Temat: Business development w kancelarii prawnej
Witam,
dziękuję Panie Mikołaju za podjęcie bardzo ważnego tematu.
Budowanie relacji z klientami to długotrwały proces, który obejmuje nie tylko elementy przed transakcją, na której nam w danym momencie zależy. A gdzie tkwi klucz? Otóż nie w szeregu umiejętności miękkich jakie posiadamy czy doskonalimy, nie w szerokim zakresie umiejętności merytorycznych. To co stanowi klucz, to w jaki sposób ten bagaż umiejętności dopasowujemy raz do ludzi, z którymi zaczynamy budować relację, budujemy ją, żeby ją finalnie podtrzymywać jak najdłużej, a dwa do sytuacji, okoliczności, w jakich się wspólnie z tą osobą znajdujemy. W dużej mierze to, jakie budujemy relacje z ludźmi, powoduje jakie budujemy relacje też z klientami w sytuacjach już stricte biznesowych. Cieszę się Panie Mikołaju, że podnosi Pan temat budowania relacji z klientami jako tematu bardzo istotnego. Budowanie trwałych relacji z klientami jest bowiem kluczem do sukcesu. Może to zwrot banalny, nie mniej jednak tkwi w tym sedno sprawy. Podczas swojego wystąpienia w ramach PWSK, na które serdecznie zapraszam, temat budowania relacji z klientami będzie punktem wyjścia, tak jak jest punktem wyjścia dla powodzenia kompletu działań business development, na jakie kancelaria/prawnik w swojej strategii się decyduje. Bazując na swoich doświadczeniach, będę chciała Państwu przybliżyć jak najbardziej ideę sprzedaży usług prawnych bazującą przede wszystkim na marketingu relacyjnym. Zapraszam :)
Odnosząc się do Pana wypowiedzi, jestem też ciekawa z jakimi najczęściej problemami w codziennej pracy spotyka się Pan, ale również pozostali Państwo, którzy dołączyli do naszej grupy, właśnie na polu relacji z klientami? Co dla Pana, dla Państwa, stanowi największą barierę, sytuację kłopotliwą, trudną, a co może stanowi sposób na to, żeby czuć się pewniej w sytuacji relacyjnej z klientem? A może problem tkwi zupełnie gdzie indziej. Szkolenia są dla Państwa, więc każde pytania, wątpliwości itp. na tym polu będą uwzględniane w ramach prezentacji. Zależy nam na tym, żeby Państwo wyszli ze szkolenia z odpowiedziami na Państwa pytania, nie te pytania ogólne, ale dotyczące konkretnych przykładów z życia.