Mateusz Walczak

Mateusz Walczak Member of the Board
/ CTO

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

No właśnie...Znacie takie?
A może macie na myśli jakieś funkcjonalności, których w dostępnych dzisiaj narzędziach nie ma, a przybliżyły by je do ideału?

Czekam na ciekawe pomysły i inspiracje ;)

Można się posłużyć listą funkcji SARE do porównania:
http://www.sare.pl/_s/download/Spis_funkcjonalnosci.pdf
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Przede wszystkim system, który rzeczywiście będzie potrafił badać to, co wysyłamy, a nie tylko wycinek, gdyż teraz przypomina to trochę rozsypywanie ulotek w ciemnym pokoju, gdzie jest sporo gości. Tylko część z nich krzyknie "mam!", a reszta albo weźmie i nic nie powie, albo nie weźmie, bo nie znajdzie, ale my się tego nie dowiemy.

Druga rzecz, możliwość testowania mailingu w programach pocztowych, która nie trwa 15 minut. W tym czasie może dojść do wielu zdarzeń, nie mówiąc już o cierpliwości.
Część testów nie działa, jeszcze nigdy nie widziałem jak wygląda newsletter w Lotus Notes :)

Trzecia rzecz, spam test zanim wyślemy mailing z podpowiedziami, co i gdzie poprawić, by wyeliminować błędy.

_______________
Custom publishingTen post został edytowany przez Autora dnia 22.04.15 o godzinie 15:06
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

@Tomasz
system, który rzeczywiście będzie potrafił badać to, co wysyłamy a nie tylko wycinek

Trudno wnioskować co rozumiesz jako wycinek?
Co możesz zmierzyć zależy także od tego, jaki system używasz. Nie zawsze tani=jakość. Jeden system ma więcej możliwości np.: "łatwej" obróbki spływających danych, inny mniej. Faktem jest, że wszystkie mają podstawy, czyli choćby OR i CTR. Kolejna strona medalu możliwości techniczne. Nie wszystko da się zmierzyć z powodu różnych ograniczeń, tutaj wchodzi już odpowiednia wiedza i analiza, aby uzupełnić braki.

Testowanie mailingu: tutaj też wszystko nie zależy od dostawcy systemu. Zwłaszcza jeśli chodzi o pochodzące z Polski. Można to bardzo ogólnie porównać do działań jakie na co dzień robi każdy z nas. Wysyłasz maila, ale nie zawsze jest "od razu" na skrzynce odbiorcy. Do tego w przypadku systemów dochodzi kilka innych kwestii. Raz jest szybciej a raz dłużej, do końca przestoje trudno będzie wyeliminować. Co do nie działania funkcjonalności, tutaj już wina dostawcy, to zależy od niego ;)
Lotus Notes - temat rzeka, nie jest łatwo, aby poprawnie mail wyświetlał się w Lotusie, ale jest to jak najbardziej do zrobienia. I jak najbardziej też istnieją systemy, co posiadają możliwość testowania maila w LN.

Ostatnia rzecz: istnieje taka funkcjonalność na rynku. Jednak tutaj należy pamiętać, że także istnieje wiele filtrów antyspamowych i to powoduje kolejne problemy :) O jednym z nich można poczytać tutaj http://webhosting.pl/SpamAssassin.pogromca.spamu.docze...
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Dzięki za informacje.
Używam systemu, który nie jest tani :)
Mam dane o 30% tego, co wysyłałem. Uważam, że to trochę mało.
W systemie jest możliwość testowania LN, ale nigdy jeszcze nie zdarzyło się, by rzeczywiście pojawił się podgląd. Reszta tak, ale LN nie.

_______________
Custom publishingTen post został edytowany przez Autora dnia 22.04.15 o godzinie 15:05
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Witam,
Idealne dla wszystkich zapewne nie znaczy to samo. Dlatego nie wiem czy idealny system do e-mail marketingu , ale na pewno warty zauważenia jest rozwijany od 2003 roku nasz polski system Jet.Mail. Proponuję darmowy dostęp i własną ocenę http://www.jetmail.pl/kontakt.php
Wskaźniki jakie zapewnia Jet.Mail znajdziesz tutaj http://www.jetmail.pl/wskazniki.php
spam test i inne oczywiście w standardzie http://www.jetmail.pl/artykuly_nr.php?nr=antyspamowy-t...
Jakie koszty? Bardzo niskie. Cennik: http://www.jetmail.pl/cennik_jm_small_cen.php
Przepraszam za tę małą autoreklamę na dzień dobry, adekwatną jednakże do wątku.

konto usunięte

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Autoreklama, fakt... Dodatkowo widzę, że bawisz się amatorsko w SEO ;)

A tak poważnie to myślę, że na tej grupie są osoby dość świadome narzędzi do e-mail marketingu jakie istnieją na polskim rynku, dlatego skierowałbym z powrotem rozmowę na tory konkretnych funkcjonalności :)

My, rozwijając SARE, bazujemy na trzech źródłach. Obserwacja światowych liderów (głównie z USA) oraz potrzeby naszych klientów (mamy np. projekt cyklicznego badania satysfakcji i potrzeb użytkowników SARE). Czasami też sami stwierdzamy, że coś będzie istotnym trendem w e-mail marketingu i tworzymy funkcjonalność, której nie widzieliśmy nigdzie na świecie. Mamy teraz taki jeden projekt... Jak się przyjmie to będzie duża satysfakcja, bo pokaże, że potrafimy wyznaczać kierunki rozwoju w skali światowej.

Mieliśmy też jednak takie sytuacje, że stworzyliśmy funkcjonalności, z których mało kto korzysta (np. wsparcie e-mail marketingu kanałem RSS). Podejrzewam, że Mateusz miał na celu wybadanie, które rzeczy byłyby naprawdę ważne dla polskich użytkowników. Jako bazę mogę podać choćby listę features'ów Mailchimpa: http://www.mailchimp.com/features/full_list. Nie wszystkie mają sens w Polsce, a innych, które choćby my wprowadziliśmy w SARE tam nie ma...
Mateusz Walczak

Mateusz Walczak Member of the Board
/ CTO

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

@Tomasz Kościelny:
Zgaduję, że 30% o których Pan wspomina to liczba dostarczonych wiadomości w wysyłce. Rozumiem Pana wypowiedź, bo rzeczywiście fajnie byłoby poznać szczegółowe informacje o każdym mailu z pozostałej puli. Tak jak pisał Tomek Sawicki jest tu problem natury czysto technicznej, nie każdy mail może zostać idealnie prześledzony, dodatkowo istnieje spora dowolność po stronie administratorów serwerów pocztowych, jeżeli chodzi o komunikaty błędów. Jedynym rozwiązaniem chyba byłaby możliwość podejrzenia każdej zwrotki... ale z drugiej strony, komu by się to chciało czytać.... nudy;)
Co do testera spamowego tu również duża dowolność i po co komu informacja, która nijak się ma do rzeczywistości. Większość dzisiejszych filtrów uczy się z zachowań użytkowników, więc tylko w pewnym stopniu opiera się na łatwo mierzalnych wskaźnikach.
Mateusz Walczak

Mateusz Walczak Member of the Board
/ CTO

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Krzysztof D.:
Jako bazę mogę podać choćby listę features'ów Mailchimpa: http://www.mailchimp.com/features/full_list. Nie wszystkie mają sens w Polsce, a innych, które choćby my wprowadziliśmy w SARE tam nie ma...

No właśnie, Mailchimp jest fajnym przykładem.
To co najbardziej mi się podoba to niesamowicie prosty i intuicyjny interfejs... mimo że może w niektórych miejscach ograniczać bardziej zaawansowane wymagania.
No i te funkcje: np. porównanie wskaźników z innymi firmami w branży czy zaawansowane autorespondery. Widać że mają bardzo kreatywny zespół, który co rusz wymyśla nowe funkcjonalności... ehhh ten efekt skali ;)Mateusz Walczak edytował(a) ten post dnia 29.01.10 o godzinie 15:39

konto usunięte

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Witam,
Dodam również swoje 3-grosze.... ale nie chciałbym pisać o funkcjonalnościach ThinkMail bo ta grupa ma być z założenia obiektywna i pozbawiona nachalnej kryptoreklamy.
Zastanawiając się nad idealnym systemem... stwierdzam, że nie ma takiego.
Idealny system to tak naprawdę połączenie najlepszych rzeczy z wiodących systemów światowych.
Chciałbym zwrócić chociażby na polską firmę Implix, która swoim produktem Get Response podbiła wymagający rynek amerykański. Po przejrzeniu funkcjonalności muszę stwierdzić, że jak wejdą na polski rynek to mogą sporo namieszać.... ale ich podstawową siła w mojej opinii to video mail oraz rozbudowany panel badawczy, którego inne polskie firmy nie mają niestety jeszcze.
System do e-mail marketingu to już nie tylko CTR i wygląd maili u odbiorców, a bardziej połączenie systemu ankietowego z systemem do wysyłki meili oraz zaawansowanym data minning.
W Polsce dużo mówi się o targetowaniu behawioralnym.... ale jak przyjrzymy się bliżej to targetowanie kończy się na możliwości eksportu subskrybentów, którzy w "coś" klikneli na osobną listę lub bazę.... trochę mało jak na data minning i tutaj na pewno jest dużo do zrobienia nie tylko w Polsce.
Druga sprawa to połączenie wskaźników e-mailowych (OR, CTR.. etc.) ze wskaźnikami analyticsa... czyli np. ktoś w coś kliknął i był na stronie www przez 5 minut potem.... to jest przyszłość e-mail marketingu w mojej subiektywnej opinii.
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Z moich obserwacji wynika, że nie ma idealnego systemu, gdyż oczekiwania tych większych klientów poza podstawowym działaniem są bardzo często indywidualne. I zawsze jest miejsce na modyfikacje, dostosowanie. Bywa też tak, że nowa, specyficzna funkcjonalność zrobiona dla klienta wchodzi w standard danego systemu. Dodam jak przystało na przedstawiciela, że oprócz globalnego rozwoju systemu Jet.Mail idącego z rozwojem i możliwościami internetu i badania potrzeb klientów, mamy wiele indywidualnych rozwiązań. A wśród nich są tak specyficzne, że służą wyłącznie dla tego konkretnego klienta.
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Czy ktoś wie, jaki % korzysta z nazwijmy to „wysublimowanych” funkcjonalności? Niestety te możliwości i ten kanał nadal są traktowane zbyt pobieżnie, jako zbyt mało procentowo znaczące w prowadzonym biznesie i nie są tak doceniane jak na to zasługują. Choć Krzysiek Dębowski (tu pozdrawiam) już piąty rok stara się edukować ten rynek, a ja na tym rynku tyle samo działam to nadal ogrom pracy prze nami, naszymi konkurentami i następcami. Z drugiej strony to optymistyczne, że jest jeszcze tyle do zrobienia;)
Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

I tak na koniec, bo nie wiem kiedy znowu znajdę czas..., którego ciągle za mało. Oczywiście w podstawowym zakresie wszystkie idealne systemy masowej obsługi mają wysyłać i raportować, posiadać antyspam i integrację z Google Analytics, itp. Te, które potrafią to robić na masową skalę – potrafią zapewnić masową docieralność i wydajność, zapewniając odpowiedni poziom statystyk, mapy kliknięć, interwały i piki, etc. są brane pod uwagę. Dobrze, gdy potrafią też masowo wysyłać SMSy z odpowiednią wydajnością i raportować statusy dotarcia z SMSCentrum. Ale później coraz częściej wchodzą w grę indywidualne oczekiwania i specyfika biznesu. Klient, który tylko wysyła i patrzy w CTRy obecnie wpasowuje się w standardy dużych masowo działających systemów i idealnym jest ten, oczywiście spełniający warunki masowego systemu, który jest najtańszy;) Dlatego odnosząc się do oceny idealnego systemu robię to w odniesieniu do klientów z budżetami, które się liczą w portfolio i nie są nastawione wyłącznie na wysyłki i patrzenie w CTRy i tu idealne jest indywidualne.
Z drugiej strony dochodzą mnie głosy od tych wysyłających i patrzących w CTRy, że duże systemy z jakimi się spotkali są za bardzo rozbudowane i posiadają zbyt wiele specyficznych funkcjonalności, a danemu klientowi są niepotrzebne. Więc i w tym przypadku idealne jest indywidualne.
Wnioskując na tej podstawie, może czas na układane menu z ilością funkcjonalności z puli dostępnych, a prezentowanie klientowi w menu tylko tych oczekiwanych. Tak działają niektóre systemy z innej bajki, klasy ERP. To może być idealny system do e-mai marketingu... i trafiony pomysł. Kto pierwszy ten lepszy...;)
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

czas faktycznie jest go mało ;)

Wracając do meritum sprawy. Używanie bardziej skomplikowanych funkcjonalności, wiąże się nie tylko z edukacja rynku ze strony branży e-mail marketingowej, ale z poziomem wiedzy posiadanej przez samych marketerów. Pewnej pracy za kogoś nie da się jednak wykonać. Swoją drogą są marketerzy, którzy podchodzą do tego tematu lekceważąco, a to także przekłada się na sposób postępowania narzędziami jakie dają tego typu systemy. Szkoda bo traci się bardzo dobry kanał komunikacji, nie tylko tani ale i efektywny. To tytułem wstępu i edukacji rynku ;)

Skomplikowane funkcjonalności myślę, że wykorzystuje je stosunkowo mało klientów. Jednak z drugiej strony nie brakuje klientów którzy bardzo dobrze orientują się w tej kwestii i doskonale wiedzą jak wycisnąć z "maila" wszystkie soki.

Pytanie, czy zastanawialiście się że kiedyś skończy się wdrażanie nowych funkcjonalności? Brak pomysłów na nowe? ja osobiście twierdzę że nigdy. Mogą się zdarzyć większe, czy mniejsze przestoje, ale sama specyfika powoduje, że coś co jest w tej chwili nie do przewidzenia, przy zaistnieniu określonych warunków daje nowe szanse rozwoju. Na przykład co by się stało gdyby udało się wprowadzić video mail z "prawdziwego zdarzenia"? W tej chwili mamy tak na prawdę substytuty. Sytuacja zmieniłaby się diametralnie: pierwsze wdrożenie nowej funkcjonalności, nie wszyscy mogą sobie z tym poradzić. Dwa jak zmierzyć czy dany odbiorca obejrzał video do końca? Otwarcie maila, "play" pewnie da się zmierzyć, ale czy obejrzał? umieszczanie formy reklamowej overlay podczas wyświetlania video jeszcze bardziej komplikuje sytuacje. A to tylko jedna funkcjonalność (choć ciekawa).

Co do systemów ERP i systemy do e-mail marketingu to dwa rożne światy. Pomijając różne aspekty celowości itd... to na pewno taki system nie kosztuje kilka czy kilkanaście tysięcy. Więc kolejna bariera na którą przejście stać będzie nielicznych, czyli w wielkim skrócie zawężamy sobie rynek.

konto usunięte

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

No dobra. A co z takimi systami jak np. to http://www.interspire.com/emailmarketer/

Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego mam płacić za każdego maila jak mogę jednorazowo kupić program?

Znacie podobne?

konto usunięte

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Autopromocja i nic poza tym!

firma doradcza | dotacje unijne | dofinansowanie
Tomasz Sawicki

Tomasz Sawicki Senior Campaign
Architect,
ddb&tribal

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

@Paweł
Nie każdy przebywa na GL i czeka jak się pojawi w konkretnej grupie post. Mimo wszystko postaram się odpowiedzieć na pytanie – bez autopromocji.
System ten owszem można kupić za około 1500 zł netto z tego co widziałem, ale żeby rozpocząć na nim pracę musisz:

- na początku zakupić odpowiednią maszynę pod instalację: koszt odpowiedniej, myślę około 300 zł miesięcznie i jest to koszt stały

- umieścić go na serwerze, konfiguracja, sprawdzenie czy poprawnie działa, dbanie o poprawne działanie
tutaj poza marketerem dochodzi już kolejna osoba a możliwe, że nawet dwie bo poza administratorem, przyda się pewnie programista. Licząc tylko administratora, który powinien trzymać pieczę nad takim systemem (choćby ze względów bezpieczeństwa), należy doliczyć kolejne koszty stałe w postaci pensji pracownika, które na pewno nie są małe

- nauka obsługi takiego softu przez marketera: ten akurat, jest mocno rozbudowany, ale na pierwszy rzut oka wydaje się że nie jest on przyjazny w użytkowaniu. Podejrzewam, że nie każdy marketer będzie chciał przejść na taki system, gdzie biorąc pod uwage w modelu ASP, nawet jak nie znajdzie odpowiednich informacji w pomocy systemowej, to zawsze może zadzwonić do dostawcy usługi i bez problemu otrzyma stosowne informacje

- biorąc pod uwagę dostępność do systemu email marketingowego w modelu ASP, mam obawy czy choć w niewielkiej skali byłby on dostępny w tym samym zakresie. Jeśli chodzi o model ASP, równie dobrze możesz wejść do systemu będąc akurat w Mongolii na wakacjach, wystarczy dostęp do internetu, o czym należy również pamiętać po odpowiednio szyfrowanych połączeniach
- bezpieczeństwo: tutaj temat rzeka. Mam poważne obawy, czy spełniłbyś wszystkie zastrzeżenia co do bezpieczeństwa tego typu danych, służących do komunikacji e-mail marketingowej. Nawet jeśli Ci się uda, to jest to kolejny koszt i na pewno nie mały

- kwestia spamu: utrzymanie IP serwera i domeny tak, aby być na whitelist nie jest prostą sprawą. W zależności od tego na jakie adresy dostawców skrzynek pocztowych wysyłasz email, odpowiada również różnorodność filtrów antyspamowych. W przypadku tego systemu trudno mi ocenić na jakim jest to testowane, ale podejrzewam, że sprawa kończy się na SpamAssassinie. Pytanie co z pozostałymi? Jeśli już zostaniesz umieszczony na blacklist to telefon, czy email od firmy sprzedającej produkt x (np.: kosmetyki) z prośbą o usunięcie zazwyczaj nie wystarczy

Można jeszcze wymienić kilka wad tego modelu. I nie zamierzam tutaj serwować autopromocję – to jest w sumie najłatwiej rzucić w stosunku do drugiej osoby, każdy ma po prostu wybór. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę ile trzeba pracy, aby taki system mógł sprawnie funkcjonować. Najlepiej przekonać się samemu, według mnie koszt ponoszony w tym modelu może przerosnąć, koszt wysłania olbrzymiej ilości maili w modelu ASP. W dodatku w modelu ASP jedyne co musimy zrobić to mieć dostęp do Internetu, poprawnie wpisać login i hasło. System działa na pewno, pozostaje kwestia skupienia się na przeprowadzeniu efektywnej kampanii.

PS. Z podobnymi się już spotkałem, jeden był nawet bardziej rozbudowany.

konto usunięte

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

A możesz wymienić podobne?

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Nie wiem czy idealne, ale od kilku dni testuje i na razie się sprawdza - http://chmiuro.pl
Za darmo, wygląda ok, zobaczymy :)

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Czy idealne to zależy ;) Ale polecam sprawdzić Freshmaila albo Mailchimpa. Tu możesz poczytać zarówno o ich zaletach jak i wadach
Łukasz Głogowski

Łukasz Głogowski Administracja,
Fantastic Studio

Temat: Idealne narzędzie do e-mail marketingu

Dzień dobry,

Osobiście możemy polecić kilka programów/ platform, o których słyszeliśmy dobre opinie. Wszystko jednak zależy od konkretnej sytuacji i tego czego potrzebujemy. Więcej na ten temat napisaliśmy na naszym blogu. Znajdziecie tam m. in porównanie bieżących ofert wspomnianych wyżej MailChimpa i Freshmaila.

Pozdrawiamy
Zespół Fantastic Studio



Wyślij zaproszenie do