Artur Dziedzic

Artur Dziedzic właściciel, wydawca,
redaktor naczelny,
Vidart

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Przypadek z życia: budżet na poligrafię - 1 mln zł/rok. Korporacja ma 15 produkt menedżerów, z których każdy ma dowolność współpracy ze "swoją" agencją odpowiadającą za wszystko. Zarząd rozważa inny wariant - 2-3 wybrane strategiczne zakłady poligraficzne "na kontrakcie" wykonują produkty poligraficzne, agencja odpowiada za pozostałe elementy i koordynację.
Korzyści? szanse? zagrożenia?
Marcin Łukaszewski

Marcin Łukaszewski “You can bend it and
twist it... You can
misuse and abuse...

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

odpowiem trochę z innej beczki...

wszystko będzie działało sprawnie, jeśli każdemu będzie
zależało na wykonaniu solidnie pracy... jeśli ( oczywiście z różnych przyczyn )NIE będzie zależało - tam szukałbym największych zagrożeń...

pozdrawiam!Sławek Bacik edytował(a) ten post dnia 06.05.10 o godzinie 14:18
Daniel Gołębiewski

Daniel Gołębiewski manager ds.
kluczowych klientów

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

hmmm,

można drukować katalogi, ulotki, wizytówki więc jeżeli chodzi o większe nakłady katalogów i ulotek to ok, ale jeśli to miało by to być kilka tysięcy ulotek czy wizytówki po 100 sztuk to koszt wysyłki czasem jest większy niż koszt druku,
podsumowując ciężko określić czy by się to opłacało nie mając pojęcia jakie druki i nakłady...
Robert Wawrzeń

Robert Wawrzeń robertwawrzen.pl

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Realizacja takiego budżetu powinna iść przez firmę print managementową. Nie ma innej możliwości zoptymalizowania kosztów przy takim budżecie i zróżnicowanych potrzebach. Pozdrawiam!
Tomasz Malak

Tomasz Malak Agencja Reklamowa

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

...ale pytanie, czy firma mająca sprawnie działający dział marketingu, będzie chciała skorzystać z firmy outsourcingowej?

Pozdrawiam Tomek.

konto usunięte

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Zgadzam się, że budżet powinien być "obsługiwany" przez firmę z rodzaju print management. Koncern nie może podpisać bezpośrednio umowy z "drukarniami" - wybór dostatecznie wąskiego ich grona byłby trudny jeżeli rozpiętość specyfikacji zamawianych produktów jest duża.Tu jest pole do popisu dla firmy outsourcing'owej wyboru odpowiedniego dostawcy pod konkretny typ zlecenia. To też nie chodzi o to by dział marketingu "chciał" - to decyzja do podjęcia w firmie duzo powyżej działu marketingu. W dużych korporacjach trwa stała przepychanka pomiędzy działem marketingu a działem zakupów - zwłaszcza dla "zmiennych" produktów.
Cezary Szlejter

Cezary Szlejter Właściciel, Cezary
Szlejter SAAS Media

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Witam wszystkich zainteresowanych banerami wielkoformatowymi. Wykonujemy projekty dla wielu firm.
1m2 banera o gramaturze 510g/m2 z pełnokolorowym zadrukiem techniką twardego solventu. Druk jest odporny na wszelkie warunki atmosferyczne i pozwala na uzyskanie fotorealistycznych efektów.Brzegi banera są wzmocnione, a całość zaoczkowana jest co 50cm.

Zainteresowanych taką forma reklamy zapraszam do kontaktu :
508 007 308, 502 501 291
e-mail: allegro@saasmedia.pl, gg: 10277092

saasmedia.pl
Robert Wawrzeń

Robert Wawrzeń robertwawrzen.pl

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Tomasz M.:
...ale pytanie, czy firma mająca sprawnie działający dział marketingu, będzie chciała skorzystać z firmy outsourcingowej?

Pozdrawiam Tomek.

Żaden dział marketingu nie poradzi sobie z optymalizacją kosztów i jakości. Nie ten wymiar. Przy obecnym nasyceniu rynku firmami wykonawczymi i oferowanymi przez nie możliwościami taki budżet i idące za nim zróżnicowanie rzeczowe to problem nie do opanowania przez marketing w sensownych rygorach czasoprzestrzennych (w sensie: zawsze może będzie zrobić to taniej i lepiej powierzając kontrakt firmie print managementowej).
Pozdrawiam, RW
Tomasz Malak

Tomasz Malak Agencja Reklamowa

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Robert Wawrzeń:
Tomasz M.:
...ale pytanie, czy firma mająca sprawnie działający dział marketingu, będzie chciała skorzystać z firmy outsourcingowej?

Pozdrawiam Tomek.

Żaden dział marketingu nie poradzi sobie z optymalizacją kosztów i jakości. Nie ten wymiar. Przy obecnym nasyceniu rynku firmami wykonawczymi i oferowanymi przez nie możliwościami taki budżet i idące za nim zróżnicowanie rzeczowe to problem nie do opanowania przez marketing w sensownych rygorach czasoprzestrzennych (w sensie: zawsze może będzie zrobić to taniej i lepiej powierzając kontrakt firmie print managementowej).
Pozdrawiam, RW


moim zdaniem, to po prostu agencja reklamowa, tylko inaczej się nazywa

pozdr Tomek.
Robert Wawrzeń

Robert Wawrzeń robertwawrzen.pl

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Tomasz M.:
Robert Wawrzeń:
Tomasz M.:
...ale pytanie, czy firma mająca sprawnie działający dział marketingu, będzie chciała skorzystać z firmy outsourcingowej?

Pozdrawiam Tomek.

Żaden dział marketingu nie poradzi sobie z optymalizacją kosztów i jakości. Nie ten wymiar. Przy obecnym nasyceniu rynku firmami wykonawczymi i oferowanymi przez nie możliwościami taki budżet i idące za nim zróżnicowanie rzeczowe to problem nie do opanowania przez marketing w sensownych rygorach czasoprzestrzennych (w sensie: zawsze może będzie zrobić to taniej i lepiej powierzając kontrakt firmie print managementowej).
Pozdrawiam, RW


moim zdaniem, to po prostu agencja reklamowa, tylko inaczej się nazywa

pozdr Tomek.

Nie, fundamentem agencji reklamowej jest dział kreatywny. Istotą działania print managementu to: dobór wykonawców - optymalizacja - wykonanie - dostawa. Nie ma tu kreacji w znaczeniu takim, jakie przypisuje się temu terminowi (i działaniu) w odniesieniu do agencji reklamowej. To jednak coś innego...

konto usunięte

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

Faktycznie w Polsce działalność firm print management'em postrzegana jest albo jako agencja reklamowa albo jako broker-pośrednik i niestety pokutujemy za to. Dopiero jak firma, która zdecydowała się na outsourcing zaczyna odczuwać ewidentną poprawę w jakości obsługi, otrzymywanych materiałów poligraficznych oraz obniżeniu ich kosztów wtedy ta opinia ulega zmianie. Firma oustourcingowa z zakresu print managementu nie zajmuje się kreacją tylko optymalizacją (wybór dostawcy - optymalizacja - wykonanie - dostawa) i nawet najbardziej zgrany i doświadczony dział marketingu będzie chciał mieć wsparcie w takim partnerze wiem to z własnego doświadczenia bo od dwóch lat z mozołem buduję firmę print management-ową.

Bez wąptpienia plusem firmy print management jest to,że 15 product managemrów w danej korporacji może skontaktowac się z 1-2 osobamiz firmy print management-owej które im określony temat zniosą. Managerowie nie angażując przy tym swojego czasu oczekują tylko efektów za które jest rozliczana firma oustorcing'owa.
Tomasz Malak

Tomasz Malak Agencja Reklamowa

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

a, właśnie jak się rozliczać?
marżą do każdego zlecenia czy zadaniowo za obsługę?
Zenon Cichecki

Zenon Cichecki Grafik, Soraya S.A.

Temat: Kompleksowa usługa agencji czy np. powierzenie druku...

A ja bym zasugerował zatrudnić jednego człowieka (poligrafa! ważne) do działu marketingu tej firmy. Dać mu na rękę 4-6K (można więcej;)(czyli 48-72k na rok płacy + koszty pracodawcy co w przybliżeniu niech nawet da 80-120k). Agencje biorą ok 20-30% za obsługę zamówienia czyli mamy zysk na tylko na tym od 120 do 180K.

Niech to on będzie odpowiedzialny za wybór i kontakty z drukarniami, akceptacje druku (ważne), archiwizację plików otwartych! (bo po co dwa razy płacić za to samo) i wymagania jakościowe stawiane zarówno agencji i drukarni.

Minusy - agencja nie zarobi ;(
Plusy - jeden człowiek robiący to co "cała" agencja (ktoś będzie miał pracę)



Wyślij zaproszenie do