Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Firmowy blog roku 2008

Oto konkurs http://blogifirmowe.wordpress.com/2008/08/10/konkurs-f... , który me serce ucieszył.

Dlaczego?
1. W Polsce jest już kilkadziesiąt blogów firmowych
2. Blogi te chcą wziąć udział w konkursie [przynajmniej spora część jak na razie], czyli nie wstydzą się pokazać
3. Rywalizacja konkursowa wpłynie zapewnę na poprawę ich jakości [wszak o jakość blogów w konkursie chodzi]

Popieram takie inicjatywy i mam nadzieję, że doczekamy się ogromnej gali, na której będą wręczane prawdziwe statuetki - nie tylko za blogi, ale i za inne działania wizerunkowe w sieci.
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

Pomysl swietny i bardzo dobrze, ze ma miejsce - ale czy to naprawde ma sens, zeby konkurowaly ze soba blogi - agencji interaktywnej, agencji PR, sklepu zoologicznego, producenta materialow budowlanych i banku?

Bo to super, ze w 2008 roku sklep zoologiczny prowadzi bloga w polskim necie i analogicznie - wstyd dla agnecji PR, ze nie prowadzi bloga w 2008 roku...:D
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Firmowy blog roku 2008

Myślę, że na tym etapie wciąż taki konkurs ma sens. Oceniane będzie posługiwanie się narzędziem, a nie sam fakt prowadzenia bloga. Bo przecież agencja reklamowa może prowadzić bloga, który nikogo nie interesuje, a blog sklepu zoologicznego może być czytany przez 10 uu dziennie.
Wiele firm poprzestaje jedynie na założeniu bloga, niestety nie angażując się w późniejszym okresie w merytorycznie interesujące wpisy - i tutaj konkurs pozwala porównać się uczestnikom, popatrzeć na najlepszych i zadać sobie pytanie: dlaczego tak świetny blog naszej firmy nie został nagrodzony? Bo może nikogo oprócz nas nie interesuje. Chociaż może powstał, by wspierać PR wewnętrzny - wtedy rzeczywiście ma sens.
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

Wystarczylby wiec traffic - nie konkurs. Blogi firmowe chyba na ogol powstaja po to, zeby wspierac PR wewnetrzny i zewnetrzny... Moze konkurs ma dotyczyc tego, kto lepiej zrobi sobie PR - agencja PR, bank, czy sklep zoologiczny...

Moze sie myle i wszystko ma sens, tylko na razie ukryty. Wiec grzecznie poczekam:D
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Firmowy blog roku 2008

Daniel K.:
Wystarczylby wiec traffic - nie konkurs. Blogi firmowe chyba na ogol powstaja po to, zeby wspierac PR wewnetrzny i zewnetrzny... Moze konkurs ma dotyczyc tego, kto lepiej zrobi sobie PR - agencja PR, bank, czy sklep zoologiczny...

Moze sie myle i wszystko ma sens, tylko na razie ukryty. Wiec grzecznie poczekam:D

Nie rozumiem dlaczego blogi agencji PR, banku, agencji interaktywnej nie mogą ze sobą konkurować? Kryteria konkursu są chyba jasne.

A że zwycięzców czeka chwała w blogosferze (przynajmniej przez chwilę i na niektórych blogach) to chyba dobrze?
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

Maciej Makuszewski:

Nie rozumiem dlaczego blogi agencji PR, banku, agencji interaktywnej nie mogą ze sobą konkurować? Kryteria konkursu są chyba jasne.

A że zwycięzców czeka chwała w blogosferze (przynajmniej przez chwilę i na niektórych blogach) to chyba dobrze?

sluszna uwaga kolegi. bo czym sie w koncu rozni sklep zoologiczny od agencji PR? niczym.

i mam nadzieje, ze zaden sklep zoologiczny sie na mnie nie obrazi.
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Firmowy blog roku 2008

Daniel K.:
sluszna uwaga kolegi. bo czym sie w koncu rozni sklep zoologiczny od agencji PR? niczym.

i mam nadzieje, ze zaden sklep zoologiczny sie na mnie nie obrazi.

Organizator konkursu na pewno podziękuje Ci za konstruktywne uwagi dotyczące akcji.

A teraz wyobraźmy sobie, że dzielimy zgłoszonych na kategorie: Agencje PR, Agencje Interaktywne, banki, sklepy zoologiczne, sklepy ze skarpetami itd. To byłby dopiero konkurs! Pełen wypas. W każdej kategorii znalibyśmy zwycięzcę przed ogłoszeniem wyników.

Zacytuję jeszcze tylko regulamin:

6. W ocenie bloga pod uwagę brane będą następujące cechy: otwartość komunikacji(styl, język pisania), częstotliwość wpisów, ilość autorów, znaczenie bloga w komunikacji firmy (np. ekspozycja na stronie firmy, etc.), ilość/jakość komentarzy, look and feel (wygląd, nawigacja, usability, etc.). Jednak najważniejszym czynnikiem jest to czy, biorąc pod uwagę to czym zajmuje się firma, blog przełamuje stereotyp komunikacji firmy.
7. Nagrody (1,2, i 3 miejsce) będą przyznane w 3 kategoriach: blog nowy (3-6 miesięcy), blog dojrzały (6 mies. - 1 roku), blog profesjonalny (powyżej 1 roku). (...) Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania nagród specjalnych i wyróżnień.

Czy tak sformułowany regulamin pozwala na porównanie agencji PR ze sklepem zoologicznym? NIE.

Bo nie porównujemy agencji PR ze sklepem zoologicznym tylko BLOG agencji PR z BLOGIEM sklepu zoologicznego.

Przy takim regulaminie jest to jak najbardziej realne. Wystarczy odrobina dystansu jury.
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

Maciej Makuszewski:

Organizator konkursu na pewno podziękuje Ci za konstruktywne uwagi dotyczące akcji.
[...]
Wystarczy odrobina dystansu jury.

A to kolega tu jako organizator wystepuje? Czy moze jako tuba?

I gwoli scislosci, bo widze, ze kolega swietnie zorientowany w temacie - poprosze o paragraf 'o odrobinie dystansu jury'.

O pomysle pisalem wczesniej, ze swietny. Dobrze, ze ujawnil komercyjne wykorzystanie blogosfery - z 70 istniejacych blogow udalo sie wybrac 40 spelniajacych kryteria...

Brawo dla pomyslodawcy konkursu.

Minus dla agencji PR - duuuuuuzy minus - za kiepskie wdrazanie tego narzedzia we wspolpracy z klientami.Daniel K. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 20:23
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Firmowy blog roku 2008

Daniel K.:
A to kolega tu jako organizator wystepuje? Czy moze jako tuba?

I gwoli scislosci, bo widze, ze kolega swietnie zorientowany w temacie - poprosze o paragraf 'o odrobinie dystansu jury'.

Ani organizator, ani tuba:) Po prostu uczestnik i blogger z krwi i kości.

Paragraf o dystansie? Wystarczy rzucić okiem na to kto siedzi w jury. Ci ludzie chyba będą wiedzieli jak odróżnić dobry blog od kiepskiego w ramach regulaminu, który sami ustalili. A skoro taki regulamin ustalili to sądzę, że spodziewali się zgłoszeń agencji interaktywnych i sklepów zoologicznych:) Także nie martwiłbym się o wyniki.
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

Maciej Makuszewski:

Paragraf o dystansie? Wystarczy rzucić okiem na to kto siedzi w jury. Ci ludzie chyba będą wiedzieli jak odróżnić dobry blog od kiepskiego w ramach regulaminu, który sami ustalili. A skoro taki regulamin ustalili to sądzę, że spodziewali się zgłoszeń agencji interaktywnych i sklepów zoologicznych:) Także nie martwiłbym się o wyniki.

Slodkie...:) Naprawde...:D I jakze logiczne...:DDaniel K. edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 20:33

konto usunięte

Temat: Firmowy blog roku 2008

Osobiście idea konkursu przypadła mi do gustu. Blogi to doskonałe narzędzie dla PR, HR, marketingu i innych działów firmy. Ważne jest, by umieć je odpowiednio wykorzystywać.

Zwycięzcom konkursu serdecznie gratuluję, a jury i organizatorom dziękuję za brąz dla Labber.pl.
Daniel K.

Daniel K. Omnitan Studio

Temat: Firmowy blog roku 2008

He he... Wyniki jury nie zaskoczyly totalnie NICZYM - fajnie, ze sami jurorzy pisza o swoich przemysleniach na temat wrzucania wszystkch blogow do jednego worka...

http://interaktywnie.com/blog/269-najlepsze-blogi-firm... - swietny i profesjonalny komentarz czlonka jury:D

Widze, ze nie jestem osamotniony w swojej sceptycznej opinii co do formuly konkursu.

Licze, ze w przyszlym roku bedzie to ciekawsze zmaganie, niz rywalizacja bloga account managera z agencji PR i hodowcy zlotych rybek andlujacego na allegro. Bo wg mojej subiektywnej opinii w 2009 roku firmowy blog hodowcy zlotych rybek wygrywa na starcie i bez konkursu.

Następna dyskusja:

Konkurs na najlepszy blog f...




Wyślij zaproszenie do