Temat: Techkultura odpatruje od Smashing Magazine?
Dominik Koza:
Do tego na wielu stronach jest logo w lewym górnym rogu, co więcej - klikalne! Polacy mogliby się wysilić i korzystać z autorskich rozwiązań, dajmy na to klikalne logo, ale poza obszarem ekranu. Rozdmuchana sytuacja, a ten wątek wydawało się, że będzie o poważniejszych.
Czyli uważasz, że jak jeden magazyn o designie jest mocno podobny do drugiego magazynu o designie i oba mają na dodatek mocno podobne logo, to jest wszystko w porządku?
Dla mnie nie ma problemu aby zastosować podobny układ, albo podobną kolorystykę, albo podobny kształt logo. Nie każdy musi mieć wszystko inaczej niż reszta świata. Tylko kluczowe jest słowo "albo". Gdy temat, logo, układ i kolorystyka są bardzo podobne, sprawa śmierdzi. Mając odrobinę oleju w glowie i będąc autorem takiego magazynu, postarałbym się, aby nie być łudząco podobnym do jednego z potentatów w branży. A tłumaczenie typu "menu zerżnąłem z Interaktywnie, a nie ze Smashinga" zostawiłbym w piaskownicy.