Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Jak zindetyfikować tych samych respondentów w trakcie...

Mam taki problem natury organizacyjnej. Kolega z którym współpracuje przeprowadza badanie przedsiębiorców przy pomocy kwestionariusza ankiety. Badanie przeprowadzane będzie online.

Za półtora roku chce ponownie przebadać tych samych przedsiębiorców. Pojawia się problem jak zidentyfikować odpowiedzi tych samych respondentów w badaniu przeprowadzanym w odstępie czasu drogą online.

Najprościej byłoby poprosić o PESEL lub NIP z tym, że może to rodzić obawy o brak zachowania anonimowości.

Czy ktoś z Was ma propozycję rozwiązania tego problemu?
Wojciech R.

Wojciech R. Doktor nauk
ekonomicznych/analit
yk/statystyk/dydakty
k

Temat: Jak zindetyfikować tych samych respondentów w trakcie...

Jeżeli nie można respondentowi przydzielić jakiegoś unikalnego klucza (nie musi być to przecież PESEL, może to być nawet adres mailowy, albo sztuczny klucz wygenerowany dla danego respondenta wyłącznie na potrzeby tego badania), można spróbować utworzyć jakiś klucz złożony, tj. taki, który składa się z odpowiedzi na wiele pytań. Na taki klucz mogą składać się takie cechy jak: sekcja PKD, wielkość przedsiębiorstwa, miejscowość, rok rozpoczęcia działalności, sektor własnościowy, itp. Ważne, żeby te cechy były niezmienne w czasie, no i w sposób jednoznaczny pozwalały zidentyfikować dany podmiot.Wojciech Roszka edytował(a) ten post dnia 04.03.13 o godzinie 18:07

konto usunięte

Temat: Jak zindetyfikować tych samych respondentów w trakcie...

Tomasz Szopiński:
Badanie przeprowadzane będzie online.

Jeśli online, to można dla każdego respondenta wygenerować unikalny link i ankiety z obu edycji umieszczać pod tym właśnie linkiem. Link przy okazji pełniłby funkcję indywidualnego identyfikatora każdego respondenta. Jednocześnie zachowana byłaby anonimowość.

Co Pan o tym myśli?



Wyślij zaproszenie do