Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

Zastanawia mnie to zagadnienie, gdyż faktem jest, iż człowiek reaguje na zapachy... pozytywnie/negatywnie w zależności od zapachu...

...ale bardziej byłbym zainteresowany z jakim okresem czasu wiąże się przekonanie potencjalnego klienta na zakup urządzeń/zapachów do siedziby swojej firmy itp. Nie mówię tu o zapachach w miejscach, gdzie jesteśmy do tego przyzwyczajeni --> mowa o WC ;)
Bardziej mnie interesuje zapach w barze, niewielkim lokalu usługowym czy sieci handlowej...

Co na ten temat sądzicie? Co was, jako właścicieli/osoby od marketingu, przekonałoby do wprowadzenie, bądź co bądź, nowości do własnej firmy?
Agnieszka Mikula

Agnieszka Mikula Biuro Promocji
Miasta, Urząd
Miejski Miasta OPOLE

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

myślę ze trzeba u poczekać na wypowiedź eksperta...
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

Ale cisza ;) ... czyżby zbyt ciężki temat do dyskusji?
Agnieszka Dąbrowska

Agnieszka Dąbrowska specjalista
marketingu
zapachowego,
redaktor
marketingzap...

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

...myślę, że to zależy od tego do jakich argumentów się odwołamy :)

Ja bym widziała tutaj następujące możliwości (chociaż zastrzegam, że to nie wszystkie):

1. można użyć argumentów wizerunkowych - zapach w miejscu sprzedaży poprawia prestiż miejsca, gdyż marketing zapachowy jest postrzegany nadal jako pewien luksus.

2. można użyć argumentów marketingowych-sprzedażowych - zapach w miejscu sprzedaży poprawia atmosferę tego miejsca przez co klienci dłużej w nim przebywają, chętniej do tego miejsca powracają, czy nawet chętniej kupują (chociaż to ostatnie to moim zdaniem kwestia do dyskusji)

3. można użyć też argumentów czysto utylitarnych polegających np. na zastosowaniu zapachu do polepszenia jakości atmosfery w miejscu sprzedaży. Myślę tutaj o niwelacji niepożądanych zapachów (to naprawdę działa...) oraz aromatyzacji zapachowej, która w miejsce przykrych zapachów uszlachetni to miejsce specyficznym, niezwykłym i zapamiętywalnym zapachem.

Jak widzisz możliwości jest wiele... informacje na ten temat i inne tematy ze świata zapachów znajdziesz na portalu o marketingu zapachowym
http://www.marketingzapachowy.infoAgnieszka Dąbrowska edytował(a) ten post dnia 05.05.07 o godzinie 20:22
Agnieszka Mikula

Agnieszka Mikula Biuro Promocji
Miasta, Urząd
Miejski Miasta OPOLE

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

myślę ze te 3 argumenty można użyć razem. Ale pytanie generalnie bylo jak wiele czasu potrzeba na to aby przekonać klienta. Skoro ekspert sie nie wypowiada , możemy podywagować.
Moim zdaniem jest to coś zupełnie nowego, a wszystko co nowe potrzebuje "vacatio legis" aby ktoś dojrzał do tej decyzji. W przypadku takich nowości myślę ze o okres minimum miesiąca a górna granicę trudno określić.

a ja mam przy okazji pytanie co to jest ta zimna dyfuzja???
Agnieszka Dąbrowska

Agnieszka Dąbrowska specjalista
marketingu
zapachowego,
redaktor
marketingzap...

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

tak jak w każdym biznesie z podjęciem decyzji bywa różnie...wszystko zależy od tego kto jest naszym partnerem ... jeśli jest to osoba otwarta - to decyzja przyjdzie szybko jeśli nie, to przekonanie może potrwać chwilę...dwie lub trzy... myślę, że nie ma tutaj reguły i trudno jest to ująć z sztywne ramy czasowe :) Bardzo prawdopodobne jest jednak, że czas podjęcia decyzji będzie się skracał.

konto usunięte

Temat: Ile potrzeba czasu by przekonać kogoś/firmę do istnienia...

Agnieszka jest ekspertem:).Ten temat jest dla niej jak najbardziej bliski. Zapraszam na jej stronę.

Następna dyskusja:

Praca magisterska o marketi...




Wyślij zaproszenie do