konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Witam
czy ma ktoś pomysł jak pozyskiwać klientów na usługi którzy raczej ani nie będą polecać znajomym ani firma firmie z tego powodu że firmy korzystają sporadycznie a klienci indywidualni jeszcze rzadziej, powiedzmy że byłyby to naprawy zamów i ślusarstwo

pozdrawiam
Piotr Wawrzyniak

Piotr Wawrzyniak Marketing Expert &
Consultant | CEO at
IDEAWAY®

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Witam,

nie wiem czy dobrze zrozumiałem..
piszesz, że firmy korzystają rzadko a klienci indywidualni jeszcze rzadziej
to jaki sens jest oferować takowe usługi?Piotr Wawrzyniak edytował(a) ten post dnia 19.01.13 o godzinie 19:32

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

no nie wiem co na to napisać, bo sprzedawca odkurzaczy może zebrać potencjalnych klientów i zgodnie z naukami przedstawi ofertę, a jak zebrać grupę docelową którą są ludzie, którym może w przyszłości urwać się zawias lub zepsuć zamek? czy pozostaje bierne czekanie na telefon?
a czemu jestem w takiej branży? no cóż, to mój zawód

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Dlaczego od razu spisujesz na straty rekomendacje ludzi zadowolonych z Twoich usług. Zwłaszcza w sektorze usług takich jak Twoje ludzie w pierwszej kolejności opierają się na rekomendacjach znajomych.
Wystarczy tylko dbać o to, aby zadowolony klient w odpowiednim momencie, gdy znajomy zapyta go, czy nie ma dobrego ślusarza, miał Twoje dane kontaktowe. Z własnego doświadczenia wiem, że zachowuje się wizytówki specjalistów, którzy zawsze mogą się przydać. Zatem po realizacji usługi - "Bardzo proszę, oto moja wizytówka. Polecam się na przyszłość". Powodzenia!

A jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów w inny sposób, są przecież portale ogłoszeniowe dla drobnych usług np. drobneuslugi.pl. To też kanał godny rozważenia.

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

no dzięki za podpowiedź ale z doświadczenia wiem, że w dzisiejszych czasach najlepszym doradcą dla ludzi w nagłej potrzebie jest google
bynajmniej ja bym nie obdzwaniał znajomych czy aby nie znają kogoś od zamka gdybym zatrzasnął się w domu.

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Akurat w przypadku zatrzaśniętych drzwi, to jak najbardziej. W tym przypadku jednak znów najbardziej godne polecenia byłoby dodanie Twojego profilu - krótkiej informacji i danych kontaktowych - do odpowiedniej bazy internetowej - np. właśnie jakieś drobne usługi. Widzisz, sam odpowiadasz sobie na pytanie, jak pozyskiwać klientów - poprzez internet! Powodzenia!
Piotr Wawrzyniak

Piotr Wawrzyniak Marketing Expert &
Consultant | CEO at
IDEAWAY®

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

można zrobić ulotkę, roznieść po okolicznych osiedlach
i jak komuś się uszkodzi zamek etc..
to będzie miał na lodówce kontakt :)
Niskim nakładem będzie można dotrzeć
do wielu klientów.

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Ja znalazłam u siebie w skrzynce na listy ulotkę z takimi usługami. A, że było to w okolicy, to skorzystałam. Inna rzecz, ze nie byłam zadowolona, ale taka forma, jak widać, sprawdza się. Nie wiem, na ile jest to dozwolone.
Na pewno można dogadać się z różnymi zakładami usługowymi w okolicy (myjnia, fryzjer) i u nich zostawić ulotki.

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

Jak najbardziej :-) Ulotki - trafna rzecz! :-)

konto usunięte

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

dzięki za podpowiedzi. tak będę robić. pozdrawiam wszystkich

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

W przypadku czegoś tak ad-hoc jak naprawa zamka, zawiasu czy drobne spawanie, nie sądze że rekomendacje wchodzą w grę jako pierwszy czynnik wyboru. I kto w domu trzyma wszystkie ulotki które dostał, tak na wszelki wypadek?
Pana firma powinna dać sie znaleźć w razie potrzeby, i przebić się przez to:
https://www.google.pl/search?q=%C5%9Blusarz+warszawa&ie...
Tak więc pewnie stronka do poprawienia, żeby można było ją łatwiej znaleźć. Można pokusić się o to, żeby po każdej interwencji klient wystawiał opinię - to byłby element rekomendacji.
Jeśli chodzi o osoby, które nie korzystają z netu - zakładam, że w większości przypadków liczy się bliskość, więc może Pan lokalnie zadbać o widoczność, obecność np w gazetce spółdzielczej, czy zrobić coś ciekawego w obszarze obsługi klienta, co sprawi, że będzie się o firmie mówić.
To tak na szybko.
Pozdrawiam
Aneta Nikicka

Aneta Nikicka Prowadzę własną
firmę usługową

Temat: pozyskiwanie klientów na usługi

A może warto skorzystać z takiego rozwiązania jak odkryjfirme.pl? Jeżeli wykupisz tam abonament, każda osoba zainteresowana takimi usługami, jakie wykonujesz, zostanie automatycznie do Ciebie skierowana i otrzymasz od niej zapytanie, myślę,że warto spróbować, w moim przypadku, tzn. w przypadku mojej firmy usługowej całkiem dobrze się to sprawdza. Pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do