Maciek Antoniewski

Maciek Antoniewski skład czasopism

Temat: Jak zmierzyć wielkość rynku

Witam
Jestem słuchaczem 1 roku w Warszawskiej Szkole Reklamy. Jako zadanie domowe muszę wykonać badanie rynkowe. Mi przypadł rynek tworzenia stron www.
Czytam drugą książkę o badaniach marketingowych, ale wciąż nie znalazłem odpowiedzi na główne pytanie. Jak sprawdzić wielkość danego rynku. Firm oferujących strony internetowe jest mnóstwo, jeszcze więcej freelancerów, policzyć się tego nie da.

Będę wdzięczny za sugestie.
Tomasz W.

Tomasz W. Badania społeczne i
marketingowe

Temat: Jak zmierzyć wielkość rynku

Maciek Antoniewski:
Witam
Jestem słuchaczem 1 roku w Warszawskiej Szkole Reklamy. Jako zadanie domowe muszę wykonać badanie rynkowe. Mi przypadł rynek tworzenia stron www.
Czytam drugą książkę o badaniach marketingowych, ale wciąż nie znalazłem odpowiedzi na główne pytanie. Jak sprawdzić wielkość danego rynku. Firm oferujących strony internetowe jest mnóstwo, jeszcze więcej freelancerów, policzyć się tego nie da.

Będę wdzięczny za sugestie.

Bo w książkach tka konkretnej odpowiedzi nie znajdziesz, szukaj w sieci, ale nie wiem czy istnieją takie ogólne statystyki.

Pośrednim sposobem może być sprawdzenie ile domen jest wykupionych, ile aktywnych.

pzdr
Katarzyna Pałys

Katarzyna Pałys bo nie boję się
myśleć inaczej |
k.palys@focusson.pl

Temat: Jak zmierzyć wielkość rynku

Pomiarami absolutnego udziału w rynku, relatywnego itp. zajmuje się Prof. Mazurek – Łopacińska (Badania marketingowe. Teoria i praktyka), ale do takich pomiarów potrzebujesz po pierwsze, wielkości jakie zazwyczaj są nieudostępniane, a po drugie musisz patrzeć z perspektywy jednej firmy (bo dla konkretnych firm, tworzy się narzędzia pomiarowe).

Ja radziłabym, żebyś znalazł sobie trzech/trzy liderów/ki rynku i spróbował ocenić ich potencjał! Możesz to zrobić panel deskiem – czyli operacjonalizujesz kryteria Ciebie interesujące i starasz się jakoś nakreślić ich udział w rynku w opraciu o pozyskane o nich informcje.

powodzenia!
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Jak zmierzyć wielkość rynku

Dobrą, moim zdaniem, metodą na oszacowanie danego rynku, np. rynku agencji interaktywnych jest sprawdzenie, ile stron firmowych posiada daną frazę w tytule strony.
Odnosząc się do powyższego pytania, każda agencja projektująca strony internetowe z pewnością umieści w tytule strony frazę "tworzenie stron"

w ten sposób, korzystając z operatora logicznego można sprawdzić ile jest takich stron firmowych w Polsce:

http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&client=firefox-a...

liczba w tym przypadku 726 tys. wydaje się liczbą wysoce prawdopodobną, jeśli nawet nie jest to cały rynek to z dużą dozą pewności można powiedzieć, że jest to 90% rynku.
Jest to najszybsza metoda na oszacowanie rynku, nie jest to metoda badawcza.
Maciek Antoniewski

Maciek Antoniewski skład czasopism

Temat: Jak zmierzyć wielkość rynku

Witam
Dziękuje za odpowiedzi, nie sądziłem, że ktoś jeszcze po tak długim czasie odpowie.
Badań niestety nie robię. Im więcej wiadomości zdobywałem tym gorsze badania robiłem ;-) Wszystkie poszły w kubeł i pracy nie oddam.

Magdaleno N. próbowałem tak i na kilka innych sposobów jednak są to informacje mocno fałszywe, ponieważ w wynikach pojawia się bardzo duża liczba katalogów, przez co jedna firma jest naliczana wielokrotnie. Wykluczanie pewnych słów niestety w google nie funkcjonuje najlepiej.

W każdym bądź razie dziękuję wszystkim za pomoc

Następna dyskusja:

Wielkość rynku




Wyślij zaproszenie do