Piotr G.

Piotr G. Marketing Online -
Agencja SEM/SEO

Temat: Zapraszam

Coraz więcej kampanii w Internecie mierzonych jest porządnie za pomocą systemów web analytics. Coraz częściej poznajemy efektywność poszczególnych form reklamy pod względem generowania tzw. akcji na stronie internetowej. Zapraszam do dyskusji na temat performance marketingu oraz do wymiany opinii na temat najskuteczniejszych form reklamy internetowej.
Agnieszka P.

Agnieszka P. Product Manager

Temat: Zapraszam

Całkiem niedawno do kilku największych portali wysłałam zapytanie odnosnie kampanii e-mailingowej w rozliczeniu CPA. Jakież było moje zaskoczenie, kiedy odpowiedzi, jakie odtrzymywalam brzmialy: nie prowadzimy kampanii w takim rozliczeniu, albo - zrobmy najpierw test na pewnej grupie i wowczas wyliczymy itp lub tez odpowiedz padala po wielu dniach i cena byla zaporowa - chyba specjalnie :)
Wlasnie przeczytalam tez wywiad z Krzysztofem Golonką, Prezesem Zarządu funduszu Xevin Investments (na interaktywnie.com) Padly fajne slowa: "(...)Branża reklamowa jako całość prawdopodobnie ucierpi, ale liczymy na to, że reklamodawcy będą koncentrować się na zwiększaniu efektywności kosztowej w pozyskiwaniu klientów. To z kolei powinno się przełożyć na przepływ budżetów reklamowych z tradycyjnych form marketingu internetowego do performance marketing (...)"
Piotr G.

Piotr G. Marketing Online -
Agencja SEM/SEO

Temat: Zapraszam

Rozliczenia w systemie CPA (cost-per-action) oferują najczęściej Sieci Afiliacyjne oraz Agencje SEM/SEO. Wymaga to użycia systemów Web Analytics i mierzenia jak przekładają się wizyty na stronie www (tzw. konwersja) na wykonane akcje (np. zakup, rejestracja, kontakt). Konwersja w ogromnej mierze zależy od jakości strony www oraz samego produktu, czyli rzeczy niezależnych od agencji. Dlatego wiele z nich niechętnie podejmuje się tego typu rozliczeń. Myślę jednak, że agencje zamiast wyłącznie dostarczać wyświetleń i kliknięć reklamy coraz częściej będą oferowały kompleksowe usługi doradztwa w zakresie promocji i sprzedaży internetowej obejmujące nie tylko optymalizację kampanii pod kątem konwersji, ale również doradztwo w zakresie Web Analytics i Web Usability. Dzięki tej pierwszej usłudze możliwe jest zebranie szczegółowych informacji o procesie zakupowym na stronie www lub przeszkodach w finalizowaniu transakcji online.
Doradztwo w zakresie Web Usability pozwoli natomiast uzyskać znacznie lepszą konwersję z reklamy poprzez poprawienie poszczególnych stron prowadzących do transakcji, czy testowanie kilku wersji strony i wybranie tej najlepszej.
W wielu przypadkach w kampanii rozliczanej w CPA rzeczywiście potrzebny jest wstępny test, ale już na jego etapie możliwe jest zagwarantowanie, że reklama nie będzie przynosiła strat. Możliwe jest ustalenie, że w ramach kampanii testowej 1 zarejestrowana akcja na stronie www nie może kosztować więcej niż X zł. Po kilku dniach kampanii widać już dokładnie, czy określona forma reklamy jest w stanie w ramach takiego ograniczenia wygenerować jakiekolwiek transakcje/rejestracje na stronie www.
Uważam, że branża reklamowa nie ucierpi na tym, że reklamę będziemy prowadzić mądrzej i skuteczniej. Reklamodawcy widząc policzalny efekt kampanii chętniej zainwestują w reklamę (szczególnie w skuteczną), zyska na tym także Internet ponieważ reklamy będą znacznie lepiej dopasowywane do treści stron, na których się pojawiają. Obecnie obserwujemy kilkunasto lub kilkudziesięciokrotnie lepszą konwersję w kampaniach kierowanych wąsko w sieciach kontekstowych (np. na stronach / przy artykułach zawierających ściśle zdefiniowane słowa kluczowe) w porównaniu do kampanii wyświetlanych szeroko. Podobna różnica w konwersji dotyczy reklamy w wyszukiwarkach, które trafia wyłącznie do osób aktywnie poszukujących informacji o reklamowanych produktach/usługach.
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Zapraszam

Zasada działania marketingu afiliacyjnego jest prosta: nie ma sukcesu - nie ma pieniędzy. Moim zdaniem nie ma co sie dziwic, ze model „płać za sukces” przekonuje coraz większą rzeszę reklamodawców. Wg. ostatnich podsumowan za 2008 rok rynek marketingu internetowego w modelu „płać za sukces” urósł o jedną trzecią i wart jest 50 mln zł. To jest ok. 5% wartości krajowego rynku reklamy online w 2008r. Moze to nie jest oszalamiajaca kwota, ale warto zwrocic uwage na jej wzrost.
Poza tym kryzys nie zaglada sieciom afiliacyjnym w oczy np. zanox tworzy w Polsce centrale na rynek Europy Srodkowej i Wschodniej. Nasze rodzime porale tez sie budza (mimo ze zaspaly)...
Marcin Kowalik

Marcin Kowalik Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...

Temat: Zapraszam

Tutaj:
http://semoporanku.pl/2010/01/problemy-marketerow-jak-...

rozpoczeliśmy wątek o jakości leadów. Zapraszam do dyskusji.

pozdrawiam serdecznie

Następna dyskusja:

Zapraszam na kawe do grupy ...




Wyślij zaproszenie do