Maciej B.

Maciej B. Doktorant

Temat: Braki odpowiedzi w badaniach ankietowych

Witam,

chciałbym zapytać Was, jako praktyków, jakie są frakcje braków odpowiedzi w Waszych badaniach ankietowych? W statystyce publiczenj (czyt. GUS) takie braki wynoszą często 30-40%, a jak to wygląda w przypadku firm prywatnych?
Czy jest to w ogóle problem? Czy większym problemem jest realizacja próby? Domyślam się, że braki w badaniach internetowych są większe.

Jeżeli moglibyście napisać jak to u Was wygląda (w zależności od typu badań i jaka jest frakcja braków odpowiedzi) oraz z jakich metod korzystacie w celu niwelowania tych problemów(ważenie, imputacja itp) będę niezmiernie wdzięczny. :)

Zbieram informacje do mojej pracy licencjackiej o ważeniu danych w badaniach marketingowych.

pozdr
MB
Tomasz W.

Tomasz W. Badania społeczne i
marketingowe

Temat: Braki odpowiedzi w badaniach ankietowych

hmmm...

tak naprawdę nie ma dobrej odpowiedzi na Twoje pytanie.

Jak by to powiedzieć, zależy jaka metoda, jakie narzędzie, jaka grupa docelowa, czas realizacji .....

Jak przeprowadzam ankietę audytoryjną, to braki są rzędu kilku %, ankiety internetowe od kilku do kilkunastu %.

Wywiady indywidualne blisko 0%

Oczywiście wszystko przy założeniu,że narzędzie jest "dobre".

Żadna firma badawcza nie mogłaby sobie pozwolić na braki danych rzędu 30-40% ze względów merytorycznych i ekonomicznych....



Wyślij zaproszenie do