konto usunięte

Temat: Organizacja fraktalna - Główne założenia

Grupa jest w stanie robić rzeczy, których żaden z jej członków nie zrobiłby samodzielnie. Nauka o złożoności stwierdza, że przedmioty, zjawiska indywidualne, lokalnie losowe, ale globalnie deterministyczne, są fraktalami.
Organizacja fraktalna nie potrzebuje hierarchicznej architektury, gdyż jest siecią samodzielnych biznesów ograniczonych w działaniu tylko koniecznością realizacji głównych celów organizacji, której są częścią.

Przykład :

FRAKTAL DYPLOMATYCZNY buduje połączenia z innymi neurobrandami.
Głównym celem jest zbudowanie sieci powiązań i relacji partnerskich.

Klasyczne sieci biznesowe analizowane i przedstawiane są w sposób płaski i dwuwymiarowy.
W modelu neurobrandingowym perspektywa analizy sieci biznesowej polega na analogiach i korelacji z modelem sieci neuronowej.
Klasyczna marka wykorzystuje tylko własne źródło energii kapitału w sposób skończony, ograniczony czasowo do momentu wykorzystania energii w całości.
Energia kapitału jest traktowana jako nieodnawialna.
Neurobrand tworzy energię kapitału potrzebną do wymiany z innymi neurobrandami, uzyskując w ten sposób potencjał nieskończoności.

więcej pod linkami:
http://matleo.w.interia.pl/Organizacja_fraktalna.html

http://www.swo.ae.katowice.pl/_pdf/122.pdf

http://www.sila-wiedzy.pl/sia-wiedzy/nauki-humanistycz...Rafał Jujka edytował(a) ten post dnia 17.09.11 o godzinie 00:16
Wojtek Luciejewski

Wojtek Luciejewski Konsultant,
Freelancing

Temat: Organizacja fraktalna - Główne założenia

A może coś więcej w temacie organizacji fraktalnej i aspektów jej stosowania - Paradygmat Kartezjusza a Organizacja Fraktalna - http://luciejewski.wordpress.com.



Wyślij zaproszenie do