Marek
Gawdzik
marek gawdzik 'stand
out' marketing
atelier
Arkadiusz
Łatko
e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...
Temat: Ambient Media
Witam - możesz trochę rozwinąć wypowiedz i podać przykłady niestandardowych kanałów? Wtedy byc może łatwiej bedzie zabrać głos w tej sparwie.konto usunięte
Temat: Ambient Media
Mierzyc niestandardowe srodki komunikacji, standardowymi metodami badawczymi w momencie, w ktorym nie wszystkie standardowe media (wspomniany outdoor) sa zbadane ?Artur Chomka ARTIX
Temat: Ambient Media
Mogę coś więcej powiedzieć o Indoor w Kawiarniach Internetowych - jesteśmy operatorem reklam w tym segmencie, wykonujemy niestandardowo-standardowe akcje w oparciu o reklamy na PC ale też i plakaty, ulotki, potykacze, meble ect.Jeśli jesteś zainteresowany Marku to na priv mogę przesłać badania urzytkowników kawiarenek internetowych firmowana przez Geminius. Badań wpływu jaki niesie kampania reklamowa z wykorzystaniem Indoor przez zewnętrzną firmę badawczą nie prowadziliśmy, ale zawsze można to przy kampanii uwzględnić.
Arkadiusz
Łatko
e-Commerce /
e-Marketing Manager
- Credit Agricole
Bank P...
Temat: Ambient Media
Szkoda, że się nie dowiedzieliśmy o jakie działania chodzi bo oba określenia to tematy rzeka.Łukasz B.:
Mierzyc niestandardowe srodki komunikacji, standardowymi metodami badawczymi w momencie, w ktorym nie wszystkie standardowe media
(wspomniany outdoor) sa zbadane ?
I tu się zgadzam w całej rozciągłości. Bo jak zbadać efektywność wlepki czy grafitii i to jeszcze w grupie docelowej podając zasięg 3+, CPP, efektywną częstotliwość ... eeech ... ;).
Moim zdaniem nie tędy droga - bo akurat te czynniki nie są mocną stroną ambientu ani też jego istotą. Nic tez nam w sumie nie powiedzą a w porównaniu z innymi media zapewne wypadną blado lub drogo.
Głównym atutem ambientu powinien być pomysł i to na nim powinno się skupiać uwagę. Jeśli pomysł nie jest chwytliwy i nie da się go "sprzedać" klientowi ani zaciekawić grupy docelowej to żadna żonglerka statystycznymi "czarami" tu nie pomoże (pisze o czarach bo często takie badania właśnie je przypominają). Siła ambientu leży w unikalności więc w czymś co odbiega daleko od mierzalnego standardu. To oznacza tylko jedno - mieć na to świetny pomysł i to do kwadratu ;).
ps. W sumie "pomysł" powinien się odnosić do wszystkich mediów ale ambientu w szczególności ;)
konto usunięte
Temat: Ambient Media
Jezeli idziemy droga pomyslu to dobrym sposobem wycenienia tego typu dzialan bylaby wycena szumu medialnego jakie dana kampania ambientowa wygenerowala. Co jest de facto upierdliwe, ale do zrobienia, teoretycznie nawet mozna byloby wtedy policzyc zasieg danej kampanii i czestotliwosc, tyle ze byloby to w grubym przyblizeniu poniewaz umkneloby mnostwo ludzi, ktorzy widzieli dana akcje bezposrednio.
Marek
Gawdzik
marek gawdzik 'stand
out' marketing
atelier
Temat: Ambient Media
Jak juz wspominaliscie, ambient to nieograniczony zbior mozliwosci i miejsc do zagospodarowania. Przykladem moze byc akcja wlepkowa prowadzona w porozumieniu z wlascicielami nosnikow... Albo akcja grafitti na sciezkach rowerowych... Ile miejsc tyle pomyslow.Nawiazujac do sily ambientu i pomyslow na jego realizacje... nie tyle pomysl jest tak wazny, co jego zagospodarowanie go w kontekscie. Sila ambientu jest jego kontekstowosc i ciagle zaskakiwanie odbiorcow miejscem, w ktorym sie go spodziewac nie moga.
Niestety nadal musimy wierzyc w sile tego kanalu komunikacji bez mozliwosci zbadania jego rzeczywistej sily ;)
Podobne tematy
-
Media Planning » Ambient media - badanie -
-
Media Planning » Przykładowe case'y dotyczące AMBIENT MEDIA -
-
Media Planning » Pytanie do Media Plannerów… -
-
Media Planning » Literatura dla Media Plannera -
-
Media Planning » Rady dla początkującej w media planning'u -
-
Media Planning » Przyjme pracę jako Junior Media Planner -
-
Media Planning » Nowy Fun Page dla media plannerów -
-
Media Planning » Szukam kontaktu do media planerów prowadzących kampanie... -
-
Media Planning » Do media plannerów i nie tylko -
-
Media Planning » II Forum "Media Innovations & Consumer Trends" (16-17... -
Następna dyskusja: