Rafał Piórkowski

Rafał Piórkowski Sales Manager, Key
Account Manager -
rozwiązania
biznesow...

Temat: Jak działa Bluetooth Marketing?

Skoro już w poprzednim temacie przyznałem się, że od chwili założenia grupy Mobile Marketing & Interactive trochę ją zaniedbałem postaram się to nadrobić nowym dość interesującym tematem.

Jak działa marketing Bluetooth?

Do niniejszego wywodu na temat marketing Bluetooth zmotywowały mnie zapytania, które napłynęły w związku z moją odpowiedzią na jeden z postów w innej grupie w tym temacie.

Marketing Bluetooth jest różnie określany i definiowany dość dowolnie. Należy jednak pamiętać, że z zasady jest to Permission Marketing, czyli Marketing za przyzwoleniem użytkownika telefonu (urządzenia) wyposażonego w Bluetooth. Dlaczego za przyzwoleniem? Już wyjaśniam:

Wystarczy, że użytkownik w swoim telefonie włączy Bluetooth „widoczność publiczny” i znajdzie się w zasięgu anteny (10 – 30 metrów*).

* Zasięg w zależności od wersji Bluetooth w telefonie użytkownika. Zasięg można próbować zwiększyć dokładając specjalną antenę okólną lub kierunkową. Jak na razie z naciskiem na słowo „próbować”. Natomiast producenci od jakiegoś czasu montują w telefony nowszą wersję Bluetooth, więc obowiązującym staje się zasięg do 30 metrów.

„Wystarczy” oznacza jednak też, że tylko wtedy użytkownik przyzwoli nam na skomunikowanie się z nim tym kanałem.

Jednak, gdy odpowiednio zachęcimy użytkownika i uzyskamy jego przyzwolenie to już samo aktywowanie komunikacji staje się bardzo proste.

Nadajnik (Bluetooth Point) sam wykryje użytkownika i wyśle na jego telefon komunikat oraz przygotowany kontent. Całkowicie poprzez Bluetooth Point możemy sterować komunikacją i jej aktywacją w czasie oraz reagować na zachowania poszczególnych użytkowników.

Natomiast użytkownik ma poczucie pełnej kontroli nad komunikacją, ponieważ zawsze ma możliwość odrzucenia przesłanej propozycji.

Dlaczego to działa? (Sam jestem ciekaw...:)
To bardzo proste i łatwe od uzasadnienia ekonomicznie. Ponieważ łączenie się poprzez Bluetooth jest darmowym dla konsumenta kanałem do pobierania multimediów, dzięki czemu konsument jest bardziej skłonny pobierać kontent i tym samym pozwala nam na dotarcie z naszym przekazem marketingowym.

Mobilnie i też bez sieci GSM i internetu! (Czy to możliwe...?)
Otóż Bluetooth Pointy nie wymagają dostępu do internetu, dlatego mogą być stosowane tam gdzie nie ma do niego dostępu czy też zasięgu GSM.

Jednak podłączenie nadajnika do internetu zwiększa możliwości supportu, sterowania kampanią on-line oraz umożliwia raportowanie on-line.

Podsumowując
Bluetooth Pointy zapewniają darmową komunikację dla użytkowników telefonów również tam gdzie nie ma dostępu do internetu, a telefony nie posiadają zasięgu GSM.

Link zupełnie na inny temat, ale w prasie branżowej i ładnie o nas napisali ;) http://www.marketing-news.pl/message.php?art=6959 Nasza witryna http://webtel.pl – choć też tam jeszcze na dzień dzisiejszy nie ma informacji o Marketing Bluetooth, ale może nadejdzie taki czas jak coś i w tym się pojawi (pracujemy nad nową witryną).