Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: badania online


Jakiś czas temu spotkałem reklamę internetowego badania wynagrodzeń. Jakie są Waszym zdaniem obszary badawcze na temat których informacje nie mogą być gromadzone drogą online, a jeżeli już zostały zebrane drogą online absolutnie nie mogą być uogólniane na populację generalną. Podam przykład. W przypadku badania zachowań dotyczących korzystania z Internetu grupa respondentów pokrywa się z grupą internautów. W przypadku badania opinii dotyczących proszków do prania wyniki nie mogą być przenoszone na populację generalną. Błąd pokrycia (coverage error) jest zbyt duży. Spora część osób nabywająca te proszki prawdopodobnie nie korzysta z Internetu. Bardziej odpowiedni byłby tutaj wywiad bezpośredni. Czy istnieją rekomendację które mówią jak duży może być błąd pokrycia aby móc uogólniać wyniki zebrane za pomocą ankiety internetowej na populację generalną?
Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: badania online

Tomasz S.:

Jakiś czas temu spotkałem reklamę internetowego badania wynagrodzeń. Jakie są Waszym zdaniem obszary badawcze na temat których informacje nie mogą być gromadzone drogą online, a jeżeli już zostały zebrane drogą online absolutnie nie mogą być uogólniane na populację generalną. Podam przykład. W przypadku badania zachowań dotyczących korzystania z Internetu grupa respondentów pokrywa się z grupą internautów. W przypadku badania opinii dotyczących proszków do prania wyniki nie mogą być przenoszone na populację generalną. Błąd pokrycia (coverage error) jest zbyt duży. Spora część osób nabywająca te proszki prawdopodobnie nie korzysta z Internetu. Bardziej odpowiedni byłby tutaj wywiad bezpośredni. Czy istnieją rekomendację które mówią jak duży może być błąd pokrycia aby móc uogólniać wyniki zebrane za pomocą ankiety internetowej na populację generalną?
Czekam na Wasze opinie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie którymi chciałby się podzielić?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: badania online

Dobór próby do badania to rzecz kluczowa. Dlatego słusznie uważasz, że badanie użytkowników proszków do prania przez internet jest chybiona ( z racji dostępu do internetu, który nie jest zgodny z populacją)
Niemniej zawsze możena wziąć laptop i przeprowadzić badanie on-line u respondneta w domu - nawet u takiego, który internetu nei posiada.
Wtedy jest to nadal badanie on-line, ale internet traktowany jest jako narzędzie :)
Piotr S.

Piotr S. Prezes Zarządu /
Dyrektor
Zarządzający

Temat: badania online

Tomasz S.:

Jakiś czas temu spotkałem reklamę internetowego badania wynagrodzeń. Jakie są Waszym zdaniem obszary badawcze na temat których informacje nie mogą być gromadzone drogą online, a jeżeli już zostały zebrane drogą online absolutnie nie mogą być uogólniane na populację generalną. Podam przykład. W przypadku badania zachowań dotyczących korzystania z Internetu grupa respondentów pokrywa się z grupą internautów. W przypadku badania opinii dotyczących proszków do prania wyniki nie mogą być przenoszone na populację generalną. Błąd pokrycia (coverage error) jest zbyt duży. Spora część osób nabywająca te proszki prawdopodobnie nie korzysta z Internetu. Bardziej odpowiedni byłby tutaj wywiad bezpośredni. Czy istnieją rekomendację które mówią jak duży może być błąd pokrycia aby móc uogólniać wyniki zebrane za pomocą ankiety internetowej na populację generalną?

Badanie wyngarodzen przez internet moze i ma sens. Ale jest takie badanie, które wypełnia nie wiadomo jaka próba, a wyniki się uogólnia. Nie bede podawal nazwy, ale pewnie myslimy o tym samym. A to już niestety kompletna bzdura metodologiczna.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: badania online

Gdybyście chcieli w prosty i użyteczny sposób wykonać badania online Waszych klientów czy pracowników, dajcie znać. Mailem podeślę szczegółowe informacje na temat funkcjonalnego narzędzia do:

- badań marketingowych
- badań 180 / 360 stopni
- ankiet satysfakcji
- ankiet NPS (Net Promoter Score)
- badań opinii
- testów i formularzy online

Jest opcja darmowa oraz rozbudowana funkcjonalność w systemie SaaS. Możliwość testowania.

Następna dyskusja:

Klub Badacza PTBRiO - badan...




Wyślij zaproszenie do