konto usunięte

Temat: Zapach meskiego czasopisma

Męskie czasopismo, które pachnie męskim potem... lepiej się sprzedaje.
 
W magazynie "Psychology and Marketing" udowadniają, że androsteron - feromon znajdujący się w męskim pocie - może mieć silny wpływ na zachowania konsumenckie. Wskazuje na to eksperyment przeprowadzony na 120 studentach - w połowie mężczyzn i kobiet. Podzielono ich na oddzielne grupy, jednej z nich założono maseczki nasączone androsteronem, a drugiej - neutralnym roztworem. - Stężenie substancji było tak niskie, że badani nie wyczuwali żadnych zapachów - dodaje Michael Kirk-Smith z Uniwersytetu w Ulsterze, współautor badania. Następnie studentom pokazano trzy czasopisma: męski "Men's Health", kierowany do kobiet "Allure" oraz niesprofilowany płciowo "National Geographic". Badani mieli ocenić ich atrakcyjność, "męskość", a także zastanowić się nad ich zakupem. Okazało się, że mężczyźni wąchający feromon o wiele lepiej oceniali i chętniej kupiliby adresowaną do nich męską gazetę niż studenci z maską nasączoną roztworem. Natomiast na kobiety androsteron nie działał zupełnie - w obu grupach oceniły one "Men's Health" jako równie nieciekawy.
 
 
mint, New Scientist
gazeta.pl