konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

Może się nie znam, może nie wiem o wielu rzeczach ale dlaczego z dnia na dzień AdKontekst ładuje się nawet ponad 5 sekund? Nie można tego jakoś usprawnić, coś na wzór OnetBoksy, gdzie wybralibyśmy sobie słowa kluczowe z jakich działów mają być reklamy? Po co robić taką analizę, skoro tyle ona trwa. Mam wrażenie, że ostatnio AK został pozostawiony sam sobie, a szkoda.
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Szybkość ładowania

Czy mówisz o wolnym ładowaniu się na konkretnej stronie, czy też ogólnie?
Co do Twojego pomysłu to najlepiej by było mieć wybór spośród kilku opcji tak jak jest to w Google.

konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

W ogóle. Chciałbym przejść na AK, w tym momencie mam na jakiś marnych stronach 300-400zł na miesiąc, bez szaleństw, ale jak czytam o tych banach za darmo w AdSense to warto mieć w zapasie inny model zarabiania lub chociaż refundowania sobie strony. Na większych stronach nie działa to dobrze, wolno. Za wolno. Widać w sumie po odpowiedzi na tym forum, tydzień wisi temat a nikt z Netsprint nie odpisał nic. Liczą kasę z umów z allegrami i tym podobnymi firmami.
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Szybkość ładowania

No tak dziwi brak aktywności ze strony NetSprint. Dziwi zwłaszcza, że nawet Google, gdzie zawsze obsługa klienta zawsze kulała powoli się nawraca na kontakt i interakcję z klientami (wystarczy spojrzeć na stworzenia nowego forum AdSense).
Co do tych banów w AdSense to nigdy nie warto być w 100% zależnym od tylko jednej firmy. Szkoda, że w Polsce jest tak duży monopol reklamy kontekstowej. Monopol nigdy nie przynosi nic dobrego. Trudno się oczywiście dziwić popularności AdSense. To samonapędzająca się maszyna. Spora ilość witryn w Sieci Google przyciąga reklamodawców, a z kolei spora ilość reklamodawców przyciąga witryny.
Łukasz Ciechanek

Łukasz Ciechanek Product Manager /
Brand Manager /
Product Owner

Temat: Szybkość ładowania

Witam Panów,

widzę, że rozwija się nowa dyskusja. Pozwolicie Panowie, że się przyłączę.

Panie Mariuszu, Akontekst rozwija się cały czas bardzo dynamicznie. Opracowujemy cały czas nowe narzędzia i dla Wydawców i dla Reklamodawców po to, aby system był coraz bardziej przyjazny i opłacalny dla każdej ze stron. Lada dzień światło dzienne ujrzą nowe rozwiązania.

Panie Mateuszu, proszę wkleić w skrypt krótki kod:

<script type="text/javascript">
if ( adc_go1===function)
adc_go1();
</script>

powinien przyspieszyć proces ładowania się Boksów. System za każdym przeładowaniem strony dokonuje analizy jej zawartosci aby dobrać najlepszą reklamę. Jest to ogromna zaleta przy serwisach bardzo rozbudowanych, o zmiennej i dynamicznej treści.

Polecam się na przyszłość. Będę się starał rozjaśniać wszelkie wątpliwości i niejasności związane z Adkontekstem.

Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz Ciechanek

konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

System za każdym przeładowaniem strony dokonuje analizy jej zawartosci aby dobrać najlepszą reklamę. Jest to ogromna zaleta przy serwisach bardzo rozbudowanych, o zmiennej i dynamicznej treści.

Sądzicie że jest to najlepsze rozwiązanie? Wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem było by keszowanie reklam dla jednego boksu. W sensie

Box1 ma kesze w folderze /box1/1.txt, /box1/2.txt i losowo wybiera reklamy do załadowania. A co jakiś czas np godzina te kesze są usuwane.
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Szybkość ładowania

@ Łukasz Oczywiście nie podważam w żadnym wypadku wartości reklamy NetSprint. Ta grupa jest tego najlepszym przykładem. Ciekawą opcją jest tutaj zwłaszcza link lokalny. Czy NetSprint zamierza rozwijać dalej tę formę reklamy? W jakim kierunku?

@Marcin Czy nie sądzisz, że przy dużych, różnorodnych serwisach mógłby być problem z takim keszowaniem?


Mariusz Gąsiewski edytował(a) ten post dnia 02.03.07 o godzinie 01:10

konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

Mariusz przyjmijmy że jedna strona ma 5 podstron(dla ułatwienia tak mało ale sposób by działał nawet na 10k, 20k, 100k podstron ).

Są to strony:
* http://example.com ( zawiera odnośniki do podstron i troche treśći powiązanej z każdym działem )
* http://example.com/telefony.html( treść o telefonach )
* http://example.com/kredyty.html( treść o kredytach )
* http://example.com/meble.html( treść o meblach )
* http://example.com/opony.html( treść o oponach )

Jak widzisz każda podstrona ma inną tematyke teraz w systemie wystarczyło by stworzyć taki schemat keszowania:

/cache/example_com/__index/ ( cache dla strony głównej )
/cache/example_com/telefony_html/ ( cache dla podstrony o telefonach w tej domenie )
/cache/example_com/kredyty_html/ ( cache dla podstrony o kredytach w tej domenie )
[...].

W każdym z tych folderów jest koło pięciu keszów boksów
Boks1: Reklama1, Reklama4, Reklama3
Boks2: Reklama2, Reklama16, Reklama101
[...]

Ważność keszu to przyjmijmy godzina, jeżeli godzina mineła to usuwamy kesze utworzony ponad godzine wcześniej. Kesz byłby przygotowany dla każdej podstrony. A procent zróżnicowania tematycznego na podstronie jest bardzo mały, takie przypadki można by liczyć w promilach.

W wypadku gdy powstanie nowa podstrona mogą zostać użyte reklamy z /cache/example_com/__index/ póki robot analizujący nie będzie mógł przyjść na nowo utworzoną podstrone.

Co w wypadku gdy (dojdzie nowy/odejdzie) reklamodawca i (nie)będzie chciał się reklamować na frazy z tego serwisu? Można w bazie danych zapisywać które reklamy wyświetlają się w którym boksie i uruchomić jakiś system do czyszczenia keszu. Ewentualnie dodać notke "Zmiany będą widoczne w przeciągu 5 godzin". Jeden plik keszu mógłby być generowany co godzine, nie było by ich więcej niż pięć. Więc po pięciu godzinach stan keszu by się zmienił.

Netsprint zaoszczędził by sporo zasobów tym sposobem i mógłby się szybciej rozwijać, inwestując np zwolnione zasoby w wyszukiwarke.
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Szybkość ładowania

Mariusz G.:@ Łukasz Oczywiście nie podważam w żadnym wypadku wartości reklamy NetSprint. Ta grupa jest tego najlepszym przykładem. Ciekawą opcją jest tutaj zwłaszcza link lokalny. Czy NetSprint zamierza rozwijać dalej tę formę reklamy? W jakim kierunku?


zamierza, troche w zmienionej koncepcji - szczegoly juz niedlugo

pdf o wyszukiwaniu lokalnym oczywiscie sciagnelismy ;)

pzdr

jakub
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Szybkość ładowania

@Marcin Bardzo ciekawy pomysł. Dzięki za wyjaśnienie. Są tutaj pracownicy NetSprintu więc może skorzystają z Twojej sugestii. DO tego wystarczyło by dorzucić jakiś panel administracyjny plus możliwość korzystania z obecnie istniejącej opcji i \mogło by to by naprawdę skuteczne.
@Jakub Czekam na szczegóły :). Wyszukiwanie lokalne to olbrzymi i rosnący rynek. W dodatku olbrzymi potencjał brzmi w małych i średnich firmach, dla których system AdWords, Wasz największy konkurent, jest zbyt skomplikowany i niejasny.

konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

Ta opcja co podaje p. Łukasz powoduje u mnie tylko to, że strona jest ładowana od razu i nie czeka na załadowanie reklam. Jak mam reklamy na górze strony to zanim się one załadują to potencjalny odbiorca już patrzy niżej.

Co do dodatkowych uwag - formaty reklam. Genialnym formatem jest link ale nie zawsze można go użyć, przydałby się krótszy. Reklama 750x100 nie wyboldowane tytuły, wielki minus.

Ostatnie co mnie niepokoi to bardzo, bardzo bardzo małe ceny za kliknięcie. Nie wiem czy to wina niskiej prowizji (40%) czy promocji jakie daję AK swoim klientom, ale ucieczka klienta z mojej strony za 0,05 PLN jest nie do zaakceptowania (zakładając że google daje 0,08 centów tj. 0,22 PLN). Minimum 15 groszy to jest coś.


Mateusz Frankiewicz edytował(a) ten post dnia 03.03.07 o godzinie 11:11
Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski Blog Marketing w
Internecie

Temat: Szybkość ładowania

Ten problem jest dośc trudny do rozwiązania. Najlepiej jest po prostu poeksperymentować z różnym ustawieniem reklam.

Co do cen to one na pewno będą rosły. Reklama w wyszukiwarkach, a tym samym na stronach ich sieci staje się coraz bardziej popularna. Z drugiej strony nadal jest dośc ostrożne podejście reklamodawców do reklamy na stronach. Po prostu reklama na wyszukiwarce jest dużo bardziej przejrzysta. Jak widać z ostatnich zapowiedzi Google i Yahoo zamierzają one z czasem udostępniać informacje o tym, gdzie się te reklamy pojawiają. Nie mogę się wypowiadać za NetSprint, ale tutaj pewnie będzie podobnie. Jak się to przełoży na ceny trudno powiedzieć ...
W sumie i tak reklama w modelu CPC jest m,oim zdaniem jedną z najbardziej efektywnych kosztowo form reklam.
Robert Sadowski

Robert Sadowski Digital Marketing
Manager, Newspoint

Temat: Szybkość ładowania

Panie Mateuszu,

A czemu zakładamy, że Google płaci 0,08 centów za ucieczkę Klienta z Pana strony?

Z własnych doświadczeń wiem, że jest inaczej ale o stawkach głośno pisać nie powinniśmy. Za to grozi ban za darmo.

konto usunięte

Temat: Szybkość ładowania

Przykładowo pokazałem różnicę w zarobkach, to zależy od pory dnia, dnia tygodnia, ilości reklamodawców, konkurencyjności strony i pewnie kilku innych czynników ale suma sumarum jest to takie przebicie.
Kamila Kaczmarczyk

Kamila Kaczmarczyk Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Szybkość ładowania

Polecam artykuł: Optymalizacja szybkości ładowania strony

Następna dyskusja:

Czas ładowania HD




Wyślij zaproszenie do