konto usunięte
Temat: EFS: Przywództwo w biznesie - Edycja 2 Poznań:...
Cele szkoleniaWsparcie w rozwoju i utrzymaniu się na rynku 120 firm z sektora MMŚP poprzez podniesienie kompetencji 360 zatrudnionych w nich menedżerów w zakresie pełnienia roli przywódczej i efektywnego zarządzania zespołami w okresie niestabilnej sytuacji na rynku.
Program przygotowuje menedżerów do pełnienia funkcji przywódczych w firmie poprzez dostarczenie wiedzy i trening umiejętności niezbędnych do nowoczesnego, opartego na rezultatach zarządzania firmą i jej głównym zasobem - współpracownikami.
Grupa docelowa
Kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla - przedsiębiorcy oraz pracownicy przedsiębiorstw z całego kraju (360 osób, w tym 30 samozatrudnionych, 30 osób z 30 mikro, 90 z 30 małych i 210 z 60 średnich firm).
Tematyka
MODUŁ I ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
Sesja 1. Zarządzanie komunikacją w zespole
* Analiza strategiczna procesu komunikacji
* Tworzenie sprawnego sytemu komunikacji pionowej i poziomej o wymiarze relacyjno-informacyjnym
* Rola komunikacji w motywowaniu
* Metody i techniki komunikacji nakierowanej na cele
* Metody i techniki komunikacji skuteczne w budowaniu relacji z pracownikami i informowaniu ich o oczekiwaniach oraz wynikach pracy
* Wybrane techniki komunikacji perswazyjnej
* Informacja zwrotna jako kluczowa sprawność komunikacyjna menedżera
* Komunikacja asertywna - narzędzie osiągania celów, i skutecznego wywierania wpływu bez manipulacji
* Metody i narzędzia prowadzenia trudnych - ważnych rozmów menedżerskich: rozmowy oceniające o charakterze korygującym i dyscyplinującym, rozmowy przekazujące niepopularne decyzje, rozmowy przełamujące opór przed zmianą, rozmowy motywujące, spotkania z zespołem
Sesja 2. Autoprezentacja i prezentacja menedżerska - budowanie autorytetu i wywieranie wpływu
* Zasady budowania profesjonalnego wizerunku menedżera - tworzenie wizerunku eksperta i budowanie autorytetu
* Metody i techniki wywierania wpływu - wyrażanie własnego zdania, obrona swoich opinii i przekonywanie
* Metody i techniki wzbudzania zainteresowania, angażowania słuchaczy
* Metody planowania i przygotowania do prezentacji
* Stosowanie efektywnych struktur prezentacyjnych podczas spotkań biznesowych
* Posługiwanie się "językiem ciała" w celu podniesienia efektywności prezentacji - doskonalenie postawy, sposobu poruszania się, gestów, mimiki
* Metody kontrolowania własnych emocji, radzenia sobie z tremą i stresem podczas spotkań i prezentacji
* Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach podczas spotkań - technik odpowiadania na pytania, rozwiewania wątpliwości, katalog technik radzenia sobie z "trudnym" audytorium
MODUŁ II DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
Sesja 1. Przywództwo
* Przywództwo a kierowanie - rola zachowań liderskich we współczesnej teorii zarządzania zespołem
* Metody budowania wspólnych celów i wizji dla zespołów oraz tworzenie wspólnych norm i zasad
* Kształtowanie umiejętności przywództwa poprzez diagnozę swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w obszarze zarządzania zespołem
* Ewolucyjna teoria przywództwa w praktyce
* Diagnoza i modelowanie poziomu rozwoju pracownika oraz efektywne narzędzia dostosowania stylu kierowania do poziomu dojrzałości pracownika
* Efektywność stylów przewodzenia
* Styl kierowania jako ważny czynnik wpływający na zaangażowanie i motywację pracowników
* Reguły precyzyjnego stawiania i skutecznego osiągania celów z uwzględnieniem stylów kierowania
* Zarządzanie wdrażaniem strategii
* Delegowanie jako ważny motywator i impulsu rozwoju dla liderów
Sesja 2. Rozwiązywanie konfliktów
* Efektywne zachowania lidera w sytuacjach konfliktowych
* Postawy społeczne wobec sytuacji konfliktowych
* Przyczyny powstawania konfliktów - koło konfliktów
* Etapy eskalacji konfliktu
* Sposoby diagnozowania typów sytuacji konfliktowych
* Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
* Zarządzanie "trudnymi" współpracownikami
* Postawa asertywna w procesie rozwiązywania konfliktów
* Narzędzia i techniki wywierania wpływu w trudnych, konfliktowych sytuacjach, sposoby radzenia sobie z krytyką
* Strategie i techniki radzenia sobie z napięciem emocjonalnym w sytuacji konfliktowej
Sesja 3. Zarządzanie rozwojem pracowników
* Związek klimatu organizacyjnego z zaangażowaniem pracowników w organizację
* Zarządzanie wartościami w organizacji jako głównymi motywatorami do pracy - wartości i potrzeby jako czynniki motywacyjne
* Proces i zasady motywowania
* Katalog efektywnych narzędzi i technik budowania zaangażowania pracowników i sposobów motywowania pozafinansowego
* Zasady wytyczania celów rozwojowych dla pracownika stosowanych w zarządzaniu zespołem
* Metody rozwijania i doskonalenia pracowników - coaching, mentoring
* Zarządzanie Talentami a budowanie przewagi firmy na rynku - "odkrywanie i rozwijanie talentów" w organizacji
* Ustalanie programu rozwoju pracowników - budowanie ścieżek rozwojowych, ścieżki karier, nowe zadania, nowe role w organizacji
MODUŁ III PROFESJONALNE UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE
Sesja 1. Zarządzanie czasem
* Praktyczne metody planowania i organizowania pracy
* Rangowanie zadań, określania priorytetów
* Kontrolowanie nakładu pracy na poszczególne obowiązki w miejscu pracy
* Skuteczne metody usprawniania organizacji własnej pracy
* Kontrola monitorowania postępów w zaplanowanych działaniach
* Narzędzia pozwalające na stworzenie efektywnego systemu zarządzania czasem własnym i czasem współpracowników
* Analiza czynników wspierających umiejętność pracy pod presją czasu
* Identyfikacja i likwidowanie czynników zakłócających pracę
* Metody zwiększania efektywności osobistej oraz zmniejszenia poziomu stresu związanego z ilością zadań
* Metody pracy nad prawidłowymi nawykami i eliminowaniem podstawowych błędów organizacji czasu pracy
* Koncentracja aktywności i potencjału na tym, co istotne z punktu widzenia stanowiska pracy
Sesja 2. Zarządzanie projektami
* Rola zarządzania projektami dla spójnych działań ukierunkowanych na cel
* Charakterystyka myślenia projektowego
* Optymalizacja zasobów wykorzystanych podczas prowadzenia projektu
* Narzędzia podnoszenia jakości prowadzonych działań projektowych
* Zadania Lidera projektu oraz Członka grupy projektowej
* Kluczowe elementy planowania projektu
* Cechy efektywnej struktury i cyklu życia zespołu projektowego
* Skład grupy projektowej i role poszczególnych jej członków
* Formułowanie celów projektu
* Zespołowe opracowanie planu projektu: cele, kamienie milowe, zadania
* Identyfikacja potrzeb biznesowych interesariuszy projektu i skala ich wpływu na sukces
* Sposobu planowania i realizowania komunikacji w projekcie
* Przygotowanie koncepcji wdrożenia
* Etapy wdrożenia projektu i sposoby kontroli
Sesja 3. Zarządzanie zmianą
* Metody zarządzania zmianą stosowane przez organizacje
* Metodyka przygotowania i wdrażania zmian organizacyjnych - kierowanie procesem zmian i projektowanie cyklu przewodzenia zmianą
* Proces przygotowania zmian - etapy w procesie zmian
* Etapy i prawidłowości wdrażania zmian ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów oporu z jakim kadra kierownicza może spotkać się podczas swojej pracy
* Psychospołeczne bariery wprowadzania zmian w organizacji - metody rozpoznawania źródeł oporu wobec zmian oraz przezwyciężania oporu
* Identyfikacji indywidualnych i sytuacyjnych nastawień pracowników do zmian
* Budowanie zaangażowania pracowników w zmianę - typy zachowań pracowników w kontekście wprowadzania zmian
* Komunikowanie zmiany w zespole w sposób, który zwiększa poczucie akceptacji dla zmian
Organizacja
Szkolenia odbywają się w formie 2-dniowych sesji, w 15-osobowych grupach. Dla poszczególnych modułów zaplanowano:
* Rozwój Umiejętności Menedżerskich - 16 grup, 32 h, 150 uczestników
* Doskonalenie Umiejętności Menedżerskich - 8 grup, 48 h, 90 uczestników
* Profesjonalne Umiejętności Menedżerskie - 8 grup, 48 h, 90 uczestników
Cena szkolenia:
I moduł - 350 PLN dla firm mikro i małych, 525 PLN dla firm średnich
II moduł - 530 PLN dla firm mikro i małych, 795 PLN dla firm średnich
III moduł - 530 PLN dla firm mikro i małych, 795 PLN dla firm średnich
Informacje:
Kinga Śmigasiewicz
tel. 022 782 78 87 wew. 306
ksmigasiewicz@irb.pl