konto usunięte

Temat: Jakie pytania do badania zapotrzebowania na usługi medyczne?

Wracając do offtopu - termin "próba reprezentatywna" to fikcja literacka. Przynajmniej w porównaniu z rzeczywistością badań marketingowych.

Tylko jakoś nikt głośno o tym nie mówi, bo przecież brzmi ładnie...

W praktyce interesuje nas, czy próba jest dobra do zrealizowania celu. Nawet próba rekrutowana z ulicy może być OK (jeśli rekrutujemy na Pradze, a badanie dotyczy tanich marek papierosów), albo nie OK (jesli do tego samego badania próbujemy rekrutować przy wejściu do Galerii Mokotów). Mieszkańcy innych miast z łatwością podstawią odpowiednie lokaizacje :)

konto usunięte

Temat: Jakie pytania do badania zapotrzebowania na usługi medyczne?

A teraz na temat:

wynik badania zależy od dwóch istotnych rzeczy:

1) treść ankiety - o tym na ogół wszyscy wiedza

2) dobór próby - a to już często umyka.

Jeśli ankieta dotyczy potencjału dla usług ambulatoryjnych, to Twoje badanie wymaga:

1) określenia, jakie osoby stanowią grupę docelową (wiek, miejsce zamieszkania itd - nie warto robić badania tam, gdzie tych usług nie będzie
2) określenia, w jaki sposób można do nich dotrzeć, tak zeby było możliwie tanio i skutecznie, i żeby nie wprowadzić do próby niekontrolowanego błędu.

Badanie w aptekach / przychodniach ma sens - tak na oko - tylko wtedy, gdyby apteki / przychodnie były zaangażowane w sprzedaż tych usług.

Mnie jakoś wychodzi tu badanie telefoniczne. Nie tylko osoby starsze, także matki dzieci, osoby opiekujące się kimś z rodziny... etc.Agnieszka Górnicka edytował(a) ten post dnia 25.02.10 o godzinie 01:01

Następna dyskusja:

badania online




Wyślij zaproszenie do