Łukasz Balcerzak

Łukasz Balcerzak Graphic Designer /
Junior Front-end
developer

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

Z danych AGB Nielsen Media Research dot. wydatków na reklamę w TV wynika:

PiS - 7,6 mln zł (444 spoty)
PO - 6,35 mln zł (438 spotów)
PSL - 5,15 mln zł (388 spotów)
LiD - 4,13 mln zł (1086 spotów)
-------------------------------
LPR - 1,54 mln zł (96 spotów)
Samoobrona - 120 tys. zł (18 spotów)

(dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów).

No a wyniki wyborów... chyba nie muszę ich pisać.

Morał - trzeba było min. 4 melony (nie uwzględniając rabatów) puścić w TV aby wejść do sejmu w tych wyborach, ha! :D

Niech moc reklamy telewizyjnej będzie z wami. a niby przecież zjawisko zappingu, i przecież nikt reklam nie ogląda, że niby widownia kanapki idzie robić tudzież na mały numerek z żoną (to na jakimś forum wyczytałem ;)
A proszę... jak tu wszystko jedno z drugiego wynika, no prawie wynika z lekkim błędęm w czołówce (na szczęście):)
Łukasz Balcerzak

Łukasz Balcerzak Graphic Designer /
Junior Front-end
developer

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

No i doszedłem skąd to przesunięcie w czołówce, bo tak na prawdę PO miało dużo więcej spotów, które w prostej linii przełożyły się na ilość głosów.
A chodzi o ten spot:
http://pl.youtube.com/watch?v=IurtF2aRedI

i już wszystko jasne :)

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

Łukasz B.:
No i doszedłem skąd to przesunięcie w czołówce, bo tak na prawdę PO miało dużo więcej spotów, które w prostej linii przełożyły się na ilość głosów.
A chodzi o ten spot:
http://pl.youtube.com/watch?v=IurtF2aRedI

i już wszystko jasne :)

No jasne.

Jeśli wiesz to powiedz kto finansował ten spot a jeśli żadna partia to pewnie PKW.
No tak teraz oglądająć na YouT myślę sobie że mocno przysłużył się PO bo i to hasło "Zmień kraj. Idź na wybory!" i koncept samego spotu bardzo młodzieżowy.

To ile spotów i za jaką kasę wydało PKW???Artur Chomka edytował(a) ten post dnia 29.10.07 o godzinie 11:38
Krzysztof Kuliński

Krzysztof Kuliński Software Test
Manager/Tester

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

W tym spocie jest mowa o stronie http://21pazdziernika.pl, a tam możemy znaleźć: "21pazdziernika.pl to kampania organizacji pozarządowych zachęcająca do udziału w wyborach 21 października 2007r.". Jest też lista organizacji, które maczały w tym palce ;-)
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

Łukasz Balcerzak:
i już wszystko jasne :)

Jak dla mnie teza "wydatki=liczba głosów" bez głębszej analizy jest banalna. Jeśli bierzemy pod uwagę nazwę tego forum "Media Planning" to podanie suchych danych AGB nic nie wnosi ;(

Nawet jeśli przyjmiemy bardzo ryzykowną tezę, że zakupiony czas antenowy ma bezpośrednią korelację z ilością głosów to przecież same wydatki nic nie mówią o tym jak wydano te budżety. Przecież mogło być tak że któraś z partii mocno przepłaciła bo kupowała zbyt drogo widownie a któraś kupiła ją za pół darmo dzięki dobrej sztuce media planerskiej! Dlaczego autor nie pokusił się o pójście krok do przodu i porównanie rozkładu GRP-sów albo CPP dla uśrednionej grupy (tak by przyjąć jakiekolwiek założenia). A co z resztą mediów (np. outdorem) i wspomnianym przelotnie internetem? Co z czasem antenowym poza blokami reklmowymi?
To wszytko mogło by być przyczynkiem do rozwinięcia wątku ale autor tego nie dostrzega i woli dodać wtrącenia typu "…że niby widownia kanapki idzie robić tudzież na mały numerek z żoną …" ;(

Dla mnie tez jest juz jasne - wypisuje się z grupy bo szkoda czasu na czytanie takich bzdur :(
Arkadiusz Łatko
Łukasz Balcerzak

Łukasz Balcerzak Graphic Designer /
Junior Front-end
developer

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

Panie Arkadiuszu, Pan zupełnie nie załapał konwencji tego tematu potraktowanego z przymrużeniem oka :)

Nie ma co się złościć i rzucać zabawkami, fakt, że czasem każdy musi się trochę wyładować, ale nic nie szkodzi i zapraszam ponownie na bardziej merytoryczne dysputy :)
Arkadiusz Łatko

Arkadiusz Łatko e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...

Temat: Wydatki na reklamę przedwyborczą w tv = liczba głosów! :)

Witam
Jak dla mnie konwencja jest czytelna ale nie adekwatna do nazwy grupy. Oczekiwałem troche wyzszego poziomu niż na forum Onetu. Nie znalazłem tu od dłuzszego czasu "merytorycznej dysputy" która by mnie zaciekawiła. Nie rzucam więc zabawkami i nie złoszcze się tylko podjąłem decyzje o wypisaniu się. To tyle.
Na tym zakończe swoje wypowiedzi w tej grupie.

Pozdrawiam
Arkadiusz Łatko



Wyślij zaproszenie do