Piotr Głowacki

Piotr Głowacki Zarządzanie
sprzedażą | Sieci
sprzedaży |
Bezpośrednia, P...

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

z biegiem lat zużywają się niektóre elementy.... co powoduje że jeśli samochód wyjechał z fabryki i miał np. 200KM to po 6 latach i np. 120tys km ma, już (dajmy na to że) tylko 170KM... nie ukrywam nie znam się jakoś strasznie na motoryzacji, ale spytam: co należy wymienić w kilkuletnim samochodzie ze znacznym przebiegiem by odzyskał KM ?
Krzysztof G.

Krzysztof G. Fotografia

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

co tak "po latach" to nie wiem.
nalezy natomiast regularnie (co ile tam tys.) inwestowac w:
- dobry filtr powietrza
- dobry filtr paliwa
- dobry filtr oleju
- dobry olej
- dobre paliwo
jesli chodzi o filtry to wymiana/czyszczenie wg zalecen albo nawet szybciej.
zawsze wybierac model pasujacy do auta, ale jak najlepszy, wybierac takie z jak najwieksza srednica wewnetrzna:)
poza tym mozna by troche poczyscic (zawory itp.), ale to juz rozbieranka i koszta.
dochodzi jeszcze chiptuning, ktory zawsze cos tam podciagnie (zalezy jaki silnik).
a jak sie bawimy w male procenty, to mozna i caly uklad wydechowy "poszerzyc".
powodzonka:)

edit: literowkiKrzysztof G. edytował(a) ten post dnia 01.04.11 o godzinie 11:16
Damian S.

Damian S. Bazinga!

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Piotr Głowacki:
z biegiem lat zużywają się niektóre elementy.... co powoduje że jeśli samochód wyjechał z fabryki i miał np. 200KM to po 6 latach i np. 120tys km ma, już (dajmy na to że) tylko 170KM...
>

Po 120 tys km raczej nie ma takiej części (nie powinno), której zużycie skutkowałoby aż takim spadkiem mocy. Najczęściej? Rozrząd, wtryskiwacze, może zawór recyrkulacji.
Tomasz Cholewicki

Tomasz Cholewicki Projektant,
Konstruktor,
Pasjonat motoryzacji

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

trzeba dbać o układ paliwowy, zapłonowy, dolot powietrza i wydech. te wszystkie czynnniki maja wpływ na moc. jeczsze trzeba jeździć na odpowiednim oleju silnikowym. Zła specyfikacja oleju powoduje szybsze zużywanie się czści trących, pierścienie, panewki, zawory a co za tym idzie zmniejszanie mocy samochodu.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Co wymienić? ... najczęściej obecnego / poprzedniego właściciela.

Michał
Robert K.

Robert K. Specjalista ds.
HelpDesk i
E-Commerce

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Michał Ł.:
Co wymienić? ... najczęściej obecnego / poprzedniego właściciela.

Michał

albo "ałto"

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

-przepływka
-zalac engine flusha przed wymianą silnika - wymienić na olej z wyżej półki syntetyk.
-filtr powietrza
-wydmuchać katalizator

to taka opcja ekonomiczna :D

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Piotr Głowacki:
z biegiem lat zużywają się niektóre elementy.... co powoduje że jeśli samochód wyjechał z fabryki i miał np. 200KM to po 6 latach i np. 120tys km ma, już (dajmy na to że) tylko 170KM... nie ukrywam nie znam się jakoś strasznie na motoryzacji, ale spytam: co należy wymienić w kilkuletnim samochodzie ze znacznym przebiegiem by odzyskał KM ?

Przykład konkretnej marki?
Niektóre auta tracą moc ze względu na ogólnie pojęte "obniżenie jakości eksploatacji" (gorsze części zamienne, gorsze płyny itp), poprzez zwykłe zużycie, niektóre po latach potrzebują regulacji (np przemapowania komputera), a jeszcze inne właściciel popsuł pseudo tuningami. Znam też auta, gdzie po blisko 200 tyś km katalizator blokował ponad 30KM, a po wyczyszczeniu układu hamownia pokazała więcej niż fabryka. Wszystko zależy.
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

tutaj sporo zalezy od hamowni i od danych producenta, bo tak naprawde niektore samochody po wyjechaniu z fabryki juz nie maja podawanej katalogowo mocy.
Natomiast jesli samochod byl serwisowany regularnie to mozna zawsze wykonac minimalny tuning, tak aby zniwelowac straty spowodowane zuzyciem elementow wewnatrz silnika, bo wykonywanie remontu jeszcze nie ma sensu.
Tak wiec polecalbym:
- zalozyc dolot zimnego powietrza (zeby je czerpal z lepszego miejsca i oddzielonego od ciepla silnika)
- wyczyscic katalizator lub zmienic wydech (i tutaj niektore strumienice naprawde moga pomoc jesli to wolnossacy, jesli turbo to poprostu luzny wydech, jesli koncowka zostanie seryjna to glosnosc sie nie zwiekszy odczuwalnie)
- swiece, kable
- wyczyscic uklad chlodzenia (nie wzrosnie moc ale zapobiegnie przegrzaniom przy reszcie modyfikacji)
- przeplukac silnik preparatem do oleju i zalac nowy olej np. Millersa 3 estrowy lub Motula

Mozna sie pobawic i z ciekawosci nawet sprawdzic efekty takich zmian. Jak bys chcial nawet z ciekawosci sie cos takiego zrobic u siebie to chetnie pomozemy, bo mnie samego ciekawi realny efekt. Na pewno trzeba by zmierzyc na hamowni najpierw moc, pozniej dokonac zmian i wykonac ponowny pomiar. Koszt niewielki, a efekt moze byc dosc odczuwalny.

Pzdr

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Dariusz Krawczyński:
Tak wiec polecalbym:
- zalozyc dolot zimnego powietrza (zeby je czerpal z lepszego miejsca i oddzielonego od ciepla silnika)
- wyczyscic katalizator lub zmienic wydech (i tutaj niektore strumienice naprawde moga pomoc jesli to wolnossacy, jesli turbo to poprostu luzny wydech, jesli koncowka zostanie seryjna to glosnosc sie nie zwiekszy odczuwalnie)
- swiece, kable
- wyczyscic uklad chlodzenia (nie wzrosnie moc ale zapobiegnie przegrzaniom przy reszcie modyfikacji)
- przeplukac silnik preparatem do oleju i zalac nowy olej np. Millersa 3 estrowy lub Motula

Pzdr

Są samochody, które swoje poszczególne układy mają na tyle dobrze dopracowane lub ma taką a nie inną charakterystykę silnika, że podawanie powyższych elementów tuningu jako polecane bez wiadomości jakie auto się polepsza wg mnie nie jest rozsądne.
I tak:
- Zimne powietrze, więcej tlenu itd, zgoda ale zanim założymy CAIa nie zapominajmy o pojemności jaką taki układ mieć powinien, zjawiskach falowych a jak się nam nie chce liczyć to chociaż zróbmy to zgodnie zasadami (chociażby mechaniki płynów). Pomijam użycie dobrej jakości filtra.
- Wywalić kata, zrobić pełen przelot, wsadzić strumienicę lub nawet dwie i będzie szybko. No właśnie nie zawsze. Katalizator w układzie wydechowym nie pełni tylko roli dopalacza spalin. Katalizator jak i tłumiki biorą udział w drodze i okresie fali i jej odbiciach. Są auta gdzie wolny wydech odbiera moc przez to, że układ jest za bardzo rozprężony. Ale wszystko da się policzyć, odpowiednie wzory dostępne są w necie.
Mam nadzieję że mianem "strumienicy" nie nazywasz tych kawałków rur z jakimiś łuskami środku co zalewają alledrogo? Te wyroby nawet nie leżały obok prawdziwej strumienicy (kiedyś zwanej dynamizatorem - ponownie witamy mechanikę płynów).
- Płyny to wiadomo trzeba zmieniać, choć niekiedy płukanki do silnika na tyle rozpuszczają nagar na pierścieniach, że kompresja spada.
- Oleje? Widzę, że Millers wszedł na Polski rynek to i marketing się pojawił ;)
Jeśli auto będzie używane do ostrzejszej jazdy kupując olej powinno się patrzeć głównie na lepkość przy 100 stopniach (widać na karcie technicznej oleju). Poza tym ja staram się nie kupować olejów rozlewanych w Polsce, bo są takie marki co na jednej taśmie jadą obok siebie marka zagraniczna i Polska, tylko butelka inna. A wszystko made in EU ;)
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Dokladnie, dolot zimnego powietrza za 100zl z filtrem powietrza to porazka i moze tylko uszkodzic silnik. Dlatego jedyne co to polecamy albo zaprojektowanie od nowa dolotu albo uzycie dedykowanych wraz z dobrej klasy filtrem.
Tak samo z katem, tak jak zaznaczylem, przy wolnossacym najczesciej wywalenie katalizatora moze spowodowac sporo problemow i spadek mocy. Strumienice mam na mysli projektowane przez naszych dawnych specjalistow od wydechow w Polsce, bo niekiedy ode naprawde pomagaly. Nie chinskie pseudorurki ktore moga spowodowac tylko szkodliwe zawirowanie w wydechu.
Plukanki do silnika owszem moga spowodowac wieksze branie oleju, ale raczej nie przy 120tys km jesli samochod byl normalnie uzytkowany. Dlatego tego trzeba uzywac rozsadnie.
A oleje Millersa zdecydowanie fajnie sie sprawdzaja glownie w sporcie, ale do uzytku normalnego tez maja ciekawe produkty. Dlatego smialo moge je polecic. Na temat olejow i ich produkcji klocic sie nie bede, ktore sa lepsze a ktore gorsze, bo az tak na nich sie nie znam. Natomiast Millers bardzo fajnie sie spisuje w rajdowkach wiec nie narzekamy :)

konto usunięte

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Co zrobić? Wszystko. Pomijam juz rzeczy eksploatacyjne typu filtry i osprzęt, bo o to powinno się po prostu dbać na bieżąco. Na nowoczesnych systemach wtryskowych się nie znam więc nie wiem jak się zużywają i tu się mądrzyć nie będę. Ale...

Wszystko w silniku sie zużywa, a bardzo duży wpływ na spadek mocy ma utrata kompresji w cylindrach. Co oznacza np. zużycie pierścieni tłokowych (są trzy: kompresyjny, kompresyjno-zgarniający i zgarniający). Gniazda zaworowe też się wypalają i powodują utratę ciśnienia. Chcecie przywrócić dawny blask silnikowi? Trzeba zrobić uczciwy remont i złożyć silnik na nowo biorąc pod uwagę oryginalne "pasowanie" - bo cylindry też się zużywają i zdarza się, że trzeba je honować i dać nadwymiarowe tłoki. A jak już się to robi to można wtedy pokombinować z wieloma różnymi fajnymi rzeczami: polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych, większe zawory etc.

Eh, tak się kiedyś silniki remontowało... dzisiaj wszyscy wlewają Dr Silnik i myślą, że pojadą dalej. But I digress.

Darek, a strumienice mozna sobie darować. Są przydatne w helikopterach, bo dają przyrosty w bardzo wąskim zakresie obrotów. Albo w wyścigach samochodowych. Miałem w swoim aucie strumienicę, a cały wydech został zaprojektowany właśnie przez takiego "dawnego specjalistę od wydechów w Polsce" (zapomniałem nazwiska ale mogę sprawdzić). W pewnym momencie po prostu strumienicę usunąłem i nie zauważyłem ŻADNEJ zmiany (na hamowni jednak nie byłem). A wydech był porządny: barany 4-2-1 plus dwa tłumiki przelotowe (i ta strumienica). Silnik też jest w tym aucie dość porządny (DOHC Lamprediego na ostrych wałkach, mocniej sprężony, dwa podwójne gaźniki - robione a'la specyfikacja rajdowa Abartha) więc nie jest to żadna kombinowana Astra ;)

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

A może autor podałby jaki samochód i silnik ma na myśli, bo od tego zależy, co dalej powinno się z nim zrobić, poza tym jedne silniki miewały często "gifty" z fabryki, natomiast inne jako fabrycznie nowe nie rozwijały katalogowych parametrów. Poza tym zacząć należałoby tak jak pisał Dariusz, od hamowni i zweryfikowania rzeczywistego stanu silnika.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Polecam wymiane silnika na mocniejszy:)...100% satysfakcji. :]
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Piotr Głowacki:
z biegiem lat zużywają się niektóre elementy.... co powoduje że jeśli samochód wyjechał z fabryki i miał np. 200KM to po 6 latach i np. 120tys km ma, już (dajmy na to że) tylko 170KM... nie ukrywam nie znam się jakoś strasznie na motoryzacji, ale spytam: co należy wymienić w kilkuletnim samochodzie ze znacznym przebiegiem by odzyskał KM ?

Taki spadek mocy jak opisałeś w wolnossaku to szykował bym się na remont.
Wymienić uszczelniacze,zrobić obróbkę głowicy,wymienić wałek na nowy,wymienić zawory.Sprawdź układ dolotowy, wydechowy, wytnij katalizator, lub zrób nowy wydech :)
Jakub Gorczyczewski

Jakub Gorczyczewski ProfiHome -
właściciel

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Patryk Buczek:
wymienić na olej z
wyżej półki syntetyk.

Notorycznie spotykam się z opinią "zaleję sytnetyk będzie lepszy, szybszy". Ani szybszy ani lepszy nie będzie, nie ma oleju "best for all" , oliwe dobiera się jak opony a nie na zasadzie "syntetyk jest the best".

A co do samego pytania, to taki spadek mocy przy symulowanym przebiegu 120tys to już agonia. Reanimowanie uważam za nieekonomiczny pomysł. Jeśli auto jest eksploatowane przez świadomego motoryzacyjnie użytkownika, spadek mocy nie powinien sięgac wiecej niż 5% w czasie 10lat/250tys km.

Są też auta, które po 8 latach potrafią miec nadmiar mocy, wzgledem katalogu, np TDI z grupy VAG na pompie.

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Jakub Gorczyczewski:
Patryk Buczek:
wymienić na olej z
wyżej półki syntetyk.

Notorycznie spotykam się z opinią "zaleję sytnetyk będzie lepszy, szybszy". Ani szybszy ani lepszy nie będzie, nie ma oleju "best for all" , oliwe dobiera się jak opony a nie na zasadzie "syntetyk jest the best".

W pełni syntetyczny olej jest jednak najlepszy jako baza - największą rolę OCZYWIŚCIE odgrywają normy ACEA producenta jednostki + DODATKI które wpływają na tarcie(temp na tłokach), przerwanie filmu olejowego, na trwałość uszczelek, czystość silnika (oleje w pełni syntetyczne w bardzo małym stopniu zanieczyszczają silnik) etc etc etc etc etc etc etc.
Ważnym czynnikiem jakości oleju jest również to z jakiej ropy został zrobiony olej.
Jakość oleju ma również wpływ na spalanie,emisje spalin - ekologia.
A co do samego pytania, to taki spadek mocy przy symulowanym przebiegu 120tys to już agonia. Reanimowanie uważam za nieekonomiczny pomysł. Jeśli auto jest eksploatowane przez świadomego motoryzacyjnie użytkownika, spadek mocy nie powinien sięgac wiecej niż 5% w czasie 10lat/250tys km.

Spadek mocy nie oznacza iż silnik się kończy, nie popadajmy w skrajność :)
Wystarczy niesprawna/brudna przepływka...
Są też auta, które po 8 latach potrafią miec nadmiar mocy, wzgledem katalogu, np TDI z grupy VAG na pompie.

tudzież np tdi na pompowtryskach 105KM w passatach b6 mają po 125KM
Jest też tak iż producenci zaniżają moc np. na rynki wschodnie - co poniekąd podyktowane jest uzywaniem gorszej ropy, trudnymi warunkami użytkowania.
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Dlatego tez Nissa GT-R przed liftingiem mial podana moc 480KM, tak zeby na kazdym rynku i wedlug kazdej normy pomiaru mocy ten wynik byl prawdziwy. A wedlug pomiarow potrafilo wychodzic nawet 530KM na totalnej serii...

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Zasłyszane z hamowni, przy podkręcaniu jednostki...
Np. mało która Toyota 2.2D4D 177KM ma powyżej 170KM :)Patryk Buczek edytował(a) ten post dnia 03.04.11 o godzinie 14:23
Jakub Gorczyczewski

Jakub Gorczyczewski ProfiHome -
właściciel

Temat: co wymienić by auto miało znów tyle KM ile po wyjechaniu...

Jasną sprawą jest,że przepływomierz, lejące wtryski czy turbina może miec wpływ na znaczny spadek mocy. Pytanie autora, odebrałem raczej jako symptom naturalnego zużycia silnika wobec przebiegu, a nie konkretnego uszkodzenia. Co więcej, wcześniej wspomniane uszkodzenia dotyczą w większości silników doładowanych.

Najbardziej popularne TDi 110ps na pompie rotacyjnej najlepiej się ma po 5-6 latach odpowiedniego dotarcia, po 8 latach zadbany egzemplarz wypluwa ok 115-120ps. Ale to oczywiscie żadna reguła a jedynie przykład jakich wiele. W wolnossących to mniej prawdopodobne.

Reasumując dbac dbac i dbac. Reanimacja to się opłaca, przy E24 i polerowaniu śrubek, to tak :)Jakub Gorczyczewski edytował(a) ten post dnia 03.04.11 o godzinie 20:05

Następna dyskusja:

Ile naprawde kosztuje auto?




Wyślij zaproszenie do