Zbigniew J Piskorz

Zbigniew J Piskorz www.PISKORZ.pl
sMs692094788
kreowanie wizerunku
...

Temat: E-sport dla opornych! – Część pierwsza

E-sport dla opornych! – Część pierwsza
E-sport, czyli sport elektroniczny, to wszelkie formy zorganizowanej rywalizacji w grach komputerowych.
Zjawisko powstało w USA pod koniec lat dziewięćdziesiątych a szczytową formę rozwoju przybrało w Korei, gdzie zawodowi gracze StarCraft:BroodWar mają pozycję porównywalną lub nawet przewyższającą gwiazdy „klasycznego” sportu.
Ale nie będę się rozwodzić nad historią, znaczeniem czy rozwojem e-sportu. Celem tej serii artykułów jest przybliżenie środowiska elektronicznej rywalizacji na tyle, by każdy z Czytelników mógł zacząć się po nim śmiało poruszać i znaleźć coś dla siebie.
Bo sport elektroniczny nie kończy się na mistrzostwach świata i ligach rozgrywanych wśród kamer i za ogromne pieniądze. To przede wszystkim cała masa zabawy dla wszystkich miłośników zdrowej, uczciwej rywalizacji.

Seksowne dziewczyny grają w Counter Strike'a
http://gry.onet.pl/1992366,,wiadomosc.html

W kolejnych odcinkach przedstawię gry stanowiące e-sportowe platformy, najlepszych zawodników z kraju i ze świata, rozgrywki zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy oraz wyszczególnię największe gamingowe ligi w Polsce i poza nią. Mam nadzieję, że ten cykl ułatwi wszystkim zrozumienie z pozoru dziwnego i bardzo zamkniętego światka „progamerów”.
Na pierwszy ogień – e-sportowe platformy!

Platforma w e-sporcie to nic innego jak gra opatrzona odpowiednimi dodatkami, takimi jak rozszerzenia czy turniejowe mapy, oraz opatrzona regulaminem, który w większości przypadków jest ustandaryzowany dla wszystkich mniejszych i większych rozgrywek. Od chwili powstania zjawiska sportu elektronicznego przez turnieje przewinęło się co najmniej kilkadziesiąt tytułów. Niektóre z nich zagościły na dłużej, przechodząc do e-sportowego kanonu. Jeżeli chcesz zasmakować rywalizacji na najwyższym poziomie, pomyśl o nich.
http://gry.onet.pl/28061,1565497,artykul.html