Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

Jakie narzędzia zaproponowalibyście do zebrania takich informacji, chciałbym dowiedziec sie jak moja firma jest postrzegana i jakie są oczekiwani moich klientów?
Czy ktos pracował juz przy takim projekcie?
Ireneusz Jaworski

Ireneusz Jaworski Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

Wiesz nic tu nie zastąpi szczerej rozmowy nie tylko z "szefami" ale z tymi, którzy muszą z tobą współpracować.
Pytasz sie o to ciągle, stale zastanawiając się co można by zrobić lepiej takie ciągle doskonalenie zobaczysz jakie to daje skutki.
Szanuj czas klienta i załatwiaj sprawy kompleksowo.
Niestety większość prawników słabą wiedzę na temat zarządzania projektami, na temat funkcjonowania procesów przedsiębiorstwa i dlatego firmy korzystają z ich pomocy tylko w tzw "twardych" prawnych sprawach a jest tyle innych obszarów gdzie można by włączyć efekt synergii.
Pozdrawiam,
irekIreneusz Jaworski edytował(a) ten post dnia 26.07.08 o godzinie 16:27
Katarzyna Królak

Katarzyna Królak Doradca
marketingowy,
Interim Manager |
pureconcept.pl

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

zgodzę się z przedmówcą - rozmowy rozmowy i słuchanie klienta.
To wiedza pozyskiwana ad hoc.

W dużych firmach doradczych/kancelariach prowadzi się również tzw. oceny jakości i efektywności usług (przeprowadza je raz w roku dział marketingu) oraz tzw. badanie postrzegania marki w kontekście rynku/konkurencji, zazwyczaj zlecane do firm typu IPSOS itp. i przeprowadzane na wybranych grupach (klientów własnych i konkurencji)na podstawie ścisle określonych założeń. To już jst kosztowne, ale też dotyczy często badań na 2000 i więcej przedstawicieli firm.
Katarzyna Królak

Katarzyna Królak Doradca
marketingowy,
Interim Manager |
pureconcept.pl

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

Dodam jeszcze, że przeprowadzenie badania/oceny jakości i efektywności usług nie jest skomplikowane. Ale zanim się zastosuje to narzędzie trzeba rozważyć/wziąć pod uwagę, jak wygląda "codzienny" proces komunikacji z klientem i jak można go wykorzystać do przeprowadzania takiej oceny na bieżąco, zamiast robienia odrbnych badań, które mogą przynieść raptem 20% odpowiedzi (znowu jakaś ankieta! Znowu zabierają mi czas!) i okażą się nieefektywne.
Jacek Mamot

Jacek Mamot prezes zarządu, K2
Consulting sp. z
o.o.

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

polecam bardzo dobre narzędzie do ankietowania - podstawowa wersja free, pełna wersja $200 rocznie: http://SurveyMonkey.com

konto usunięte

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

Witam,

jeśli chodzi o badanie wizerunku czy reputacji kancelarii, to raczej nie polecałbym firm badawczych typu IPSOS lub innych dużych firm badawczych, specjalizujących się w głównej mierze w badaniach dla FMCG. Zachęcam do współpracy z firmą badawczą która specjalizuję się w projektach dla firm typu know-how oraz w tych gdzie badani to zarząd i kadra menedżerska.

Koszty:
Najtańszą opcją jest samodzielne przeprowadzenie badań, np. w formie telefonicznych wywiadów. Trzeba jednak samemu skonstruować dobrą opracować. Samodzielne przeprowadzenie badania lepiej się sprawdza przy badaniu satysfakcji niż wizerunku.

Badanie zlecone na zewnątrz gwarantuje, że odpowiedzi będą bardziej szczere i profesjonalna firma opracuje ankietę i wyniki. Koszt zarówno badania jakościowego i ilościowego to minimum 20 000 zł.

Wybór metody badawczej i formy przeprowadzenia badania zależy od tego jakie działania planujecie podjąć po uzyskaniu wyników badania i czego tak naprawdę chce się Pan dowiedzieć.

Życzę powodzenia.

konto usunięte

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

mały offtopic :)
IPSOS od kilku lat ma zespół ludzi specjalizujący się w badaniach dla branży prawniczej... na pewno badali wizerunek całej branży, choć nie mam wiedzy, czy przeprowadzali ankiety dot. wizerunku konkretnej kancelarii. Takie badanie przeprowadzało na pewno SMG/KRC. Współracowałam z obiema firmami przy projektach, które prowadziłam.

konto usunięte

Temat: Badanie potrzeb klientów kancelarii adwokackiej, ocena...

Wydawnictwo C. H. Beck serdecznie zaprasza na seminarium pt.
Satysfakcja i zadowolenie - klucz do lojalności klientów kancelarii prawniczych

23.09.2010 r, Hotel InterContinental

cena: jedynie 490 PLN

Więcej szczegółów:
http://centrumszkolenbib.pl/index.php?id=18&tx_dmmjobc...[job_uid]=1051Agnieszka Bil edytował(a) ten post dnia 09.09.10 o godzinie 15:14



Wyślij zaproszenie do