Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Firma a blogosfera

W jaki sposób firma może wykorzystać bloga? Czy blogosfera może być miejscem, które pozwoli na wzmocnienie wizerunku czy wzrost sprzedaży?

Temat: Firma a blogosfera

Na ciekawy artykuł w tym temacie można znaleźć:
http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=3e2a3ccc-4cb2...

Blog może przede wszystkim pozycjonować autorów jako ekspertów w swojej dziedzinie (przykład http://www.webusability.pl/ ), ale zarazem ludzi otwartych, bliskich odbiorcy-klientowi.

Jeśli blog prowadzony jest dobrze, bez nachalnej reklamy, ale rzeczowo, a zarazem na luzie, to ma on przede wszystkim wartość w sferze PR. Sprzedaż, hmmm... pewnie też, chociażby przez sam efekt pozycjonowania w wyszukiwarkach. Blogi często mają silną pozycję. Pozycjonowanie w serwisach typu digg, w agregatorach blogów, etc.
Czyli to kolejny kanał dotarcia do klienta.

Jednak jeśli miałbym wskazać nawiększą korzyść z prowadzenia bloga firmowego, to powiedziałbym, że jest funkcja wizerunkowa. A dopiero wizerunek i pozycja napędza sprzedaż.

Warto jednak przestrzec wszystkich, którzy przeczytają, np. ten wątek i uznają, że... o super założymy bloga, staniemy sie cool, wzrośnie sprzedaż naszego działu i lojalność klientów, szef da nam podwyżkę.... stop
Założenie tego typu bloga musi wiązać się z kilkoma warunkami:
- osoba/y odpowiedzialne za jego prowadzenie muszą mieć na to czas. Nie może to być specjalista do spraw. marketingu, PR, zaopatrzenia, promocji, kontaktów z klientami i 100 innych spraw, bo wpis na blogu pojawi się raz na 4 miesiące i będzie napisany na odczep się
- jeśli ma to być blog typu eksperckiego, to musi go pisać ekspert, a nie ktoś, kto go udaje
- osoba pisząca bloga musi mieć albo do tego predyspozycje (lekie pióro) albo być przynajmniej dobrze wyedukowana. Nic tak nie męczy jak czytanie nudnych i ułomnych tekstów.
- blog to nie tylko wpisy, to także dyskusja - należy pozwolić wypowiedzieć sie także swoim oponentom i odeprzeć ich atak. Nie ma gorszego czernego PR jak informacja, że XY na swoim blogu banuje złe komentarze. Czyżby XY coś ukrywał? Czyżby nie wiedział jak odpowiedzieć na zarzut?

Jest jeszcze wiele warunków koniecznych i wystarczających, żeby prowadzić dobrego firmowego bloga. Sam go nie prowadzę, bo nie spełniam jednego z warunków, które sam wymieniłem(czas), ale czasem lubię poczytać inne, niektóre naprawdę świetne:
http://freelanceswitch.com/
jeden z lepszych zbiorowych blogów, także o tym jak prowadzić bloga, jak pisać , jak promować swój biznes (często mikroskopijny freelancerski) w warunkach gospodarki internetowej. Mnóstwo świetnych rad.Łukasz Mikulski edytował(a) ten post dnia 20.01.08 o godzinie 23:00
Katarzyna M.

Katarzyna M. MayLily.pl

Temat: Firma a blogosfera

A co sądzicie o blogach branżowych typu http://www.interaktywnie.com ? Wg mnie takie blogi przynoszą korzyści zarówno współautorom, jak i całej branży poprzez wymianę doświadczeń, sygnalizowanie wspólnych problemów, ale też dzięki wpływowi na zdrową konkurencję i poprawienie wizerunku całej branży. Co myslicie?

Temat: Firma a blogosfera

Ja mam mieszane uczucia. Tzn. przynoszą napewno dużo dobrego. To o czym pisałaś. Wymiana informacji, doświadczeń, wiedzy, czasem wspólne inicjatywy - tak jak ta ostatnia na temat współpracy z agencjami interaktywnymi.
Ale z drugiej strony to miejsce gdzie ścierają się ludzie o pewnych ambicjach, mają swoje zdanie, zarazem próbuja coć udowodnić. To powoduje czasem niezdrowe emocje i dyskusje schodzą na boczne tory.
Innym razem znów daje o sobie znać żyłka rywalizacji. Bo w końcu na takich serwisach pisza ludzie z bądź co bądź konkurencyjnych firm. Peany na cześć jedego wpisu, czy projektu przeplatają się więc z ostrą krytyką i cieżko o wyważone i fachowe opinie.
Ale to dobrze, że cokolwiek się dzieje. Lepsze to niż zaszycie się w swoich biurach i totalna ignorancja na to, co się dzieje w branży.
To w większości młode serwisy i nie mają nawet do końca ustalonej formuły.
Wit Nirski

Wit Nirski Trudny w obsłudze

Temat: Firma a blogosfera

Założenie tego typu bloga musi wiązać się z kilkoma warunkami:

Do tego co napisałeś pozwolę sobie dodać jedną - dla wielu oczywistą, choć niestety nie dla wszystkich - cechę - blog musi być uczciwy. Nikt tak nie zniszczy wizerunku jak rozsierdzeni internauci na tropie.. A kilka blogów już legło pod ich atakami, zwłaszcza wtedy, gdy na stronach publikowane były treści nie całkiem a)prawdziwe b)autorskie.

Zdaje się że jedną z większych klap blogu firmowego był walmart.. ale po dokładne informację musiałbym pogrzebać w sieci.

Joanna Wiejak

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Firma a blogosfera

A ja uzupełnię o dwie notki Dominika Kaznowskiego:

Blogi korporacyjne, firmowe - przykłady z Polski
oraz
Konkurs “Firmowy blog roku 2008″

Następna dyskusja:

Muzyczna blogosfera




Wyślij zaproszenie do