Łukasz Szymańczyk

Łukasz Szymańczyk Contracts Specialist
II, PPD

Temat: Budżetowanie w pharmie - problemy z budżetem?

Dobry budżet w branży farmaceutycznej – Techniki budżetowania
– 29 Czerwca 2011 Warszawa

Obrazek

Wysokiej jakość warsztaty – Skuteczny i dobry budżet dla pracowników branży farmaceutycznej – jak stworzyć taki właśnie budżet??? - warsztaty
Zajęcia prowadzone przez praktyka z ogromnym doświadczeniem zdobytym na kluczowych stanowiskach w polskich i międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych.
PROGRAM:
Część I Wprowadzenie
◦ Wstęp
◦ Czym jest budżet?
◦ Proces budżetowy
Część II Analiza P&L a
◦ P&L Przykłady
◦ P&L OTC a P&L RX
◦ Poziomy budżetowania
◦ Podstawowe KPI budżetowe
◦ Techniki budżetowania
Popytowa (Bottom – up)
Odgórna (Top – down)
Część III Budżetowanie – aspekty praktyczne
◦ Budżetowanie sprzedaży
Ex factory
IMS (Sell in)
Consumer off take
◦ Budżetowanie kosztów
Główne pozycje kosztowe
Fazowanie kosztów
Profit Protection
◦ Performance review
◦ Zwrot z inwestycji
Termin:
29 CZERWCA 2011

Miejsce:
OINPHARMA Sp. z o.o. Al. Jana Pawła II 61/305 - Róg Jana Pawła i Anielewicza, Warszawa

Koszt:
1500 PLN netto

Obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.
Prowadzący:

Artur Schab – ekspert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku
farmaceutycznym.
Od 12 lat związany z branżą farmaceutyczną przeszedł przez bardzo wiele
szczebli w strukturze organizacyjnej od Reprezentanta Handlowego do Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w największej firmie farmaceutycznej w Polsce. Pracując 6 lat dla firmy Loreal uczestniczył od początku w budowaniu sukcesu marki Vichy poprzez wprowadzenie jej do aptek, przekonanie farmaceutów do dobrej ekspozycji i profesjonalnego doradztwa. Będąc szefem trade marketingu odpowiadał za działania promocyjne w aptekach jak też i politykę sprzedażową oraz animowanie najlepszych klientów zrzeszonych w Vichy Partner Club.
W firmie US Pharmacia będącej liderem na rynku leków OTC stworzył dział Trade
Marketingu i zapoczątkował pro konsumencką orientację działań w punkcie sprzedaży. Wdrożył wiele funkcjonujących do dziś inicjatyw jak np. czasopismo dla farmaceutów, programy edukacyjne dla farmaceutów, programy ekspozycyjne itp.. W ostatnim czasie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w firmie Polpharma odpowiadając zarówno za sprzedaż leków OTC jak też i RX.
Usystematyzował politykę handlowo – promocyjną wokół czterech obszarów:
Dystrybucja, Cena ,Rekoemendacja i Merchandising (DCRM) doprowadzając w ten sposób do optymalizacji wielu inwestycji promocyjnych. Wprowadził z sukcesem na rynek wiele nowych produktów i programów promocyjnych dla aptek indywidualnych , sieciowych i hurtowni zarówno na rynku farmaceutycznym jak też i masowym.

Formularz zgłoszeniowy:
pobierz plik http://www.oinpharma.pl/kontakt/zgloszenie-na-warsztaty/