Mariusz Feliński

Mariusz Feliński dyrektor ds.
strategii i analiz
PARTNERZY
Nieruchomości

Temat: PRolog

pr usług agencji nieruchomości - to jest wyzwanie. Dodam, że dwa lata temu badania Pentora przedstawiały pośredników jako bez mała naciągaczy. W tym roku pierwszym co przychodzi do głowy osobom korzystającym z ich usług to - "profesjonalizm".
Potem jest "wysoka cena". Teraz nacisk idzie na to, aby przed skojarzeniem z ceną pojawiło się jeszcze "bezpieczeństwo".
Emilia S.

Emilia S. Bez przerwy pić nie
można. Dlatego się
dokształcam.
Bohu...

Temat: PRolog

W Poznaniu pojawiła sie swego czasu, rozoznawalna w tym mieście, reklama ATL'owa, która przedstwaiała posrednika z przyłozoną do skroni splówą. Do tego haslo" Załatwiamy posredników"...:) Dziś faktycznie, nie jest już chyba az tak źle Mariuszu:) Prawda?
Pozdrawiam.
Emilia

PS.
Oczywiście - nomen omen - do usług! :)
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: PRolog

Michał Cieślak:
Sweterek nie dość, że ekologiczny, antyalergiczny, samoproasujący się i modny to nie drapie...


Toż to reklama, nie PR...

Zgadzam się!!:)
Marcin C.

Marcin C. Regionalny Manager
Sprzedaży w Dziale
Opon
Specjalistyczn...

Temat: PRolog

Pewnie nie da się, do końca jednoznacznie powiedzieć, że są jakieś wielkie różnice między PR produktów, a usług. Pewnie to kwestia bardziej nacisku położonego na troszkę inne czynniki niż w przypadku towarów.

Dla mnie PR usług to przede wszystkim obietnica przyszłych korzyści, obietnica tego jak zmieni się świat, w danej działce, gdy zastosujemy to czy inne rozwiązanie. Pewnie ze podobne rzeczy obiecywane są w przypadku towarów, ale w tym przypadku większy nacisk na to trzeba położyć.

W świecie usług jest większe pole do kreowania produktów na miarę, pod życzenie klientów, nawet jeżeli jest standaryzacja, to raczej w procedurach dojścia do finału niż w świecie masowej produkcji towarów.

To jest dla mnie podstawowa różnica. Dla mnie świat usług to nadal ręczna robota, nie ważne jak zautomatyzowana i czy nawet obywa się w wirtualnym świecie czy u pana Zdzisia w składziku.
Zbigniew D.

Zbigniew D. Główny Specjalista
PR - Grupa TP

Temat: PRolog

Chętnie poczytałbym o PR usług realizowanych w trybie ciągłym czyli np. usług abonowanych. To ciekawe zagadnienie :) PRowo myślę, że wyzwanie większe niż przy produktach czy usługach jednostkowych.
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: PRolog

Marcin Cywiński:
Pewnie nie da się, do końca jednoznacznie powiedzieć, że są jakieś wielkie różnice między PR produktów, a usług. Pewnie to kwestia bardziej nacisku położonego na troszkę inne czynniki niż w przypadku towarów.

Dla mnie PR usług to przede wszystkim obietnica przyszłych korzyści, obietnica tego jak zmieni się świat, w danej działce, gdy zastosujemy to czy inne rozwiązanie. Pewnie ze podobne rzeczy obiecywane są w przypadku towarów, ale w tym przypadku większy nacisk na to trzeba położyć.

W świecie usług jest większe pole do kreowania produktów na miarę, pod życzenie klientów, nawet jeżeli jest standaryzacja, to raczej w procedurach dojścia do finału niż w świecie masowej produkcji towarów.

To jest dla mnie podstawowa różnica. Dla mnie świat usług to nadal ręczna robota, nie ważne jak zautomatyzowana i czy nawet obywa się w wirtualnym świecie czy u pana Zdzisia w składziku.

Nie zgadzam się z Tobą do końca Marcinie. PR Produktu to zupełnie inna działka, odrębna od PR Usług. Przykład?

USŁUGI
pisanie profesjonalnych komunikatów prasowych, medialnych
Opracowywanie i regularne aktualizowanie list adresowych mediów
Opracowywanie i dystrybuowanie materiałów prasowych
Organizowanie spotkań z mediami: konferencji, briefingów, spotkań indywidualnych, wywiadów

PRODUKTY
Pogłębione materiały informacyjne (tzw. backgroundery), np. o klientach i ich działalności
Biuletyny wewnętrzne adresowane do pracowników, sieci dystrybucyjnej, partnerów biznesowych i/lub klientów
Dokumentacja fotograficzna i wideo ważnych wydarzeń

NIE WIDZISZ RÓŻNICY??:)

konto usunięte

Temat: PRolog

Barbara C.:

...i dodać, że ten czerwony sweterek można zrobić w przeciągu trzech godzin, a dostawa w ciągu 24h! mało tego, kolor tego sweterka zmienia się pod wpływem światła, a ponadto specjalne włókna wskutek ciepła, wydają pachnącą woń, co więcej nigdy nie spocisz się w nim pod pachami, nie musisz używać antyspirantu, który zawsze pozostawia białe ślady ;) A więc do usług! :)

A może przy okazji ubrać w ten sweterek jakiegoś polityka, który będzie pokazywał się w nim "zupełnie przypadkowo" na różnych nieformalnych i nieoficjalnych spotkaniach (i nie mylić tu z jak najbardziej gustownym w swoim rodzaju sweterkiem byłego prawie Prezydenta Białegostoku Kononowicza) ;)
Zbigniew D.

Zbigniew D. Główny Specjalista
PR - Grupa TP

Temat: PRolog

Krzysztof Małyska:

A może przy okazji ubrać w ten sweterek jakiegoś polityka, który będzie pokazywał się w nim "zupełnie przypadkowo" na różnych nieformalnych i nieoficjalnych spotkaniach (i nie mylić tu z jak najbardziej gustownym w swoim rodzaju sweterkiem byłego prawie Prezydenta Białegostoku Kononowicza) ;)

To już będzie product placement ;)
Marcin C.

Marcin C. Regionalny Manager
Sprzedaży w Dziale
Opon
Specjalistyczn...

Temat: PRolog

@Agnieszko:
No to może ja jestem dziwny, ale ja wykorzystuję to co napisałaś Agnieszko i tu i tu, czasem bardziej czasem mniej ale jakoś tak mi wychodzi, że te narzędzia przydają się w moje branży i w sferze usług i produktów.
Magdalena L.

Magdalena L. Managerka.com |
Doradca biznesowy i
marketing manager do
...

Temat: PRolog

Może zdefiniujmy (przypomnijmy;-) sobie najpierw różnice między usługą a produktem "namacalnym" i wtedy nam będzie znaleźć różnice?

Usługi nie da się wziąć do ręki, jest świadczona w konkretnym miejscu, nie da się jej oddać komuś innemu, konsumuje się ja w momencie wykonywania, nie da się magazynować- o czymś jeszcze zapomniałam?

konto usunięte

Temat: PRolog

Marcin Cywiński:
Pewnie nie da się, do końca jednoznacznie powiedzieć, że są jakieś wielkie różnice między PR produktów, a usług. Pewnie to kwestia bardziej nacisku położonego na troszkę inne czynniki niż w przypadku towarów.

Dla mnie PR usług to przede wszystkim obietnica przyszłych korzyści, obietnica tego jak zmieni się świat, w danej działce, gdy zastosujemy to czy inne rozwiązanie. Pewnie ze podobne rzeczy obiecywane są w przypadku towarów, ale w tym przypadku większy nacisk na to trzeba położyć.

W świecie usług jest większe pole do kreowania produktów na miarę, pod życzenie klientów, nawet jeżeli jest standaryzacja, to raczej w procedurach dojścia do finału niż w świecie masowej produkcji towarów.

To jest dla mnie podstawowa różnica. Dla mnie świat usług to nadal ręczna robota, nie ważne jak zautomatyzowana i czy nawet obywa się w wirtualnym świecie czy u pana Zdzisia w składziku.

Bardzo przepraszam za moją monotematyczność, ale to o czym pisze Pan, oraz kilka osób wcześniej to jest marketing i reklama a nie PR.
Na przykładach:
-obietnica przyszłych korzyści - marketing - PR byłby informacją o korzyściach, które już zaistniały
- kreowanie produktów na miarę, pod życzenie klienta - argument marketingowy
Całe nieszczęście polskiej branży PR polega na tym, że cały czas tworzona jest - proszę nie odebrać tego jako coś złośliwego - pod oczekiwania marketingu i przez ludzi zajmujących się marketingiem. Tymczasem i cele i narzędzia obydwu dziedzin są rozłączne.
Zajmuję się PR usług i firma w której pracuję świadczy usługi PR i zawsze występuje konieczność przekonywania klientów o różnicach choćby w doborze argumentów do materiałów.
Ale spokojnie, radzę sobie :)

konto usunięte

Temat: PRolog

Myślę że przeciwstawianie PR usług PR produktów jest bezcelowe, głównie dlatego, że każda usługa jest produktem, czy ktoś tego chce czy nie. Różnica polega na właściwościach produktów, celu przekazywania komunikatów oraz specyfice odbiorców.
Na przykładzie usługi mojej firmy polegającej na dostarczaniu firmom czasopism firmowych: Cechą custom publishingu jest to, że gotowy produkt, namacalny efekt w postaci egzemplarza pisma pojawia się na końcu, także klient zgadzając się na jego zakup, kupuje tak naprawdę dopiero ideę. Z tej racji o wiele bardziej liczy się profesjonalny wizerunek firmy, bo to on "sprzedaje usługę". Dlatego sprawą najważniejszą jest profesjonalizm na każdym etapie projektu, to że zaangażowaniem od pierwszego spotkania z klientem pokazujemy, że się znamy na tym co robimy, że umożliwiamy rozmowę z dotychczasowymi klientami, że wystrzegamy się choćby literówek w ofercie. Cały proces tworzenia pisma "opakowany" jest ogólną ideą wyrażającą się w sprecyzowaniu przez klienta celu pisma i jego odbiorcy.
To bardzo szerokie zagadnienie, na razie więc poprzestanę na takiej zajawce.
Paweł Kijko

Paweł Kijko właściciel KLEWER
Paweł Kijko

Temat: PRolog

No tak...firma w której pracuje tworzy strony internetowe dla firm, jak i również obsługuje istniejące. W tym wypadku ja osobiście wyróżniam dwa rodzaje promocji: 1.ukierunkowaną na wyszukiwanie potrzeb - skierowana do tych, którzy chcą coś zrobić z własną stroną, ale nigdy nie mają na to czasu,2. ukierunkowaną na stworzenie potrzeb - mająca na celu uświadomienie ludziom, jakie mają potrzeby:)
Agnieszka Kwiatkowska (Cycak)

Agnieszka Kwiatkowska
(Cycak)
Specjalista ds. PR,
wykładowca PR
(specjalizacje:
Media R...

Temat: PRolog

Marcin Cywiński:
@Agnieszko:
No to może ja jestem dziwny, ale ja wykorzystuję to co napisałaś Agnieszko i tu i tu, czasem bardziej czasem mniej ale jakoś tak mi wychodzi, że te narzędzia przydają się w moje branży i w sferze usług i produktów.

OK Marcinie, rozumiem;)
Małgorzata Sztejter

Małgorzata Sztejter Marketing Director,
CMS Cameron McKenna

Temat: PRolog

usluga usludze nierowna. Naprawa butow rozni sie od doradztwa profesjonalnego B2B.
Magdalena K.:
Może zdefiniujmy (przypomnijmy;-) sobie najpierw różnice między usługą a produktem "namacalnym" i wtedy nam będzie znaleźć różnice?

Usługi nie da się wziąć do ręki, jest świadczona w konkretnym miejscu, nie da się jej oddać komuś innemu, konsumuje się ja w momencie wykonywania, nie da się magazynować- o czymś jeszcze zapomniałam?
Wiktor W Kammer

Wiktor W Kammer Prezes Zarządu,
Agencja Reklamowa
Lasocky sp. z o.o.

Temat: PRolog

Wracając do sweterka.

Moim zdaniem na potrzeby tego case'u było by lepiej gdyby określenie "public relations" zamienić na "dobre zdanie"...

A więc co należy zrobić aby inni mieli "dobre zdanie" o ręcznym dzierganiu sweterków? (czyli rzeczona usługa)

Ważne jest też to (chyba nie musze o tym mówić w tym szanownym gronie piarowców) na czyim zdaniu nam zależy (target)

Gdy powyższe mamy zdefiniowane - można zastanowić się nad pomysłem, doborem środków-mediów.

Moim zdaniem z PR usług spotykamy się nonstop dookoła i nie jest to nic nowego - no może ręczna robota sweterków .... ;-)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: PRolog

Sweterki czy nie, trudno zrezygnować kompletnie z przekonania o potrzebie rozdzielenia - acz raczej edukacyjnie. Bo i czy stosując PR ktoś z nas się zastanawia: produkt li to czy może usługa? :)

Pozdrowienia

konto usunięte

Temat: PRolog

Mam sliczny czerwony sweterek, moja siostra też :)

Mój sweterek jest mięciutki, mojej siostry tez :)
Mój sweterek jest ekologiczny, mojej siostry tez
Mój sweterek pieknie pachnie, mojej siostry tez
Mojego sweterka przed odbiorem nie widziałam (Pani Włóczka była u mnie raz pobrać wymiary), moja siostra była na 2 przymiarkach u Pana Druta bo cos sie nie zgadzało :(
Mój sweterek nadal noszę w coraz zimniejsze dni , moja siostra już marznie
Pani Włóczka powiedziała mi jak sweterek mam prać, moja siostra się od Pana Druta tego nie dowiedziała
Mój sweterek zaciągnęłam o drut i Pani Włóczka mi go naprawiła , mojej siostrze Pan Drut powiedział, ze może jej sprzedać nowy sweterek :(

Moja mama chce też czerwony sweterek – zgadnijcie do kogo zadzwoni ?

Dodam, ze mój sweterek był robiony w miłej przyjaznej atmosferze, a u Pana Druta tylko strach przed zwolnieniem za niewyrobienie normy 
Pani, która robiła mój sweterek wówczas była w ciąży i teraz znowu robi sweterki doglądając swojego malca co jakiś czas w firmowym żłobku
Pani od Pana Druta tez była w ciąży i już nie robi sweterków… w sumie to nie wiem co teraz robi.



Wyślij zaproszenie do