konto usunięte
- 1
- 2
Alicja
S.
Najpiękniejszych
chwil w życiu nie
zaplanujesz. One
przyj...
Temat: Prawo autorskie -Zgoda wykonawcy utworu a ZAIKS
A JA MAM PYTANIE CO DO JEDNEJ Z SUGESTII; ZAIKS UZNAJE LICENCJE CREATIVE COMMONS? NA FORUM PADŁO STWIERDZENIE ŻE NIE...
Alicja
S.
Najpiękniejszych
chwil w życiu nie
zaplanujesz. One
przyj...
Temat: Prawo autorskie -Zgoda wykonawcy utworu a ZAIKS
http://di.com.pl/news/18257,0,ZAiKS_Oplaty_za_Creative...APROPO PYTANIA LEKTURA...
konto usunięte
Temat: Prawo autorskie -Zgoda wykonawcy utworu a ZAIKS
Czy uznaje... Trudne pytanie. Wiadomo przecież, że to nie dyrekcja generalna prowadzi kontrole terenowe (w sklepach, u właścicieli stacji internetowych, etc.), lecz inspektorzy z oddziałów (z reguły w asyście policji). A tu jest różnie i zdaje się, że zależnie od "widzimisię" inspektorów.Warto wspomnieć, że w przypadku ZAiKS'u warto pytać drogą pisemną o interpretacje. Jeśli nie będzie odpowiedzi, to pytanie należy powtórzyć w tej samej formie. Jak sądzę (na podstawie praktyki) pierwsza (i może kilka kolejnych) odpowiedź będzie zupełnie nie na temat, ale jeśli komuś zależy, to prędzej czy później otrzyma wiążące stanowisko ZAiKS w formie pisemnej (co jest bardzo ważne, jeśli chcemy bazować wyłącznie na CC i obawiamy się późniejszych komplikacji).
W przypadku STOART i ZPAV nie ma absolutnie żadnych problemów w komunikacji, czy w uzyskaniu jakichkolwiek informacji na temat, który nas interesuje - choćby w związku z CC. Prowadząc rozmowy nawet w formie telefonicznej widać od razu, że mamy do czynienia z profesjonalistami nadzorującymi prawa autorskie, a nie z chaotycznymi krwiopijcami. Mogę śmiało powiedzieć, że te organizacje traktują w sposób rzetelny i uczciwy tych wszystkich, którzy starają się postępować uczciwie wobec nich (bo przecież jak ktoś stara się kombinować, to prędzej czy później ukręci bat sam na siebie).
Ups, chyba wyskoczyłem trochę off-top. W kwestii odpowiedzi na pytanie autora tematu - zależy do kogo należą prawa do utworu i czy są zgłoszone pod ochronę w OZZ (czy są wydane na przykład). Jeśli nie są, to śmiało możesz rozmawiać z autorami, kompozytorami, artystami wykonawcami (z reguły jest to jedna, bądź dwie te same osoby; zgodę należy pozyskać w formie pisemnej, najlepiej z opisem zakresu eksploatacji utworu - np. utwór będzie umieszczony jako tło dźwiękowe w filmie XYZ, który będzie dystrybuowany poprzez platformę You Tube, ble ble; jeśli taką zgodę pozyskasz, wtedy dalsze rozpowszechnienie odbywa się za zgodą twórcy/ów i nie popełniasz przestępstwa). Jeśli utwór został wydany, to musisz rozmawiać z wytwórnią, ponieważ do niej należą prawa do nagranego materiału i to ona udziela ewentualnej zgody (na określonych przez strony rozmowy warunkach).Jacek Hustler edytował(a) ten post dnia 03.12.09 o godzinie 14:54
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Prawo autorskie w praktyce » Prawo autorskie w projektach EFS -
-
Prawo autorskie w praktyce » Prawo autorskie a moda? -
-
Prawo autorskie w praktyce » Microsoft próbuje dokonać cichcem zamachu na prawo... -
-
Prawo autorskie w praktyce » Potrzebny dobry prawnik do współpracy (zakres: naming,... -
-
Prawo autorskie w praktyce » Znak towarowy i prawo autorskie - poszukuję adwokata -
-
Prawo autorskie w praktyce » PRAWO AUTORSKIE dla TRENERÓW -
-
Prawo autorskie w praktyce » Pomysły marketingowe a prawo autorskie -
-
Prawo autorskie w praktyce » PRAWO AUTORSKIE dla TRENERÓW - OSTATNIE WOLNE MIEJSCA -
-
Prawo autorskie w praktyce » prawo autorskie komentarz -
-
Prawo autorskie w praktyce » Prawo autorskie w reklamie -
Następna dyskusja: