Temat: pomiar efektywności badań ankietowych
Anna W.:
mam taki problem.
Muszę przygotować pracę dotyczącą efektywności badań ankietowych. Zastanawiam się w jaki sposób można zmierzyć efektywność danego narzędzia badawczego.
Czy mając na myśli że dane narzędzie jest efektywne chodzi wyłącznie o odpowiednią stopę zwrotu wysłanych kwestionariuszy
czy także o jakość nadesłanych kwestionariuszy.
Ewentualnie co jeszcze.
Pozdrawiam serdecznie
Mając na myśli efektywność mówimy o stopie zwrotu tzn. ilości zwróconych kwestionariuszy do wysłanych.
Znając koszt przeprowadzenia np 100 wywiadów, wysłania 100 kwestionariuszy, znając stopę zwrotu można stwierdzić jaki jest koszt jednostkowy pozyskania jednego kwestionariusza.
Do tego tak jak mówi Sławomir dochodzą koszty marchewek, przypomnień i tak dalej mających na celu podniesienie stopy zwrotu.
I tutaj pojawia się kolejna kwestia czy wyższa stopa zwrotu uzyskana dzięki dodatkowym bodźcom (np. dzięki prezentom dla respondentów) rekompensuje koszt ich wykorzystania. (tzn. czy są efektywne).
Druga kwestia to jakość zwróconych kwestionariuszy (kompletność odpowiedzi, ich jakość, na ile respondent przyłożył się do odpowiedzi na pytania otwarte).
Co prawda mam mało danych dotyczących Twojego tematu, ale tak rozumiem przedstawiony przez Ciebie problem efektywności. Nie wiem czy inni się zgodzą ze mną.