konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Wycena działań marketingu szeptanego za post. Co myślicie o takiej formie proponowania tej usługi?Tomasz Dziedzic edytował(a) ten post dnia 23.07.09 o godzinie 21:49
Paweł Suchocki

Paweł Suchocki BUZZ MEDIA | Project
Ambient | The Next
Step

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Marketing Szeptany ( Word of Mouth Marketing ) to nie pisanie postów na forach, które są krypto-reklamą!!! Jest to niezgodne z kilkoma ustawami...

Proponuje zapoznać się z kodeksem WOMMA...

Wraz z innymi czołowymi agencjami zajmującymi się WOMM oraz IAB, niedługo przedstawimy poradnik dla Marketerów, który powinien rozwiać wszystkie wątpliwości odnośnie stosowania marketingu szeptanego online.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Tomasz Dziedzic:
Wycena działań marketingu szeptanego za post. Co myślicie o takiej formie proponowania tej usługi?

Niestety błędne myślenie już na wstępie. Ale... parę dni temu raptem napisała do mnie na firmową skrzynkę miła Pani, która tak też wyceniła swoją pracę.

Dostałem też ofertę/aplikację do pracy Pani pracującej w jednej ze znanych agencji marketingowych, która otwarcie przyznała po zadanym pytaniu, że jej praca niby-szeptów polegała na fake'owych postach na forach.

Szkoda, fajne narzędzie i fajne możliwości.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Tomasz Dziedzic:
Wycena działań marketingu szeptanego za post. Co myślicie o takiej formie proponowania tej usługi?Tomasz Dziedzic edytował(a) ten post dnia 23.07.09 o godzinie 21:49
myśle, że (i chyba nie bedę w tym odosobniony) nie odróżniasz marketingu szemranego od szeptanego ;)
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Hmm.. na stornie szeptamy.pl - zostan Bzz Agentem.
Nie za bliska inspiracja do dużej dość jednak firmy - http://www.bzzagent.com/ ?

Pomijam zdjęcia/rysunki pszczół tu i tam...

Dygresja.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Widzę, że temat wzbudził emocję i na to liczyłem:) Nawet mi Panowie Paweł i Krzysztof z miejsca chcieli dopiec brakiem wiedzy :) Pozdrawiam serdecznie.

Pytanie dotyczyło waszej opinii, chciałem ją poznać zanim sam się wypowiem. Do Agencji, w której pracuje przychodzą często klienci i oburzają się, gdy okazuje się, że nie wyceniamy naszych działań za post właśnie. Nie przekonują ich argumenty, że każde działanie marketingowe, aby było skuteczne musi być poparte pewnymi założeniami, koncepcją, strategią - a przygotowanie jej często pochłania długie godziny. Nie wspomnę o przyjęciu pewnego kontekstu (marketingowego), w jakim występuje firma, czy zasadności tych działań w niektórych przypadkach.

Najczęstszym pytaniem po przejściu etapu uświadamiania (o ile dany klient jest otwarty na poszerzanie horyzontu - na szczęście takich jest większość) następuje kolejny problem - skuteczność. Ludzie przyzwyczajeni do np: linków sponsorowanych nie potrafią przeliczyć sobie działań - szeptania na forach.

Podsumowując - wycena za post jest moim zdaniem paranoją, umożliwia produkcje automatyczną jakiejś ilości postów - bez sensu, nie kierując i nie koordynując wszystkich działań danej Firmy.Tomasz Dziedzic edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 09:26

konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Bartłomiej Juszczyk:
Tomasz Dziedzic:
Wycena działań marketingu szeptanego za post. Co myślicie o takiej formie proponowania tej usługi?

Niestety błędne myślenie już na wstępie. Ale... parę dni temu raptem napisała do mnie na firmową skrzynkę miła Pani, która tak też wyceniła swoją pracę.

Dostałem też ofertę/aplikację do pracy Pani pracującej w jednej ze znanych agencji marketingowych, która otwarcie przyznała po zadanym pytaniu, że jej praca niby-szeptów polegała na fake'owych postach na forach.

Szkoda, fajne narzędzie i fajne możliwości.


A taaaak, zgadza się. Co jakiś czas otrzymujemy od samych Klientów pytania - wręcz naciski, aby podszywać się pod internautów. Szlag mnie trafia na samą myśl... Na szczęście coraz więcej osób działa według etyki i sprawdza oraz potrafi docenić co im oferujemy.Tomasz Dziedzic edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 09:28
Monika Wroblewska

Monika Wroblewska Marketing manager

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

fora juz tak naprawd malo ludzi lapią bo nwiedza ze one sa nieobiektywne coraz wiecej ludzi z tego co widze wie ze tam akzy moze napisac .Wiedza ze pisza tam tez namowieni do tego ludzie
ktorym placa za robieie fermentu na forach.Ogolnie teraz caly ten marketing przejadl sie ludziom ztego co widze dlatego plasujemy sie na ostanim prawie miejscu w rankingu zawodow .Niewiem ostanio kolega mi powiedzial ze gdyby nie supermarkety to co by robilo 97% spoleczenstwa? A dzieki supermarketom 97% spoleczesntwa pracuje w marketingu dlatego nie am ten zawod prestizu
http://teslawski.wordpress.com/2009/06/10/marketing-pr...
ps jutro jade na urlop ale wiecie co ja tez niechce cale zycie pracowac w supermarketach chce poznawac nowe zawody teraz studiuje prawo i chce isc w tym kierunku cos nowego bo nie pasi mi juz to co robie supermarkety to sa dobre na zakupy a nie zajmowanie sie nimi:-)Monika Wroblewska edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 09:38

konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Monika Wroblewska:
fora juz tak naprawd malo ludzi lapią bo nwiedza ze one sa nieobiektywne coraz wiecej ludzi z tego co widze wie ze tam akzy moze napisac .Wiedza ze pisza tam tez namowieni do tego ludzie
ktorym placa za robieie fermentu na forach.Ogolnie teraz caly ten marketing przejadl sie ludziom ztego co widze dlatego plasujemy sie na ostanim prawie miejscu w rankingu zawodow .
Monika Wroblewska edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 09:38

Przedstawiłaś negatywną stronę, ale jest tez wiele pozytywów, wiele firm występuje oficjalnie na forach i blogach, pyta - szuka opinii o swoich produktach, tak aby je ulepszać, oferuje wprost konkursy, próbki produktów, udział w tworzeniu oferty czy jakości marki. Zwykły forumowicz, jeśli potrafi coś mądrego napisać - a takich jest przecież bardzo wielu, może stać się istotnym ogniwem w funkcjonowaniu firmy. Uważam, że to daje ogromne możliwości i nie jest niczym złym.
Monika Wroblewska

Monika Wroblewska Marketing manager

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Tak ale jzeli jestes wlasciecielem firmy tot ak jezlei zwyklym trybikiem jednym z wielu to nie ma sensu sie poswiecac dla koroporacji dla jakiegos dyrka ktory siedzi sobie teraz w grecji czy usa np i smieje sie ze szczury na niego pracuja ze robi im wode z mozgu powiem ci ze mi tez probowano ale sie nie dalam ale taka dzialaja korporacje robia pracownikom wode z mozgu ja sie do dzoiaj nie daje choc pracuje w korporacji francuskiej :-)
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Tomasz Dziedzic:
Bartłomiej Juszczyk:
Tomasz Dziedzic:
Wycena działań marketingu szeptanego za post. Co myślicie o takiej formie proponowania tej usługi?

Niestety błędne myślenie już na wstępie. Ale... parę dni temu raptem napisała do mnie na firmową skrzynkę miła Pani, która tak też wyceniła swoją pracę.

Dostałem też ofertę/aplikację do pracy Pani pracującej w jednej ze znanych agencji marketingowych, która otwarcie przyznała po zadanym pytaniu, że jej praca niby-szeptów polegała na fake'owych postach na forach.

Szkoda, fajne narzędzie i fajne możliwości.


A taaaak, zgadza się. Co jakiś czas otrzymujemy od samych Klientów pytania - wręcz naciski, aby podszywać się pod internautów. Szlag mnie trafia na samą myśl... Na szczęście coraz więcej osób działa według etyki i sprawdza oraz potrafi docenić co im oferujemy.Tomasz Dziedzic edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 09:28
cofam wcześniejszy post :)

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

a kto powiedział, że pisanie na forach musi być nieetyczne???

konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Paweł Suchocki:
Marketing Szeptany ( Word of Mouth Marketing ) to nie pisanie postów na forach, które są krypto-reklamą!!! Jest to niezgodne z kilkoma ustawami...

Proponuje zapoznać się z kodeksem WOMMA...

Z pewnością warto znać:)

Wraz z innymi czołowymi agencjami zajmującymi się WOMM oraz IAB, niedługo przedstawimy poradnik dla Marketerów, który powinien rozwiać wszystkie wątpliwości odnośnie stosowania marketingu szeptanego online.

Może jest to jakiś pomysł, który rozjaśni sprawę, bardziej wydaje mi się dla tych - marketingowców, szefów firm, którzy decydują się zgłosić do agencji w celu przygotowania takiej kampanii - często z wiedzą rodem z Wiki np. Jeśli oni będą świadomi, to też każdego "mądrale" oferującego wycenę za posta z góry odrzucą... :)

Spędziliśmy sporo czasu na opracowywaniu materiałów, które przy okazji konkretnych rozwiązań mają za zadanie pokazywać szerszy kontekst tego narzędzia, jego charakter. Widzieliśmy wtedy potrzebę i widzimy nadal.
Maciej Jakub K.

Maciej Jakub K. Account Manager,
Brainshake

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Ostatnio u pewnego klienta na prezentacji usłyszałem, że dobra kampania będzie tworzyć "buzz" sama z siebie. Powiedzłem, "true" ale "buzzem" w tym opisywanym przez klienta przypadku będzie "coś" jakiś pomysł - kontrowersyjny film, gra, nietuzinkowy microsite, generowany content przez konsumentów, konto lecha kaczyńskiego na fotce cokolwiek......

BTW... uważam, że żadne medium tak jak Internet nie daje tak szerokich możliwości "rozmawiania" z ludźmi (konsumentami) którzy tak czy inaczej jak my teraz rozmawiają na określone tematy i wymieniają się wiedzą. To normalne przecież. To od marketera zależy w tym momencie czy ma dobry pomysł na nawijkę z internautami tak jak zrobił to skittles na facebook'u. Agencje WOMM jako eksperci powinni dostarczać takich pomysłów. Patrząc jednak na pomysły śmiem twierdzić,

http://es-la.facebook.com/skittles

Pan Paweł Suchocki napisał w swojej wypowiedzi, że pisanie na forach to nie WOMM. Dla mnie to także jest WOMM i nie widzę w tym nic nieetycznego patrząc na teorię a widzę bardzo dużo nieetycznego jak działają agencje WOMM z którymi współpracowałem przy projektach (pewnie one tworzą kodeks etyki). Nie widzę nic złego w tym - tylko trzeba być szczerym i zrezygnować z budowania zasięgu rzędu 300 000 UU przy 1 miesięcznej akcji określanej jako Amplyfing, gdzie osoby po stronie agencji inicjują rozmowy na 100 forach największych serwisów i portali. Dla mnnie ilość publikowanych postów to absurd. Zagłada.

Równie dobrze, moglibyśmy rozliczać się za..... liczbę zaangażowanych internautów w post....

Albo dzięki re-direct'om umówilibyśmy się, że internauta ktory spędzi na stronie więcej niż 1 minutę to za takiego płacimy....

Pozostawiam Wam do oceny.... ja mam mieszane uczucia... choć model biznesowy ciekawy :)

Uważam, że klient ma prawo rozmawiać z Internautami i moderować rozmowy ale używając świadomej i otwartej komunikacji. Buzz moderatorzy nie mogą być kameleonami którzy są ekspertami w zależności od marki i produktu. Full of bullshit.

Liczą się pomysły.... jednak moim skromnym zdaniem agencje WOMM chcą swoje działania zbyt bardzo potwierdzać liczbami w raportach które często mają się nijak do jakośći kampanii

Cheers
M.

konto usunięte

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Maciej Jakub Konopka:

Liczą się pomysły.... jednak moim skromnym zdaniem agencje WOMM chcą swoje działania zbyt bardzo potwierdzać liczbami w raportach które często mają się nijak do jakości kampanii

Tak, zgadzam się z przedmówcą. Ilość forów nie jest wyznacznikiem skuteczności, lecz jest nim sposób prowadzenia dyskusji, argumenty i chyba po prostu inteligencja w podejmowanej rozmowie. Nie trudno zasypać byle jakim newsem setkę forów i co dalej? Gdzie budowanie relacji, zaufania.

Cóż... Najgorszą zmorą jest jednak potrzeba rynku - wymagania właścicieli firm, aby wszystko przekładać na liczby. Kataklizmem jest częste oczekiwanie ile konkretnie osób z danego forum podejmie wymaganą akcję. I weź tu tłumacz, że ludzie to nie roboty i swój rozum mają :)

Marketing szeptany nie jest formą e-reklamy, lecz bardziej komunikacji. Nie wszyscy jak dotąd pojmują tą ideę i oczekują liczb, wycen, wykresów. Na rynku działa wielu pseudospecjalistów opowiadających głupoty i wyceniających działania za post, zaśmiecających potem fora SPAMEM denerwując uczestników i mnie osobiście, gdy wysłuchuję, tak jak dziś, kolejnego pytania na ile to wyceniamy nasze działania za post :) A figa z makiem.

Pozdrawiam
Michał Siejak

Michał Siejak właściciel i dyr.
zarządzający grupy
NuOrder (marki
E_mis...

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Ok - wycena za post została skrytykowana, wszystko jasne
Pozostaje niestety pytanie: co w takim razie proponujemy Brand Managerowi - jak on ma tę usługę kupić? Jak rozliczyć?

Pamiętajmy, że Brand Managera tez ktoś rozlicza - pytanie z czego ma go rozliczyć?
Mamy jakieś propozycje, które były by sensowne z jego perspektywy?
Bartosz Jurkiewicz

Bartosz Jurkiewicz Strateg Social Media

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Jeśli klient liczy na efekt sprzedażowy - to pod względem wzrostu sprzedaży (społeczności w sieci można zaproponować karnety, karty rabatowe itp dla siebie i swoich znajomych).

Jeśli klient liczy na efekt wizerunkowy - to sądzę, że przede wszystkim rozliczać się powinno ze względu na zbudowaną społeczność wokół marki/produktu podczas trwania kampanii.

Wprowadzany jest na rynek nowy produkt, klient rozliczać nas powinien za jakość i ilość otrzymanych, wartościowych uwag stworzonych przez potencjalnych klientów tegoż produktu.

Jasne jest, że nie jesteśmy w stanie zapewnić klienta o dokładnym efekcie końcowym. Jednak przy tworzeniu kampanii wiemy, na jakie widełki możemy sobie pozwolić.
Joanna S.

Joanna S. Freelancer

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Mirella Zygler:
a kto powiedział, że pisanie na forach musi być nieetyczne???

otóż to

jeżeli w poście zawarta jest merytoryczna odpowiedź na dane zapytanie i co lepiej, często dany internauta jest z niej zadowolony, dlaczego miałoby być to nieetyczne, dlaczego ktoś, kto nie zna się w danym temacie i np doradza internaucie źle nie może być w sumie potępiony, a ktoś kto potrafi rozwiązać różne wirtualne zapytnia przy wykorzystaniu nazwy marki, zdjęcia itp - ma być nieetyczny
Bartosz Jurkiewicz

Bartosz Jurkiewicz Strateg Social Media

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Przy wykorzystaniu nazwy marki, jest to jak najbardziej etyczne.
Ale czy dane forum zgodzi się na taką 'niezapłaconą' reklamę ;>? Niektóre fora z pewnością tak. Ale wiele będzie na was krzywo patrzeć.

Merytoryczne wypowiedzi lubiane są tylko wtedy, kiedy nie pisze jej MamaKrzysia, a Adam Fudali Prezydent Miasta Rybnik (pozdrawiam przy okazji).

Tak więc, planując podobne działania powinniśmy się za nie wziąć od początku, a nie jak to często bywa od d... strony
Joanna S.

Joanna S. Freelancer

Temat: Wycena działań marketingu szeptanego za post

Bartosz Jurkiewicz:
Przy wykorzystaniu nazwy marki, jest to jak najbardziej etyczne.
Ale czy dane forum zgodzi się na taką 'niezapłaconą' reklamę ;>? Niektóre fora z pewnością tak. Ale wiele będzie na was krzywo patrzeć.

moment, moment, ale ta "usługa" marketingowia zwie się word of mouth więc potencjalny moderator forum nie wie o tym, że user (z danej agencji reklamowej) jest podstawionym użytkownikiem, którego celem jest przemycanie w wypowiedziach nazwy marek, zdjęć itp. Jeśli takowy uskuteczniacz marketingu szeptanego nie jest nachalny i z pomysłem robi swoje - moderatorzy nie mają sie o co przyczepić i krzywo też nie patrzą

Merytoryczne wypowiedzi lubiane są tylko wtedy, kiedy nie pisze jej MamaKrzysia, a Adam Fudali Prezydent Miasta Rybnik (pozdrawiam przy okazji).

a tu się nie zgodzę, tymbardziej, że mało jest miejsc w sieci, gdzie forumowicz jest podpisany z imienia, nazwiska i jeszcze ze stanowiska. Myślę, że najbardziej lubiane są po prostu wypowiedzi mądre, i nie ważne czy to MamaKrzysia czy Dyrektor Zarządzający

Następna dyskusja:

zastosowanie marketingu sze...




Wyślij zaproszenie do