Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
- 1
- 2
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Co z tą aplikacją?Na łamach DGP natkęłam się dzisiaj na ciekawy wywiad z Agatą Rewerską radcą prawnym, byłym wykładowcą zasad etyki i wykonywania zawodu w OIRP Warszawa, która obecnie prowadzi Szkołę Prawa Procesowego Ad Exemplum.
Twierdzi ona, że aplikacja jest wciąż za mało praktyczna, że prawnicy stali się przedsiębiorcami i nie można tego nie zauważać. W jej ocenie: "nadszedł czas, w którym samorządy powinny podjąć działania pozwalające na choćby częściowe urynkowienie naszego zawodu. Odnoszę także wrażenie, że jeśli my sami nie zajmiemy się dostosowaniem naszych zasad wykonywania zawodu do zasad rynkowych, to rynek zrobi to za nas."
Zachęcam do lektury:
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/686889,aplikacja-j...
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Warte uwagi opracowanie Tymoteusza Doligalskiego, Adiunkta w Zakładzie Wartości Klienta, Instytutu Zarządzania Wartością, SGH w Warszawie pt. "Internet w zarządzaniu wartością klienta". Jest ono próbą odpowiedzi na pytanie, jak zarządzać wartością klienta w internecie, zwłaszcza - w jaki sposób wykorzystać internet w procesie dostarczania wartości klientom, aby doprowadzić do wzrostu ich wartości, a przez to do wzrostu wartości firmy i generowania korzyści dla udziałowców.Zachęcam także do prześledzenia bardzo przejrzystego grafu na stronie, do której link poniżej
http://www.marketing-internetowy.edu.pl/ksiazka/
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Bardzo ciekawy artykuł "Młodzi liczą na mentoring" na łamach Rzeczpospolitej z 03-04-2013."Możliwość obserwacji doświadczonych pracowników, czy zbieranie praktyki w różnych specjalizacjach – owszem, są przydatne, ale nie tak bardzo, jak wsparcie w postaci coachingu czy mentoringu. Tak wynika z badania opinii prawie 1400 młodych Polaków, które przeprowadziła pod koniec minionego roku firma Deloitte." Całość na: http://www.ekonomia24.pl/artykul/706205,996040-Mlodzi-..., a skrót tutaj: http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=123258&...
Katarzyna
Abramowicz
SpecPrawnik. Robimy
to byś mógł w łatwy
i szybki sposób z...
Temat: Zachęcamy do lektury
dzięki za linki. Szczególnie wywiad z Agatą Rewerską radcą prawnym daje do myślenia. Pozdrowienia
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
"Reklama jest efektywna wyłącznie w segmencie porad prawnych dla ludności. Biznes kieruje się szyldem i wysokością ubezpieczenia."Ciekawa rozmowa na łamach dzisiejszej Rzeczpospolitej Ewy Usowicz z adwokatem Andrzejem Tomaszkiem, wspólnikiem zarządzającym kancelarią Drzewiecki, Tomaszek & Wspólnicy. Twierdzi on, że adwokaci coraz częściej bezpardonowo podbierają sobie klientów i stosują wątpliwy marketing.
Zachęcam do lektury http://prawo.rp.pl/artykul/997563-Adwokaci-walcza-o-zy...
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Z cyklu inspiracje dla prawnika - "Jeśli szukasz sposobów na podniesienie poziomu zadowolenia klienta, najlepiej zacznij od obsługi klienta" Christopher W. Hart.Więcej o lojalności klientów przeczytacie w raporcie specjalnym Harvard Business Review Polska "Paradoks lojalności" http://konferencje.hbrp.pl/paradoks/pobierz-raport/
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Jakie jest 10 najpopularniejszych wartości w Polsce w 2013 r.?Wyniki cyklicznego badania Corporate Values Index 2013 możecie prześledzić na łamach Harvard Business Review Polska. Warto też zwrócić uwagę jak wypadamy na tle światowym. Kolejną rzeczą, na którą jeszcze warto zwrócić uwagę, to stosunkowo niska pozycja uczciowości - "/.../dopiero dziesiąte miejsce wśród wartości najczęściej wskazywanych przez polskich respondentów. W wynikach światowych uczciwość zajmuje nieodmiennie czwarte miejsce. Należy się spodziewać, że znaczenie tej wartości będzie systematycznie rosło w oczach polskich menedżerów i przedsiębiorców."
Cały artykuł znajdziecie tutaj: http://www.hbrp.pl/news.php?id=992&t=co-sie-liczy-dla-...
Jestem ciekawa Waszych refleksji i Waszych typów na wartości, które są "również ważnym elementem budowy tożsamości marki, który sprawia, że o danym produkcie lub usłudze klient myśli w określony, pożądany przez nas sposób." Jaką wartością wyróżnia się Twoja Marka - Ty sam?
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
SMP - ale o co chodzi?"Social Media Policy to niezbędny dokument określający zasady komunikacji w mediach internetowych. /.../ Reguły SMP powinny być budowane indywidualnie przez organizację. Ważne, by wynikały z filozofii firmy i były dostosowane do jej polityki dzielenia się informacją. /.../ Każda instytucja, której zależy na jednolitym przekazie, powinna korzystać ze swoich zasobów ludzkich, by budować spójną komunikację." - czym jest SPM, kilka przykładowych zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu treści SMP, od czego zacząć?
Na te i na kilka innych pytań możesz znaleźć odpowiedzi w artykule "Jak stworzyć Social Media Policy dla swojej firmy?".
Lekturę polecam wszystkim prawnikom i przedstawicielom kancelarii prawnych. Tak, tak, bo przecież social media już wcale nie jest obce naszej branży, a właściwa komunikacja w mediach społecznościowych wg wypracowanej dobrej polityki zarządzania treścią może zdziałać wiele dobrego.
Miłej lektury http://socialpress.pl/2012/04/jak-stworzyc-social-medi...
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Artykuł w gazecie to tylko początek - "Myślę więc jestem. W internecie" to dzisiejsza lektura obowiązkowa dla wszystkich prawników, chcących świadomie kształtować wizerunek w sieci. Polecam Państwu tekst w wydaniu papierowym Dziennika Gazety Prawnej w dodatku Prawnik wraz z ciekawym przeglądem prawniczych blogów, które warto odwiedzić i śledzić na bieżąco, w opracowaniu Ewy Ivanovej i Anny Krzyżanowskiej. Wersja on-line dostępnatutaj
Słów kilka także od Agnieszki Brzozowskiej Partnera MDP eventum, trenera w PWSK z zakresu PR-u usług prawnych.
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
"Adwokat z urzędu jest dla sądu, nie dla klienta." Hmh, dość poważny temat porusza dzisiaj artykuł w Rzeczpospolitej Martyny Mierzejewskiej. Traktuje m.in. o kwestii pełnomocnictwa z urzędu i o brakach we współpracy z klientami."System udzielania pomocy prawnej z urzędu nie funkcjonuje prawidłowo. Podstawową kwestią jest to, aby każdy obywatel miał zapewnione realne, a nie tylko formalne prawo dostępu do sądu oraz kompleksowej pomocy wykwalifikowanego prawnika. Podobno blisko 80 procent Polaków nie korzysta z pomocy prawników. Czas najwyższy zastanowić się, co jest tego przyczyną, i wdrożyć konkretne rozwiązania, które nie pozostaną jedynie postulatami polityków w okresie przedwyborczym."
Klientem usług prawnych jest też przysłowiowy Kowalski. Na jakich standardach taka współpraca powinna się zatem opierać, żeby była efektywna?
Cały artykuł dostępny pod adresem: http://prawo.rp.pl/artykul/757643,1025742-Adwokaci-z-u...Ten post został edytowany przez Autora dnia 03.07.13 o godzinie 21:29
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Dzisiejsze wydanie Dziennika Gazeta Prawna donosi "Założyciel profilu na Facebooku odpowiada za zamieszczane na nim treści"http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/718601,zalozycie...
To ważna ważna wiadomość dla prawników związanych z social media, a tych jest coraz więcej, gdyż blogowanie jest dziś modne. Prawnicy i ich Klienci odpowiadają za treści na Facebooku. Co o tym sądzicie?
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
"Być liderem opinii, czyli prawnik w mediach" - o tym jak to zrobić Agnieszka Brzozowska, PR-owiec, Partner MDP eventum, autorka mikrobloga „Prawnik w mediach”, dzieli się z prawnikami na stronie promującej Forum Prawników Przedsiębiorstw (Warszawa, 14-15 października 2013 r., hotel Marriott). Wystarczyć pobrać ostatni plik PDF http://www.trioconferences.pl/wydarzenie/forum-prawnik.... Zapraszam do lektury.
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
"Czy prawdziwe relacje między klientami a markami są możliwe, jeśli najmniejsze firmy nie mają zbyt wiele czasu na komunikowanie się z klientami w social media, a największe firmy zatrudniają zewnętrzne agencje, aby działały w ich imieniu?" - na to i inne pytania odpowiada Annie Miotk gość specjalny PR Forum 2013 - Katie D. Paine, najbardziej znana amerykańska ekspert pomiaru komunikacji.Cały wywiad pt. "Mierzyć sprzedaż, nie liczbę lajków" możecie przeczytać tutaj: http://annamiotk.pl/mierzyc-sprzedaz-nie-liczbe-lajkow...!
Czy w kontekście branży prawnej funkcjonuje w ogóle pomiar efektów działań komunikacyjnych?
Działania te w kancelariach w dużej mierze jeszcze oparte są wyłącznie na działaniach PR-owych (niestety). A czasy liczenia wycinków prasowych i AVE minęły. Każde działanie komunikacyjne powinno wynikać ze strategii firmy prawniczej i zmierzać do sprzedaży, ba wpływać na zyski. Wiele Kancelarii zdecydowało się na profile na Facebooku, kilka z tego kanału zrezygnowało. Lajki są, ale czy Klienci są zainteresowani lajkowaniem? Wiele Kancelarii do dzisiaj także korzysta z informowania o sobie za pomocą nieczytelnych reklam chociażby w mediach opioniotwórczych, czy czasem branżowych - co komunikują i w sumie czasem nawet warto zapytać komu - często za dużo, przez co w sumie Klient czuje jedynie dezorientację. Być może ktoś stwierdzi, że trochę generalizuję, ale niestety prawda jest taka, że nasza branża prawna nie mierzy swojej sprzedaży, często nie komunikuje sukcesów, zaś social media wykorzystuje jedynie do komunikowania tego co już zostało zakomunikowane gdzie indziej, albo zatrzymuje się na blogowaniu. Każdy kanał komunikacyjny na jaki się zdecydujemy, powinien zmierzać w określonym precyzyjnie kierunku, a działania podejmowane w trakcie osiągania celów, przygotowane na pomiar i modyfikację.
Sprawdź jakie efekty przynoszą Twoje działania komunikacyjne. Na początek zalecam proste działanie - zapytaj 10 swoich Klientów jakie jedno słowo by wymienili, żeby opisać Twoją Markę. Spisz te słowa i sprawdź połączenia pomiędzy Tobą - Marką, a Klientami, wówczas dopasowanie pozostałych elementów układanki będzie o wiele szybsze, ale i w efekcie skuteczne. Pamiętajcie „Najwięcej rzeczy, których się uczymy, uczymy się od klientów.” - Charles Lazarus, przedsiębiorca amerykański, założyciel Toys’R’Us.
Powodzenia :)
Monika MurackaTen post został edytowany przez Autora dnia 20.11.13 o godzinie 12:36
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Dziś Dzień Ochrony Danych Osobowych!"Obywatele domagają się silnych przepisów chroniących dane osobowe, a przedsiębiorcy chcą prostych, jasnych i wykonalnych ram prawnych prowadzenia działalności gospodarczej na jednolitym rynku UE". Zainteresowanych aktualnymi problemami ochrony danych osobowych i prywatności zachęcam do lektury artykułu w dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej (sekcja Firma i Prawo), która jest partnerem medialnym konferencji "Prywatność w cyfrowym świecie" organizowanej również dzisiaj przez GIODO. E-dostęp dla zalogowanych http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=a...Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.01.14 o godzinie 19:19
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
Już są wyniki trzeciego z serii raportów poświęconych przyszłości rynku usług prawnych, opracowanych przez globalną firmę prawniczą Eversheds. Najnowsze badanie pt. 21st Century law firm: Inheriting a new world przeprowadzono wśród 1800 prawników w wieku 23–40 lat z całego świata.Rok 2008 przyniósł wniosek dotyczący klientów - badanie wykazało bowiem, że klienci zaczynają się coraz bardziej liczyć z kosztami i oczekują końca systemu wynagrodzeń opartych o stawki godzinowe.
Rok 2010 zidentyfikował rodzącą się rewolucję wśród klientów, związaną z podwyższeniem statusu zawodowego prawników wewnętrznych w przedsiębiorstwach.
A co niesie rok 2014?
Młoda generacja chce zreformować sektor prawniczy! Przyszli liderzy branży prawnej to grupa, która ma międzynarodowe ambicje, stawia na nowe technologie, chce zachować równowagę między pracą i życiem prywatnym, a prawo to dla nich biznes, a nie misja.
Odpowiedzi zawarte w ankietach pokazały, że młodzi prawnicy poszukują nowych metod pracy. Dostrzegają kluczową rolę osobistego zaangażowania i nawiązywania relacji z klientami, a także chcą lepiej wykorzystywać technologie do mądrzejszego i bardziej efektywnego działania. Niemal połowa badanych wskazała sposoby na zwiększenie wydajności swoich kancelarii, między innymi poprzez wykorzystanie technik zarządzania projektami i zasobami ludzkimi.
Taki news w nowej odsłonie serwisu prawnik.pl, którego wydawcą jest Dziennik Gazeta Prawna.
Polecam zajrzeć także do źródła, zapoznać się, poddać refleksji, wyciągnąć swoje wnioski, szczególnie kiedy raportów dotyczących branży prawnej jak na lekarstwo.
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
W czym tkwi to faktyczne sedno rozwoju biznesu prawniczego?Odpowiada po części w swoim felietonie Justyna Piesiewicz, Założyciel i Prezes Zarządu IABC/Poland, niezależny doradca w zakresie komunikacji w biznesie, w tym budowania wizerunku.
Zwraca uwagę na "Faktor X" i określa go mianem komunikacji, umiejętnością mówienia ludzkim głosem, prostym i zrozumiałym językiem istotny - czynnikiem, który przyciąga klientów, pomaga osiągnąć sukces w biznesie prawniczym. Tak, tak. Zdecydowanie warto postawić na świadomą, skuteczną i naturalną komunikację. Po więcej na ten temat zapraszam tutaj - http://manager.nf.pl/do-prawnikow-komunikujcie-sie-bar...
Rafał
Chmielewski
e-Marketing
Prawniczy, Blogi i
Marketing
Społecznościowy ...
Temat: Zachęcamy do lektury
Trudno się nie zgodzić :)
Monika
Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju
Temat: Zachęcamy do lektury
„Nazywam się Bond. James Bond”.A Ty, w jaki sposób przedstawiasz się w rozmowach z klientami?
http://kariera.forbes.pl/autoprezentacja-klucz-do-sukc...
Agnieszka
Brzozowska
specjalista ds.
komunikacji
Temat: Zachęcamy do lektury
Zapraszam do lektury poradnika - Jak zbudować dobry bank zdjęć do celów PR, Michała Wrzoska. To co trzeba wiedzieć o zdjęciach w pigułce! Dla mnie super! Ufam, że i dla Was będzie interesujący. Pozdrawiam ABhttp://www.proto.pl/informacje/info?itemId=132876&rob=...
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Rozwój specjalistów IT » Nowa lekcja CTS w Gazecie MSP - zachęcamy do lektury -
-
Rozwój specjalistów IT » Zachęcamy do lektury. -
-
Adobe KreatywnyBazar.pl » Przed Świętami Bożego Narodzenia zachęcamy do lektury... -
-
Savoir-vivre, czyli sztuka... » Lektury (nie)obowiązkowe -
-
Sprzedam...Kupię ZA GROSZE » Oddam książki dla dzieci/lektury/do szkoły -
-
Etyka w praktyce » wystrzelmy lektury w kosmos ;-) -
-
JavaScript » Lektury do poduchy -
-
Techniki linowe » lektury... -
-
Wróć do Polski z Grafton » Wyniki badania Global Skills Mobility - miłej lektury! -
-
Grafika komputerowa » Zchęcamy do lektury nowego numeru magazynu KB -
Następna dyskusja: