konto usunięte

Temat: Badania marketingowe

Serdecznie zapraszam na warsztaty komputerowe w bardzo konkurencyjnej cenie pt.:

Ilościowe i jakościowe badania zachowań nabywców – od projektu do raportu z badań marketingowych (z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel)

Termin: 6 – 7. 04.2011r.
Miejsce: Poznań
Cena szkolenia: 780 zł/os + 23% VAT
Czas trwania szkolenia: 2 dni - 16 godzin szkoleniowych

Zakres tematyczny:

CZĘŚĆ 1 - ILOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW

1. Proces badania marketingowego w obszarze zachowań nabywców - wprowadzenie. Projektowanie badania marketingowego.

Przygotowanie projektu badania.

2. Czynniki determinujące zachowania nabywców na rynku - pomiar cech i zachowań nabywców. Typy skal pomiarowych i ich cechy. Kwestionariusz jako narzędzie pomiaru cech i zachowań nabywców.

Przygotowanie projektu kwestionariusza w badaniu zachowań nabywców.

3. Określanie liczebności próby i wybór metody doboru próby w badaniach ilościowych (ankietowych).

Wyznaczanie próby badawczej z zastosowaniem metody doboru kwotowego.

4. Tworzenie bazy danych i przetwarzanie danych z badań ilościowych. Zasady redukcji i kodowania danych. Tworzenie w programie Excel tabel wynikowych (tabel kontyngencji) na podstawie danych z badań ankietowych.

Przygotowanie bazy danych i tabel kontyngencji.

5. Przygotowanie raportu z badań ankietowych. Analiza i interpretacja zależności pomiędzy cechami i zachowaniami nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.

Przeprowadzenie segmentacji nabywców w oparciu o tablice kontyngencji.


CZĘŚĆ 2 – JAKOŚCIOWE BADANIA ZACHOWAŃ NABYWCÓW

1. Proces badawczy w badaniach jakościowych.

2. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rodzaje pytań, kolejność,
zasady budowy i funkcje pytań.

3. Wykorzystanie technik projekcyjnych i wspomagających w badaniach fokusowych.

Przygotowanie scenariusza badania fokusowego.

4. Organizacja zogniskowanego wywiadu grupowego (badania fokusowego) – rekrutacja uczestników, warunki techniczne (sprzętowe) i lokalowe

5. Moderowanie dyskusji grupowej – cechy i kryteria doboru moderatora. Trudne sytuacje i błędy w zakresie moderacji badania fokusowego.

Analiza pracy moderatora na przykładzie wyświetlonego fragmentu badania fokusowego.

6. Analiza wyników i przygotowane raportu z badania fokusowego.

7. Przykłady zastosowań badań fokusowych i technik projekcyjnych w badaniach produktu i reklamy.

Osoba prowadząca:

Dr Mirosława Kaczmarek - Adiunkt w Katedrze Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doświadczony trener oraz autor wielu publikacji z zakresu badań marketingowych, segmentacji rynku, ilościowych i jakościowych metod badań rynku i pomiaru jego skuteczności. Współpracownik m.in. Instytutu Technik Telekomunikacyjnych i Informatycznych, Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte sp. z o.o. , Centrum Ekspertyz Gospodarczych UE Poznań oraz członek zespołu ekspertów Agencji PR Prelite w Poznaniu.

Szczegółowe informacje i zgłoszenia: http://caditi.pl
e-mail: biuro@caditi.pl
tel. +48 781 020 781

GRUPA WARSZTATOWA LICZYĆ BĘDZIE DO 15 OSÓB. Z UWAGI NA OGRANICZONĄ LICZBĘ MIEJSC DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ.