Paweł K.

Paweł K. Wydawnictwo
Biznesowe

Temat: Badania optymalnej ceny

poszukuję informacji na temat badań optymalnej ceny. Jakie metody możecie mi wskazać.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania optymalnej ceny

BPTO ?
Tu (pierwsza z brzegu - trafiło na profesora Jerschine - pozdrawiam serdecznie :)) prezentacja z Kongresu na temat różnych metod badania cen :

http://www.ptbrio.pl/kongres4/prez/22.pps#256,1,Badania cen

Na necie masz mnóstwo informacji na ten temat : od prostego PSM do analiz con-jointDagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.05.07 o godzinie 19:24
Paweł K.

Paweł K. Wydawnictwo
Biznesowe

Temat: Badania optymalnej ceny

a czy znacie jakieś publikacje dotyczące badania cen usług telefonicznych, usług internetowych?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania optymalnej ceny

Paweł K.:
a czy znacie jakieś publikacje dotyczące badania cen usług telefonicznych, usług internetowych?
spotkałam sie z takimi badaniami, ale niepublikowanymi :( Często używany jest con-joint.

konto usunięte

Temat: Badania optymalnej ceny

Klub Inquiry.

http://inquiry.com.pl

konto usunięte

Temat: Badania optymalnej ceny

Dagmara D.:
BPTO ?
Tu (pierwsza z brzegu - trafiło na profesora Jerschine - pozdrawiam serdecznie :)) prezentacja z Kongresu na temat różnych metod badania cen :

http://www.ptbrio.pl/kongres4/prez/22.pps#256,1,Badania cen

Ciekawe i wysoce wątpliwe.
Zaprezentowane podejścia dotyczą głównie deklaracji co do czegoś nieistniejącego w sieci pojęciowej potencjalnego klienta. Poziom przekłamania z takich opinii wydaje mi się spory.
Gdzie analiza ceny oparta o koszty produkcji, gdzie analiza porównawcza do kosztów wytworzenia konkurencji, gdzie polityka kreowania produktu luksusowego albo sprzedaży opartej na dużej skali? Gdzie metoda z narzuconą marżą (skalą zysków)? I dobór strategii do tego wyboru?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania optymalnej ceny

Halo - rozmawiamy o badaniu ceny (wśród konsumentow) a nie budowaniu strategii cenowej i obliczniu ceny produktu przez producenta...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 14:02

konto usunięte

Temat: Badania optymalnej ceny

Dagmara D.:
Halo - rozmawiamy o badaniu ceny (wśród konsumentow) a nie budowaniu strategii cenowej i obliczniu ceny produktu przez producenta...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 14:02

Czyżby?
Swoją drogą ciekawe jaki sens ma badanie ceny wśród konsumentów jeśli jest oderwane od wartości wytworzenia produktu czy przyjętej strategii marketingowo-cenowej produktu?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania optymalnej ceny

Jerzy B.:
Dagmara D.:
Halo - rozmawiamy o badaniu ceny (wśród konsumentow) a nie budowaniu strategii cenowej i obliczniu ceny produktu przez producenta...Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 14:02

Czyżby?
Swoją drogą ciekawe jaki sens ma badanie ceny wśród konsumentów jeśli jest oderwane od wartości wytworzenia produktu czy przyjętej strategii marketingowo-cenowej produktu?
To są dwie ZUPEŁNIE różne rzeczy. Ceny ustala producent. Agencja badań rynku nie wchodzi do firmy i nie liczy ekonomii ceny. Badania rynku określają otwarcie lub nie konsumentów na daną cenę.
Strategia cenowa to jedno - a możliwość sprzedania produktu w danej cenie to drugie.
Ja mam wrażenie, że rozmawiamy o drugim. Ale możemy też o pierwszym - tylko raczej badań konsumenckich się tu nie robi.

konto usunięte

Temat: Badania optymalnej ceny

Dagmara D.:
Agencja badań rynku nie wchodzi do firmy i nie liczy ekonomii ceny. Badania rynku określają otwarcie lub nie konsumentów na daną cenę.
Strategia cenowa to jedno - a możliwość sprzedania produktu w danej cenie to drugie.
Ja mam wrażenie, że rozmawiamy o drugim. Ale możemy też o pierwszym - tylko raczej badań konsumenckich się tu nie robi.

Robienie badań konsumenckich zawsze zależy od tego jakie są koszty produkcji. Jeśli będziemy produkować dobro luksusowe, to badania konsumenckie nie mają sensu bez doboru docelowej próby bogatych odbiorców. Poza tym dobra luksusowe sprzedają się inaczej niż wyłącznie poprzez cenę.
Jeśli sprzedajemy produkcję masową i konkurujemy cenowo w najniższym segmencie badania konsumentów także nie mają sensu. A już zupełnie bez powiązania z koncepcją marketingową.

To dyskusja o tym, czy faktycznie popyt kreuje cenę, czy też cena zależy od decyzji producenckich. Tylko w konkurencji doskonałej, modelowej cena jest efektem równowagi podaży i popytu. Jednak nie ma w rzeczywistości doskonałej konkurencji a marketing ma na celu dodatkowo kreować potrzeby (rynek) tudzież manipulować oceną jakości produktu w stosunku do ceny.

Już nie mówiąc, że po zbadaniu preferencji konsumenckich na rynku może pojawić się konkurent z towarem i dojść np. do wojny cenowej.

Przedstawione badania opinii konsumenckiej są niewątpliwie ciekawe, ale tak wiele czynników w tak wielu różnych branżach decyduje o cenie, że nie sądzę, by miały one sens bez uwzględnienia calej reszty kwestii.Jerzy B. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 18:37
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Badania optymalnej ceny

Jerzy B.:

Robienie badań konsumenckich zawsze zależy od tego jakie są koszty produkcji. Jeśli będziemy produkować dobro luksusowe, to badania konsumenckie nie mają sensu bez doboru docelowej próby bogatych odbiorców. Poza tym dobra luksusowe sprzedają się inaczej niż wyłącznie poprzez cenę.
Jeśli sprzedajemy produkcję masową i konkurujemy cenowo w najniższym segmencie badania konsumentów także nie mają sensu. A już zupełnie bez powiązania z koncepcją marketingową.

To dyskusja o tym, czy faktycznie popyt kreuje cenę, czy też cena zależy od decyzji producenckich. Tylko w konkurencji doskonałej, modelowej cena jest efektem równowagi podaży i popytu. Jednak nie ma w rzeczywistości doskonałej konkurencji a marketing ma na celu dodatkowo kreować potrzeby (rynek) tudzież manipulować oceną jakości produktu w stosunku do ceny.

Już nie mówiąc, że po zbadaniu preferencji konsumenckich na rynku może pojawić się konkurent z towarem i dojść np. do wojny cenowej.

Przedstawione badania opinii konsumenckiej są niewątpliwie ciekawe, ale tak wiele czynników w tak wielu różnych branżach decyduje o cenie, że nie sądzę, by miały one sens bez uwzględnienia calej reszty kwestii.

Tego co stanie się nie rynku nie przewidzą ani badania rynkowe ani producenci ani konsumenci.
Badania rynku określają rzeczywistośc tu i teraz.
Dlatego istnieją takie testy cenowe jak BPTO - badające "wytrzymałość" konsumenta w świecie konkurecji produktów.
Cena jest jedynie jednym z wielu czynników powodujących,że ptodukt się sprzedaje lub nie.
Każdy produkt , ktorego cenę chcemy badać posiada grupę docelową - i każde badania wymaga określenia kryteriów rekrutacyjnych i odpowiedniego doboru próby.
Nie tylko musi być to grupa docelowa - może to być grupa, ktorą chcemy zaanektować .
Bywały na rynku produkty (zarówno "cheap brand" jaki bardzo exskluzywne) które zostały "zabite" ceną. O dziwo nie tylko za wysoką - ale często za niską.
W badaniach ceny nie chodzi o to by konsumnet decydował jaka cena jest ok - w oderwaniu od ekonomii producenta. Dowiadujemy się kiedy produkt jest za drogi, kiedy za tani, a kiedy konsumnet zmieni markę ( w którym punkcie ceny).
Przyznam, że dyskusja o sensie badań - to nie dla mnie :):)

P.S. a autor chciał tylko zobaczyć jakie są metodologie badania optymalnej ceny :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 19:08

konto usunięte

Temat: Badania optymalnej ceny

Dagmara D.:

P.S. a autor chciał tylko zobaczyć jakie są metodologie badania optymalnej ceny :)

Więc może powie, czy chodziło mu o metodologie wyznaczania ceny za pomocą badań konsumenckich czy o metodologie wyznaczania optymalnej ceny - bo to dwie różne kwestie ;-)

Trochę inaczej patrzy się w ekonomii na wyznaczanie ceny: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cena i http://pl.wikipedia.org/wiki/Elastyczność_popytu ... to początek wiedzy o kształtowaniu wartości produktu czy usługi (od strony technicznej)

Następna dyskusja:

badania online




Wyślij zaproszenie do