konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Tegoroczne Grand Prix na Golden Arrow zdobyła kampania lodów Magnum. Kampania stricte internetowa.
Czy w związku z tym, że w konkursie mającym na celu promowanie efektywności w marketingu wygrywa realizacja oparta o to konkretne medium, agencje (full service, ATL,BTL) będą skazane na przepozycjonowanie się/stworzenie swoich działów/brandów interaktywnych? :)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Tegoroczne Grand Prix na Golden Arrow zdobyła kampania lodów Magnum. Kampania stricte internetowa.
Czy w związku z tym, że w konkursie mającym na celu promowanie efektywności w marketingu wygrywa realizacja oparta o to konkretne medium, agencje (full service, ATL,BTL) będą skazane na przepozycjonowanie się/stworzenie swoich działów/brandów interaktywnych? :)
A co to jest za efekt?
Jak liczony?

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Na jakiej podstawie oceniana jest efektywność - tego nie wiem, aż tak głęboko w regulamin nie wnikałem.

Natomiast z tego co mi wiadomo to kampania Magnuma wykorzystująca net spowodowała 26-procentowy wzrost sprzedaży produktu w sezonie licząc rok do roku (info za mediarun.pl).

Czyli jednak efektywne to było. A do tego efektowne. Sam mam widget na pulpicie :)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Na jakiej podstawie oceniana jest efektywność - tego nie wiem, aż tak głęboko w regulamin nie wnikałem.

Natomiast z tego co mi wiadomo to kampania Magnuma wykorzystująca net spowodowała 26-procentowy wzrost sprzedaży produktu w sezonie licząc rok do roku (info za mediarun.pl).

Czyli jednak efektywne to było. A do tego efektowne. Sam mam widget na pulpicie :)
Czyli myślimy o efekcie sprzedażowym...

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

No biorąc pod uwagę efektywność w FMCG, chyba najłatwiej jest przekuć jakiekolwiek działania marketingowe na sprzedaż właśnie.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
No biorąc pod uwagę efektywność w FMCG, chyba najłatwiej jest przekuć jakiekolwiek działania marketingowe na sprzedaż właśnie.
Hmm a marka Wall Mart?

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Jak dla mnie Wal Mart potwierdza tę regułę. Bo w końcu są siecią z największymi przychodami na świecie :)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Jak dla mnie Wal Mart potwierdza tę regułę. Bo w końcu są siecią z największymi przychodami na świecie :)
I marką wartą sporo!

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

No tak, ale patrząc bardziej globalnie niż nasz Golden Arrow, czyli na przykład Wal Marta to oni też na chwilę obecną zaczęli coraz większą uwagę przykładać do internetu.
Ze swoim nieśmiertelnym hasłem "Save money, live better" wkroczyli do internetu i wprowadzają na swoich stronach np. targetowanie behawioralne.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Internet jest medium, jak fale radiowe, albo papier. Nie tak się buduje markę.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

No ja wiem, że nie tak buduje się markę.
Wszystkie moje wypowiedzi konstruowane są w kontekście coraz większego zagospodarowywania przez marketerów internetu i kierowania coraz większego % budżetów właśnie tam.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
No ja wiem, że nie tak buduje się markę.
Wszystkie moje wypowiedzi konstruowane są w kontekście coraz większego zagospodarowywania przez marketerów internetu i kierowania coraz większego % budżetów właśnie tam.
A dlaczego tak? Dlaczego nie w zależności od potrzeb/efektów? Nie każdy musi mieś sklep w sieci!

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

No jasne, ale nie sprowadzajmy aktywności reklamowych do e-commerce.
Można robić kampanie zasięgowe, w wyszukiwarkach, targetowane jak się tylko podoba... dla każdego coś dobrego :)
Dodając do tego fakt, że w porównaniu z ATLem przy takim samym poziomie budżetu możemy osiągnąć o wiele bardziej widoczne, a przede wszystkim policzalne efekty/współczynniki ... wszystko przemawia za tym żeby szturmować internet :)

I moja wypowiedź nie ma kompletnie żadnego związku z tym, że pracuję w agencji interaktywnej :)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
No jasne, ale nie sprowadzajmy aktywności reklamowych do e-commerce.
Można robić kampanie zasięgowe, w wyszukiwarkach, targetowane jak się tylko podoba... dla każdego coś dobrego :)
Dodając do tego fakt, że w porównaniu z ATLem przy takim samym poziomie budżetu możemy osiągnąć o wiele bardziej widoczne, a przede wszystkim policzalne efekty/współczynniki ... wszystko przemawia za tym żeby szturmować internet :)

I moja wypowiedź nie ma kompletnie żadnego związku z tym, że pracuję w agencji interaktywnej :)
A ja mówię/powtarzam, to zależy. Komunikacja powinna wynikać ze strategii. I wyobrażam sobie taką strategię, gdzie nie ma komunikacji internetowej.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Maciej Tesławski:
A ja mówię/powtarzam, to zależy. Komunikacja powinna wynikać ze strategii. I wyobrażam sobie taką strategię, gdzie nie ma komunikacji internetowej.

Komunikacja powinna wynikać ze strategii - z tym zgadzam się w 100%.
Natomiast idąc tym tropem od dawna nie widziałem strategii, która zakłada brak wykorzystania internetu. Jeżeli internet nie jest medium wiodącym w danej strategii to przynajmniej jest znaczącym. To z moich obserwacji.

Wiadomo, że szewc na Mokotowskiej nie będzie uruchamiał kampanii SEM, natomiast w jego przypadku raczej ciężko jest mówić o jakiejkolwiek strategii.

Ale większość współczesnych marketerów w znaczących firmach z branż wszelakich wychodzi chyba z założenia, że "jeśli nie ma Cię wi internecie to znaczy, że nie istniejesz".

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Maciej Tesławski:
A ja mówię/powtarzam, to zależy. Komunikacja powinna wynikać ze strategii. I wyobrażam sobie taką strategię, gdzie nie ma komunikacji internetowej.

Komunikacja powinna wynikać ze strategii - z tym zgadzam się w 100%.
Natomiast idąc tym tropem od dawna nie widziałem strategii, która zakłada brak wykorzystania internetu. Jeżeli internet nie jest medium wiodącym w danej strategii to przynajmniej jest znaczącym. To z moich obserwacji.

Wiadomo, że szewc na Mokotowskiej nie będzie uruchamiał kampanii SEM, natomiast w jego przypadku raczej ciężko jest mówić o jakiejkolwiek strategii.

Ale większość współczesnych marketerów w znaczących firmach z branż wszelakich wychodzi chyba z założenia, że "jeśli nie ma Cię wi internecie to znaczy, że nie istniejesz".
Nie zgadzam się, szewc na szewskiej, może mieć doskonały biznaes bez internetu.
Nie przesadzajmy z tym "jeśli nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz"

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Maciej Tesławski:
Nie zgadzam się, szewc na szewskiej, może mieć doskonały biznaes bez internetu.
Nie przesadzajmy z tym "jeśli nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz"

Sparafrazowałem hasło: "Jeśli nie ma Cię w Google to znaczy, że nie istniejesz" :)

W takim razie jakie można podać przykłady strategii współczesnej marki bez użycia internetu? Bo po dłuższym namyśle stwierdzam, że nie doszukałem się takowej :)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Maciej Tesławski:
Nie zgadzam się, szewc na szewskiej, może mieć doskonały biznaes bez internetu.
Nie przesadzajmy z tym "jeśli nie ma Cię w internecie to znaczy, że nie istniejesz"

Sparafrazowałem hasło: "Jeśli nie ma Cię w Google to znaczy, że nie istniejesz" :)

W takim razie jakie można podać przykłady strategii współczesnej marki bez użycia internetu? Bo po dłuższym namyśle stwierdzam, że nie doszukałem się takowej :)
Przesadzasz. Znacznie. Stajnia dla koni, dla stałych klientów. Producent szczotek dla klientów od 50 lat. Są tacy. Uwierz, na mojej ulicy:)

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Maciej Tesławski:
Przesadzasz. Znacznie. Stajnia dla koni, dla stałych klientów. Producent szczotek dla klientów od 50 lat. Są tacy. Uwierz, na mojej ulicy:)

O widzisz :) I już wiem o co chodzi i bynajmniej nie o przesadę z mojej strony :)
Po prostu założyłem sobie defaultowo niejako, że rozmawiamy o markach, które są:
a. globalne bardziej niż regionalne
b. rozpoznawalne przez statystycznego Polaka
c. zwyczajnie duże.

W moich dywagacjach pominąłem natomiast sektor MŚP i producentów polskich wyrobów i usługodawców "od lat".
Ważną zmienną jest też target (czy ładniej: grupa docelowa). Bo rzeczywiście szczotki raczej w necie szukał nie będę :)

Chociaż ostatnio już skarpetki zacząłem przez internet kupować, więc kto wie co będzie później.

konto usunięte

Temat: Nowe media coraz ważniejsze

Karol C.:
Maciej Tesławski:
Przesadzasz. Znacznie. Stajnia dla koni, dla stałych klientów. Producent szczotek dla klientów od 50 lat. Są tacy. Uwierz, na mojej ulicy:)

O widzisz :) I już wiem o co chodzi i bynajmniej nie o przesadę z mojej strony :)
Po prostu założyłem sobie defaultowo niejako, że rozmawiamy o markach, które są:
a. globalne bardziej niż regionalne
b. rozpoznawalne przez statystycznego Polaka
c. zwyczajnie duże.

W moich dywagacjach pominąłem natomiast sektor MŚP i producentów polskich wyrobów i usługodawców "od lat".
Ważną zmienną jest też target (czy ładniej: grupa docelowa). Bo rzeczywiście szczotki raczej w necie szukał nie będę :)

Chociaż ostatnio już skarpetki zacząłem przez internet kupować, więc kto wie co będzie później.
No i tylko o to mi chodziło. Szanuję zasięg internetu, ale czasami nie jest on potrzebny.
Strategicznie patrząc, wyobrażam sobie markę, która rośnie bez internetu, a internet sam o nią zabiega.

Następna dyskusja:

jest nas coraz wiecej




Wyślij zaproszenie do