Anna
Szulwińska
Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...
Temat: [prośba o pomoc] PLAGIAT HENKELA (Clin) i podajacej sie...
Witam wszystkich serdecznie,otóż po tym pięknym, kolejnym zapracowanym, kreatywnym i marketingowym dniu - otwieram maila z wiadomościami z MediaLine i ... oczom własnym nie wierzę...
Chwilowo powstrzymam się od osobistych i emocjonalnych komentarzy szczegółowych - i tego co myślę dokładnie, bo głównie jest mi przykro, że do takich sytuacji w tej naszej (na szczęście - i mam nadzieję, że tylko momentami) złodziejskiej branży w ogóle dochodzi...
Nie sądziłam, że w tak perfidny sposób, bo przy tak przecież charakerystycznym i rozpoznawalnym projekcie jaki przedstawiłam wraz z Valkyrie Sudio - oraz po tylu odżsieżeniach tematu, telefonach, prezentacjach i przekonywaniach - można tak perfidnie skopiować (i to gorzej niż w moich załozeniach jako autorki) - wdrożyć mój pomysł i jeszcze udawać że jest sie jej autorem i organizatorem, jakgdyby nigdy nic...?!
Piszę to, bo mysle że reakcja w branży na takie zachowania jest naszą wspólną sprawą.
Otóż w tymże wspominanym newsletterze, pojawia się komunikat dotyczący "NOWEJ KAMPANII HENKELA" - "Ekipa Clin myje okna".
Nie byłoby w tym nic dziwnego i uwielbiam takie akcje, zwłaszcza że sama się nimi pasjonuje i w nich się specjalizuje,
gdyby nie pewien niedrobny fakt, że SAMA JESTEM JEGO AUTORKĄ (wraz z Valkyrie Studio)...!
Projekt dla Henkela został przeze mnie, Annę Szulwińską, osobiście - przedstawiony i bojkotowany ponad 2,5-3 lata temu (bojkotowany przez prawie ROK CZASU), powtarzam ok. 3 lata temu (2004/2005 rok)!
Markeing Henkela miał juz wowczas zaplanowany budżet, musialismy wracać do rozmów co kilka m-cy, co kilka m-cy też dodawałam nowe elementy do kreacji, wprowadzałam 2 osoby z Henkel Polska do niniejszego projektu, przekonując je do słuszności realizacji naszego pomysłu (Valkyrie Sudio).
Nawet nadaliśmy roboczą nazwę "CLINKI - czyli Clin Team".
Zainteresowanym chętnie prześlę niezbędne materiały, bo tak sie składa, że dysponuje wszelkimi dokumentami z prowadzonych korespondencji, w tym z dostarczenia prezentacji w power point, na ok. 100 najwyraźniej nic nieznaczących okienek, dokumentujących projekt i jego założenia oraz możliwości modyfikacji.
Okno po oknie, pomysł po pomyśle...
Moja cierpliwość juz sie skończyła,
bo jest to 3 firma, która bez jakiejkolwiek fatygi, wykorzystała jawnie projekt autorski mój i mojej ekipy (głównie z pogranicza kampanii ambient i PR).
Podpisanie sie pod tym że jest to pomysł niejakiej "Agencji Marketingu Doświadczeń EM Lab " to juz w ogóle jakaś kpina, chyba że agencji nieświadomie zostało przypisane błędnie autorstwo tej kreacji ?!
Oczywiście telefon i pismo do Henkela jutro OBOWIĄZKOWE,
zwł. że do dziś pamiętam pochwały, za naszą prezentację projektu (nic dziwnego! nieskromnie mowiac siedziałam nad tym pół roku!!!)
- jako najlepiej przygotowaną prezentację z jaką firma sie spotkała... (cytat Pani z Działu Marketingu, nazwisk chwilowo podawać nie bede).
Jak mam zareagować - zarówno jako autorka, oraz jako firma w imieniu której przedstawiałam niniejszy koncept, mozliwosci modyfikacji założeń tego projektu, itp.?
Czuje jakby koś mnie okradł nie tylko z pół roku przygotowywania pomysłu, przygotowywania sie i zaplecza pod realizacje (jesli nie Clinowi chciałam przedstawić projekt dla SC Johnson i klient był o tym informowany), dwóch m-cy na projekty i prezentacje (czekanie kolejne pół roku bo juz był zadeklarowany budżet), telefony,
ale także z całej wiedzy i energii jaką straciłam, żeby przekonać zespół Marketingu Firmy HENKEL Polska, by wdrożyli en projekt, że zrobimy go jako Valkyrie Studio nawet po kosztach, bo wierzymy w jego skuteczność bo w takich działaniach właśnie sie specjalizujemy.
Ręce opadają...
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i radzących.
Nielekko zdegustowana,
Anna Szulwińska
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
CYTAT ZA:
http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=3&getsu...
Ekipa Clin myje okna
28.02.2008
Agencja Marketingu Doświadczeń EM Lab organizuje akcję promocyjną "Clin – czyste okna na wiosnę" dla firmy Henkel, producenta preparatu do mycia okien Clin.
Celem projektu jest przedstawienie Clin jako marki nowoczesnej. Podjęte działania będą dodatkowym wsparciem dla Clin w okresie wzmożonej sprzedaży płynów do mycia okien. Ich celem jest utrwalenie pozytywnego wizerunku marki oraz zwiększenie jej świadomości w grupie docelowej. Akcja skierowana jest do mieszkańców pięciu największych miast w Polsce.
Do 14 marca 2008 r . będzie trwać konkurs SMS-owy. Jego uczestnicy będą mogli wygrać odwiedziny profesjonalnej ekipy Clin, która umyje im w mieszkaniu okna przed świętami wielkanocnymi całkowicie za darmo. Wizyty w domach odbędą się w dniach 11 – 19 marca.
EM Lab odpowiedzialny jest za część kreatywną, realizację i nadzór nad całą akcją. Koncept projektu polega na wyręczaniu ludzi w mało przyjemnym obowiązku przedświątecznego mycia okien, jednocześnie pozwalając im doświadczyć markę przez pokazanie jej "w akcji".
"Akcję Clin – czyste okna na wiosnę organizujemy już po raz drugi. Zeszłoroczna edycja konkursu cieszyła się dużym powodzeniem wśród konsumentów, dlatego klient zdecydował się powtórzyć akcję" – powiedział Julian Kozankiewicz, partner zarządzający EM Lab.
Źródło: pr
http://www.medialine.pl/artykul.php?getpage_id=3&getsu...Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 05.03.08 o godzinie 22:51