Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu
@Paweł
Nie każdy przebywa na GL i czeka jak się pojawi w konkretnej grupie post. Mimo wszystko postaram się odpowiedzieć na pytanie – bez autopromocji.
System ten owszem można kupić za około 1500 zł netto z tego co widziałem, ale żeby rozpocząć na nim pracę musisz:
- na początku zakupić odpowiednią maszynę pod instalację: koszt odpowiedniej, myślę około 300 zł miesięcznie i jest to koszt stały
- umieścić go na serwerze, konfiguracja, sprawdzenie czy poprawnie działa, dbanie o poprawne działanie
tutaj poza marketerem dochodzi już kolejna osoba a możliwe, że nawet dwie bo poza administratorem, przyda się pewnie programista. Licząc tylko administratora, który powinien trzymać pieczę nad takim systemem (choćby ze względów bezpieczeństwa), należy doliczyć kolejne koszty stałe w postaci pensji pracownika, które na pewno nie są małe
- nauka obsługi takiego softu przez marketera: ten akurat, jest mocno rozbudowany, ale na pierwszy rzut oka wydaje się że nie jest on przyjazny w użytkowaniu. Podejrzewam, że nie każdy marketer będzie chciał przejść na taki system, gdzie biorąc pod uwage w modelu ASP, nawet jak nie znajdzie odpowiednich informacji w pomocy systemowej, to zawsze może zadzwonić do dostawcy usługi i bez problemu otrzyma stosowne informacje
- biorąc pod uwagę dostępność do systemu email marketingowego w modelu ASP, mam obawy czy choć w niewielkiej skali byłby on dostępny w tym samym zakresie. Jeśli chodzi o model ASP, równie dobrze możesz wejść do systemu będąc akurat w Mongolii na wakacjach, wystarczy dostęp do internetu, o czym należy również pamiętać po odpowiednio szyfrowanych połączeniach
- bezpieczeństwo: tutaj temat rzeka. Mam poważne obawy, czy spełniłbyś wszystkie zastrzeżenia co do bezpieczeństwa tego typu danych, służących do komunikacji e-mail marketingowej. Nawet jeśli Ci się uda, to jest to kolejny koszt i na pewno nie mały
- kwestia spamu: utrzymanie IP serwera i domeny tak, aby być na whitelist nie jest prostą sprawą. W zależności od tego na jakie adresy dostawców skrzynek pocztowych wysyłasz email, odpowiada również różnorodność filtrów antyspamowych. W przypadku tego systemu trudno mi ocenić na jakim jest to testowane, ale podejrzewam, że sprawa kończy się na SpamAssassinie. Pytanie co z pozostałymi? Jeśli już zostaniesz umieszczony na blacklist to telefon, czy email od firmy sprzedającej produkt x (np.: kosmetyki) z prośbą o usunięcie zazwyczaj nie wystarczy
Można jeszcze wymienić kilka wad tego modelu. I nie zamierzam tutaj serwować autopromocję – to jest w sumie najłatwiej rzucić w stosunku do drugiej osoby, każdy ma po prostu wybór. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę ile trzeba pracy, aby taki system mógł sprawnie funkcjonować. Najlepiej przekonać się samemu, według mnie koszt ponoszony w tym modelu może przerosnąć, koszt wysłania olbrzymiej ilości maili w modelu ASP. W dodatku w modelu ASP jedyne co musimy zrobić to mieć dostęp do Internetu, poprawnie wpisać login i hasło. System działa na pewno, pozostaje kwestia skupienia się na przeprowadzeniu efektywnej kampanii.
PS. Z podobnymi się już spotkałem, jeden był nawet bardziej rozbudowany.