Piotr
G.
Marketing Online -
Agencja SEM/SEO
Agnieszka P. Product Manager
Temat: Zapraszam
Całkiem niedawno do kilku największych portali wysłałam zapytanie odnosnie kampanii e-mailingowej w rozliczeniu CPA. Jakież było moje zaskoczenie, kiedy odpowiedzi, jakie odtrzymywalam brzmialy: nie prowadzimy kampanii w takim rozliczeniu, albo - zrobmy najpierw test na pewnej grupie i wowczas wyliczymy itp lub tez odpowiedz padala po wielu dniach i cena byla zaporowa - chyba specjalnie :)Wlasnie przeczytalam tez wywiad z Krzysztofem Golonką, Prezesem Zarządu funduszu Xevin Investments (na interaktywnie.com) Padly fajne slowa: "(...)Branża reklamowa jako całość prawdopodobnie ucierpi, ale liczymy na to, że reklamodawcy będą koncentrować się na zwiększaniu efektywności kosztowej w pozyskiwaniu klientów. To z kolei powinno się przełożyć na przepływ budżetów reklamowych z tradycyjnych form marketingu internetowego do performance marketing (...)"
Piotr
G.
Marketing Online -
Agencja SEM/SEO
Temat: Zapraszam
Rozliczenia w systemie CPA (cost-per-action) oferują najczęściej Sieci Afiliacyjne oraz Agencje SEM/SEO. Wymaga to użycia systemów Web Analytics i mierzenia jak przekładają się wizyty na stronie www (tzw. konwersja) na wykonane akcje (np. zakup, rejestracja, kontakt). Konwersja w ogromnej mierze zależy od jakości strony www oraz samego produktu, czyli rzeczy niezależnych od agencji. Dlatego wiele z nich niechętnie podejmuje się tego typu rozliczeń. Myślę jednak, że agencje zamiast wyłącznie dostarczać wyświetleń i kliknięć reklamy coraz częściej będą oferowały kompleksowe usługi doradztwa w zakresie promocji i sprzedaży internetowej obejmujące nie tylko optymalizację kampanii pod kątem konwersji, ale również doradztwo w zakresie Web Analytics i Web Usability. Dzięki tej pierwszej usłudze możliwe jest zebranie szczegółowych informacji o procesie zakupowym na stronie www lub przeszkodach w finalizowaniu transakcji online.Doradztwo w zakresie Web Usability pozwoli natomiast uzyskać znacznie lepszą konwersję z reklamy poprzez poprawienie poszczególnych stron prowadzących do transakcji, czy testowanie kilku wersji strony i wybranie tej najlepszej.
W wielu przypadkach w kampanii rozliczanej w CPA rzeczywiście potrzebny jest wstępny test, ale już na jego etapie możliwe jest zagwarantowanie, że reklama nie będzie przynosiła strat. Możliwe jest ustalenie, że w ramach kampanii testowej 1 zarejestrowana akcja na stronie www nie może kosztować więcej niż X zł. Po kilku dniach kampanii widać już dokładnie, czy określona forma reklamy jest w stanie w ramach takiego ograniczenia wygenerować jakiekolwiek transakcje/rejestracje na stronie www.
Uważam, że branża reklamowa nie ucierpi na tym, że reklamę będziemy prowadzić mądrzej i skuteczniej. Reklamodawcy widząc policzalny efekt kampanii chętniej zainwestują w reklamę (szczególnie w skuteczną), zyska na tym także Internet ponieważ reklamy będą znacznie lepiej dopasowywane do treści stron, na których się pojawiają. Obecnie obserwujemy kilkunasto lub kilkudziesięciokrotnie lepszą konwersję w kampaniach kierowanych wąsko w sieciach kontekstowych (np. na stronach / przy artykułach zawierających ściśle zdefiniowane słowa kluczowe) w porównaniu do kampanii wyświetlanych szeroko. Podobna różnica w konwersji dotyczy reklamy w wyszukiwarkach, które trafia wyłącznie do osób aktywnie poszukujących informacji o reklamowanych produktach/usługach.
Agnieszka
Górecka
finanse, sprzedaż,
PR
Temat: Zapraszam
Zasada działania marketingu afiliacyjnego jest prosta: nie ma sukcesu - nie ma pieniędzy. Moim zdaniem nie ma co sie dziwic, ze model „płać za sukces” przekonuje coraz większą rzeszę reklamodawców. Wg. ostatnich podsumowan za 2008 rok rynek marketingu internetowego w modelu „płać za sukces” urósł o jedną trzecią i wart jest 50 mln zł. To jest ok. 5% wartości krajowego rynku reklamy online w 2008r. Moze to nie jest oszalamiajaca kwota, ale warto zwrocic uwage na jej wzrost.Poza tym kryzys nie zaglada sieciom afiliacyjnym w oczy np. zanox tworzy w Polsce centrale na rynek Europy Srodkowej i Wschodniej. Nasze rodzime porale tez sie budza (mimo ze zaspaly)...
Marcin
Kowalik
Kierownik działu
marketingu w
home.pl, pasjonat
marketing...
Temat: Zapraszam
Tutaj:http://semoporanku.pl/2010/01/problemy-marketerow-jak-...
rozpoczeliśmy wątek o jakości leadów. Zapraszam do dyskusji.
pozdrawiam serdecznie
Podobne tematy
-
GL - Ogólne » Zapraszam na kawe do grupy marketing i... -
-
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA » szukasz asystentki ? jesteś asystentką ? zapraszam na forum -
-
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA » Zapraszam na szkolenia otwarte: -
-
Lean Management » Zapraszam do grupy Oprogramowanie dla firm -
-
Fotografia » Wystawa w Galerii - zapraszam -
-
Sedina Toastmasters Club » Jakie wrażenia po szkoleniu Toastmasters w Szczecinie?... -
-
Nieruchomości » Zapraszam do współpracy -
-
MUZYCY :)... » Muzycy zapraszam! -
-
Sporty samochodowe » Zapraszam na "Rzeszowskie piekiełko" :) 9-11 Sierpnia!!! -
-
GL - Po godzinach » Wawa - imprezy w giNGER - 27 i 28 lipca - gram ja :):):)... -
Następna dyskusja: