Anna
K.
specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...
Temat: Czy to jeszcze przeniesienie praw, czy juz licencja...
Witam, mam dylemat i potrzebuje drobnych porad i uwag co do umowy. Otóż mam klienta, który odkupuje marke jaką stworzyłam dla innego klienta (autorska nazwa firmy i domena, logo i slogan).Klient pzekonał mnie i byłego własciciela i odkupuje marke mocno "po kosztach", dlatego w ramach tego chciałabym sie troche zabezpieczyc.
Na mocy porozumienia z byłym klientem i tym obecnym mają sie znalezc nastepujace warunki korzystania i zakupu dzieła:
1. Autor, ani były właściciel, ani nikt inny nie bedzie miał prawa do finansowych zysków z dzieła i marki, wykorzystywania jej w celach zarobkowych. Czyli tu wychodziłaby tradycyjna umowa o pzeniesienie praw autorskich.
2. W razie dalszej odsprzedazy marki i firmy wraz z marką, KAŻDY aktualnie odkupujący marke klient w celach zarobkowych (wodkupienie, oddział, franczyza), bedzie zobowiązany wypłacić 10% od kwoty transakcji dla autora, jednak nie mniej niż X zł.
a. Jak to zabezpieczyc w punkcie, zeby było to powielane przy kazdej kolejnej sprzedazy?
b. czy to zmiena charakter umowy z przeniesienia praw na licencje wyłączną do czasu sprzedazy marki?
c. Pozostaje tez pytanie jak to zabezpieczyc przez zanizaniem wartosci transakcji? da sie? jsli tak, to jak zapisać to w umowie?
3. Klient chce miec prawo do jednej odsprzedaży / przeniesienia praw bezpłatnie (na kogos z rodziny, chyba syna). Jak to ująć w umowie? Moze wyznaczyc X czasu na taką czynnosc? po czym zapis staje sie niewazny i wracamy do punktu z procentem od transakcji, nawet jesli to bedzie czlonek rodziny? Czy nie komplikować?
Z gory dzieki za wskazówki i pomoc.Anna K. edytował(a) ten post dnia 18.05.11 o godzinie 01:22