Tomasz
Szopiński
immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl
Temat: badania online
Jakiś czas temu spotkałem reklamę internetowego badania wynagrodzeń. Jakie są Waszym zdaniem obszary badawcze na temat których informacje nie mogą być gromadzone drogą online, a jeżeli już zostały zebrane drogą online absolutnie nie mogą być uogólniane na populację generalną. Podam przykład. W przypadku badania zachowań dotyczących korzystania z Internetu grupa respondentów pokrywa się z grupą internautów. W przypadku badania opinii dotyczących proszków do prania wyniki nie mogą być przenoszone na populację generalną. Błąd pokrycia (coverage error) jest zbyt duży. Spora część osób nabywająca te proszki prawdopodobnie nie korzysta z Internetu. Bardziej odpowiedni byłby tutaj wywiad bezpośredni. Czy istnieją rekomendację które mówią jak duży może być błąd pokrycia aby móc uogólniać wyniki zebrane za pomocą ankiety internetowej na populację generalną?