bez względu na branżę, firma zainteresowana jest mocniejszym przywiązaniem Klienta do swojej marki, zbudowaniem jego lojalności. W przypadku programów B2C oddziaływanie programu skierowane jest na klienta końcowego.

W modelu B2B program lojalnościowy (czy raczej partnerski) może mieć szerszą grupę docelową.
Celem programu może być efektywne wsparcie sprzedaży poprzez stymulowanie poziomu rekomendacji produktów oraz poprawę standardów ekspozycji.
W przypadku małych punktów sprzedaży program najczęściej skierowany jest do ich właścicieli.
W przypadku średnich i dużych z pewnością warto uwzględnić również druga grupę - sprzedawców.

Jestem ciekawy Waszych pomysłów i doświadczeń w jaki sposób skutecznie oddziaływać na każdą z tych grup w ramach jednego spójnego programu?

A może jakieś żywe kreatywne przykłady z rynku?Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 21.03.09 o godzinie 14:25
Robert B.

Robert B. sprzedaż,
zarządzanie,
szkolenia, marketing

Temat: Program Lojalnościowy B2B - let's talk

Witam serdecznie-

trudno jednoznacznie odpowiedzieć na wiele zadanych przez Pana pytań, ale sam osobiście uważam, że na samym początku trzeba się zastanowić na czym nam najbardziej zależy:
- na lojalności,
- na wsparciu sprzedaży

Wydaje mi się, że mimo, iż granica ta jest bardzo płynna i jedno najczęściej wpływa na drugie to samo przygotowanie strategii jak i samego programu będzie diametralnie inne w oby w.w. przypadkach.

Nie wiem czy inne osoby także się z tym zgodzą, ale takie jest moje zdanie.

Odpowiadając konkretniej na Twoje pytanie jak skutecznie oddziaływać na każdą z tych grup w ramach jednego spójnego programu to oczywiście jest to do zrobienia.
Choć nie jest to proste ponieważ z pubktu widzenia właściciela czesto ważniejszy jest rabat (niż jakakolwieknagroda w jakiejkolwiek formie- którą powinien uwzględnić jako przychód i opodatkować zgodnie ze swoją stawką), co do sprzedwaców jest prościej bo można korzystać na pewno zróżnego rodzaju konkursów (podatek zryczałtowany 10%).

Ale znów wracamy do najważniejszego aspektu:
czy głównym celem jest:
- lojalność,
- czy planowany wpływ na sprzedaż (wsparcie sprzedaży).

Oczywiście sądzę, że ile osób tyle zawsze znajdzie się pomysłów i rozwiązań - i to jest chyba najważniejsze w tej branży ;-)



Wyślij zaproszenie do