Cecylia
Kolanowska
Właściciel, Ośrodek
Doskonalenia Kadr
SIMP w Poznaniu
Temat: Wrześniowe szkolenia- szkolenia personalne w Poznaniu-...
Ośrodek Doskonalenia Kadr SIMP w PoznaniuUl. Wieniawskiego 5/9, 61-712 Poznań
Tel./fax 61 853 80 37
http://odksimp.pl, e-mail: biuro@odksimp.pl
zaprasza wszystkich zainteresowanych podnoszeniem własnych kompetencji na ciekawe szkolenia organizowane w Poznaniu. Na wybrane kursy personalne przyznajemy rabat 40%, dodatkowo dla dwóch osób z tej samej firmy minus 200 zł od ceny promocyjnej, a dla trzech osób minus 300 zł!
Najbliższe szkolenia:
Negocjacje biznesowe: 06-07.09.2011 r.
Nie ma obecnie przedsięwzięć gospodarczych, politycznych, jak i społecznych, które nie wymagałyby negocjacji. Dlatego umiejętność ich prowadzenia jest wymagana od coraz większej ilości osób działających na różnych stanowiskach, niekoniecznie kierowniczych.
Negocjacje to psychologiczna gra. Każdy ruch wywołuje określoną odpowiedź przeciwnika. Chodzi o to, żeby przewidzieć reakcję strony przeciwnej na nasze działania.
Szkolenie to pozwoli jego uczestnikom na zapoznanie się ze strategiami i technikami negocjacyjnymi oraz na poznanie własnych zasobów i predyspozycji w tym zakresie.
Profil uczestnika:
• pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta
• kadra kierownicza
• specjaliści biorący udział w negocjacjach
Cele szkolenia:
• rozwój umiejętności negocjacyjnych
• poznanie własnych zasobów i predyspozycji negocjacyjnych
• nauka strategii, taktyk i technik negocjacyjnych
• nabycie umiejętności rozpoznawania celów negocjacyjnych, obszarów wspólnoty i przeciwieństw interesów
• poznanie styli i orientacji negocjacyjnych
• nabycie umiejętności wpływania na partnera i proces, metod wywierania wpływu
• nauka wykrywania manipulacji oraz zapobiegania im
• nauka radzenia sobie z trudnym partnerem
Metody pracy
• ćwiczenia indywidualne i grupowe
• wykład interaktywny
Czas trwania: 16 godzin/2 dni
Program szkolenia
1. Uporządkowanie wiedzy na temat etapów negocjacji
- Przygotowanie do negocjacji
- Określenie celu głównego i celów pośrednich
- Określanie kryteriów brzegowych
- Przewidywanie możliwych wariantów końcowych
2. Między kooperacją a konfliktem czyli pomost negocjacyjny
- Kiedy negocjujemy, a kiedy dyskutujemy
- Rola kooperacji i konfliktu
- Co pomaga, a co przeszkadza negocjować (rola kontekstu, otoczenia, czasu)
- Kto jest kim, czyli z kim naprawdę negocjujemy – negocjacje w zespołach
- Po co nam BATNA i jak określić swoje minimalne żądania
3. Przebieg negocjacji
- Obszar negocjacji
- Osiąganie skuteczności w negocjacjach
- Ujawnianie alternatyw
- Style negocjacji
- Dobór negocjatorów ze względu na cechy lub style negocjacji
- Test autodiagnozy negocjatora
- Role w zespole negocjacyjnym
- Wywieranie wpływu
- Manipulacja i chwyty negocjacyjne
- Proksemika, zarządzanie i aranżacja przestrzeni
- Blef czy manipulacja
4. Negocjacje wokół stanowisk
- Wysokość oferty początkowej
- Rodzaje skutecznych ustępstw wobec kupców
- Znaczenie nastawienia psychicznego
5. Negocjacje rzeczowe (wokół interesów)
- Umiejętności komunikowania się
- Zachowanie równowagi pomiędzy mówieniem i słuchaniem
- Podtrzymywanie pozytywnej atmosfery rozmów
- Interpretowanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych
6. Techniki, taktyki i triki negocjacyjne
- Czym są techniki, czym taktyki, a czym triki negocjacyjne
- Na czym polega rola taktyk i ich rodzaje (Nagroda w raju, Próbny balon, Imadło, Krakowski targ, Skubanie, Śmieszne pieniądze, Zdechła ryba, Optyk z Brooklyn'u)
- Jak stosować taktyki a unikać błędów w ich stosowaniu
- Jak się bronić przed nieuczciwymi taktykami
7. Empatia w negocjacjach czyli sprawne „czytanie" i wyczuwanie zachowań i intencji drugiej strony
- Najważniejsze zasady ułatwiające obserwacje drugiej strony (na co zwracać uwagę, jakie szczegóły zachowania powinny być brane pod uwagę)
8. Odczytywanie informacji wynikających ze sposobu mówienia i zachowania drugiej osoby
- Zadawanie pytań i parafraza jako elementy kontrolujące przebieg negocjacji
9. Dwie metody zadawania pytań będących siłą wiodącą negocjacji
- Kształtowanie precyzowania wypowiedzi, wydobywanie informacji dających przewagę strategiczną
10. Wywieranie wpływu w sytuacjach negocjacyjnych
- Wybór strategii i adekwatnych metod wywierania wpływu
- Określanie słabych punktów partnera
- Manipulacja werbalna i niewerbalna
- Demaskowanie gier handlowych drugiej strony
- Obniżanie wartości ofert konkurencyjnych
- Sposoby kontroli emocji i zachowań drugiej strony
- Techniki wpływania na ludzi
- Jak radzić sobie w sytuacjach patowych
- "Brudne chwyty"
- Blef w negocjacjach- rola blefu, metody pozwalające rozpoznać blef
TERMIN SZKOLENIA: 06-07.09.2011 r.
CENA REGULARNA: 1450 zł netto
CENA PO 40% RABACIE: 870 zł nettoCecylia Kolanowska edytował(a) ten post dnia 02.09.11 o godzinie 11:14