Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Social Media Policy - czy jest potrzebne?

w linku 5 pytań, które pomogą Wam odpowiedzieć na to pytanie.

http://mediaspolecznosciowe.com/2011/05/10/social-medi...

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?

konto usunięte

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Osobiście nie mam w tym zbyt wiele doświadczenia ale moim ulubionym "casem" jest skandal PR-owy amerykańskiego "Comcast"
http://socialmediatoday.com/index.php?q=SMC/39127

Wydaje mi się że nie istnieć dziś w Internecie, to tak jaby nie istnieć w ogóle, a najgorsze są próby "sztucznego" bycia fajnym.
Nie zakładajmy firmowego facebooka jeśli boimy się że ktoś przeklnie w komentarzu pod naszym postem :P
Wszystko dotyczy bezpośredniej, szczerej komunikacji z klientami i autentyczności.

Firmy, które to rozumieją i wykorzystują wygrywają.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Krzysztof Dargiewicz:
Wszystko dotyczy bezpośredniej, szczerej komunikacji z klientami i autentyczności.

To powinno się zacząć jeszcze głębiej w organizacji - na poziomie jej zarządzania, jej filozofii. Wtedy jest najbezpieczniejsza, nie kiedy kreuje (sic!) swój wizerunek. Wtedy ochrona reputacji jest kropką nad i, dodatkowym zabezpieczeniem.
Przemysław Zgoda

Przemysław Zgoda Key Account Manager,
Tubądzin Management
Group Sp. z o.o

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Coraz częściej mamy do czynienia z sytuacjami konfliktowymi, które związane są właśnie z brakiem uregulowania kwestii polityki firmy w mediach społecznościowych. Ujawnienie informacji poufnych, opinie, które wpływają na wizerunek i reputację firmy. W Stanach Zjednoczonych SM są bardzo ważnym aspektem funkcjonowania wielu firm i organizacji. W Polsce niestety za każdym razem, kiedy coś się wydarzy podnoszone jest wielkie larum, ale nie wiele osób zadaje sobie pytanie - czy można było tego uniknąć? SM się rozwijają stale i za chwilę nie będziemy zastanawiali się jak to jest być obecnym w SM, tylko nad tym jak to zrobić, żeby zrobić dobrze
Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Karolina Dulnik:
Krzysztof Dargiewicz:
Wszystko dotyczy bezpośredniej, szczerej komunikacji z klientami i autentyczności.

To powinno się zacząć jeszcze głębiej w organizacji - na poziomie jej zarządzania, jej filozofii. Wtedy jest najbezpieczniejsza, nie kiedy kreuje (sic!) swój wizerunek. Wtedy ochrona reputacji jest kropką nad i, dodatkowym zabezpieczeniem.


To prawda, powinno, a dobre praktyki wskazują, że sprawdzają się reguły z gatunku uniwersalnych np:

"Bądź transparentny. Twoja uczciwość – jak i nieuczciwość – będą szybko zauważone w świecie mediów społecznościowych.” (Intel)

„Zdrowy rozsądek jest najlepszym przewodnikiem.” (Cisco)

„Chroń swą prywatność. Miej świadomość, że to co publikujesz, będzie upublicznione przez długi czas.” (IBM)

„Daj nam powód do dumy. Upewnij się, że wszystkie treści, powiązane z twoją osobą, są spójne z pracą, wartościami firmy oraz standardami profesjonalnymi.” (Intel)

„Nie jesteśmy twoją mamą. Nikt nie jest od tego, aby ci zaglądać przez ramię, ale proszę użyj zdrowego rozsądku, jeśli chodzi o używanie niestosownego języka, wrażliwość tematów, itp.” (Opera Software)

Macie własne sprawdzone??

konto usunięte

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Krzysztof Dargiewicz:
Wszystko dotyczy bezpośredniej, szczerej komunikacji z klientami i autentyczności.

Firmy, które to rozumieją i wykorzystują wygrywają.

Myślę, że to jedna z tych uniwersalnych reguł, o których wspomniała Malwina. Jeśli firma chce być postrzegana jako godna zaufania i cieszyć się dobrą reputacją zarówno wśród klientów, jak i pracowników, to nie ma innej drogi niż rozpocząć jej działalność od budowania szczerych i pozbawionych fałszu relacji. Chcemy być postrzegani jako dobra marka? Niech nasze produkty będą wysokiej jakości. Chcemy, aby pracownicy dobrze się o nas wyrażali? Zainwestujmy w stworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej w firmie i traktujmy ich tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Jeśli firma faktycznie mówi, co robi i robi, co mówi, to ta otwartość i autentyczność w relacji z otoczeniem zainwestuje wzrostem społecznego zaufania i lojalności wobec danej marki. Autentyczność to podstawa działań PR, bez tego zawsze pojawi się jakaś fałszywa nuta, kłamstwo, które ktoś wychwyci i nie omieszka podzielić się nim z otoczeniem za pośrednictwem internetu. Pozdrawiam!Justyna S. edytował(a) ten post dnia 10.08.11 o godzinie 09:56
Jacek Lipski

Jacek Lipski Ekspert ds.
strategii
marketingowych - B&L
Consulting

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Myślę, że najlepszym uzasadnieniem tworzenia Social Media Policy w firmie są słowa unijnej Pani komisarz Viviane Reading:

"Bóg przebacza i zapomina, ale internet nigdy..."
Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Jacek Lipski:
Myślę, że najlepszym uzasadnieniem tworzenia Social Media Policy w firmie są słowa unijnej Pani komisarz Viviane Reading:

"Bóg przebacza i zapomina, ale internet nigdy..."


milion procent racji!!
Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Zapraszam do dyskusji:
Jaka jest Wasza opinia?
http://www.facebook.com/GUARDA.BRD/posts/159408944141983
Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Blokować czy nie blokować?
http://www.facebook.com/GUARDA.BRD/posts/263341633696897

Co polecacie?


Obrazek

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

nie blokować. edukować.
Malwina K.

Malwina K. specjalista ds.
marketingu

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Dobry przykład jest tutaj:
http://mediaspolecznosciowe.com/2011/05/04/jak-to-sie-...Malwina Kozłowska edytował(a) ten post dnia 26.09.11 o godzinie 14:03

Temat: obecność firmy i jej pracowników w mediach...

Warto sprawdzać jakie opinie pojawiają się o naszej firmie w sieci. Nie zawsze są one pozytywne, wtedy warto reagować. Na https://bizzit.eu/zarzadzanie-reputacja-sledzenie-opinii/ można znaleźć taką usługę zarządzania reputacją i śledzenia opinii.



Wyślij zaproszenie do