Przemyslaw Dobrowolski

Przemyslaw Dobrowolski
http://www.tanie-grz
anie.net ,
http://www.iterma.pl

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Zamierzam podjac wspolprace z firma dotyczaca marketingu szeptanego.
Jednoczesnie chcialbym poznac opinie kogos kto reklamowal strone wlasnie poprzez szeptany.
Prosze o opinie,skutecznosc takich kampanii i czy w ogole jest to oplacalne.

konto usunięte

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Przemyslaw Dobrowolski:
Jednoczesnie chcialbym poznac opinie kogos kto reklamowal strone wlasnie poprzez szeptany.

A ile firm się przyzna, że go stosuje? Marketing szeptany IMO powinien byc niewidoczny. Wtedy działa najskuteczniej :)

Prosze o opinie,skutecznosc takich kampanii i czy w ogole jest to oplacalne.

Byłbym bardzo ostrożny w wyborze firmy realizującej tego typu kampanię. Są firmy, które robią to dobrze i są firmy, które wręcz potrafią zepsuc opinię robiąc to nieprofesjonalnie.

A w kontekście strony www zdecydowanie lepsze efekty da klasyczne SEO. Kampania z wykorzystaniem marketingu szeptanego przyniesie tylko krótkotrwałe efekty. Jak tylko się skończy, ruch poleci na łeb na szyję.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 08.08.11 o godzinie 00:13
Szymon Machniewski

Szymon Machniewski Agencja Kreatywna
Sofista - właściciel

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Ale przecież marketing szeptany to nie tylko odwiedziny strony. Celem są różne, a w wielu przypadkach MSZ powinien być uzupełnieniem innych działań.
Kampania powinna być prowadzona systematycznie, a nie tylko w krótkim okresie. Wtedy efekty pod każdym względem są widoczne.
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Kolega Szymon ma rację, nie powinno być widać marketingu szeptanego, dalej efektem marketingu szeptanego powinna być świadomość marki, a dopiero później przełożenie tej świadomości na poszukiwanie marki w sieci, dalej -> wejścia na stronę żeby się nie rozwijać. A marketing szeptany typu: wpis na forum "o patrzcie znalazłem fajną stronkę http://xyz.pl wejdź i kliknij" lub "ten lekarz jest zły, przyjdź do mojego, zobacz stronkę: http://yzabc.pl" jest nic nie wart ;) bo bardziej obróci się to przeciwko zlecającemu :)
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Kolega Szymon ma rację, nie powinno być widać marketingu szeptanego, dalej efektem marketingu szeptanego powinna być świadomość marki, a dopiero później przełożenie tej świadomości na poszukiwanie marki w sieci, dalej -> wejścia na stronę żeby się nie rozwijać. A marketing szeptany typu: wpis na forum "o patrzcie znalazłem fajną stronkę http://xyz.pl wejdź i kliknij" lub "ten lekarz jest zły, przyjdź do mojego, zobacz stronkę: http://yzabc.pl" jest nic nie wart ;) bo bardziej obróci się to przeciwko zlecającemu :)

konto usunięte

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Adrian Szczepański:
Kolega Szymon ma rację, nie powinno być widać marketingu szeptanego, dalej efektem marketingu szeptanego powinna być świadomość marki, a dopiero później przełożenie tej świadomości na poszukiwanie marki w sieci, dalej -> wejścia na stronę żeby się nie rozwijać.

Zdecydowanie tak. Niestety p.Przemysław nie napisał, czy chodzi o markę (a właściwie to w ogóle nic nie napisał). W przypadku sklepu internetowego problem leży w tym, że w danej branży jest jeden lub dwa, które jakąś markę mają i ze dwie setki takich, które z niczym się nie kojarzą.

W przypadku sklepu internetowego IMO nie ma co budowac świadomości marki, tylko wdrożyc metody gwarantujące wysoki ruch z wyszukiwarek. Jak będzie obrót, wysoka pozycja i zadowoleni klienci, to i marka będzie :)
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Piotr C.:
Adrian Szczepański:
Kolega Szymon ma rację, nie powinno być widać marketingu szeptanego, dalej efektem marketingu szeptanego powinna być świadomość marki, a dopiero później przełożenie tej świadomości na poszukiwanie marki w sieci, dalej -> wejścia na stronę żeby się nie rozwijać.

Zdecydowanie tak. Niestety p.Przemysław nie napisał, czy chodzi o markę (a właściwie to w ogóle nic nie napisał). W przypadku sklepu internetowego problem leży w tym, że w danej branży jest jeden lub dwa, które jakąś markę mają i ze dwie setki takich, które z niczym się nie kojarzą.

W przypadku sklepu internetowego IMO nie ma co budowac świadomości marki, tylko wdrożyc metody gwarantujące wysoki ruch z wyszukiwarek. Jak będzie obrót, wysoka pozycja i zadowoleni klienci, to i marka będzie :)

Dobrze, ale autor nie pytał o seo / sem tylko o marketing szeptany. Podejście powodujące większy ruch na stronie to na pewno seo, podbijanie ruchu sem :) a marka - marketing :)

konto usunięte

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Adrian Szczepański:
Dobrze, ale autor nie pytał o seo / sem tylko o marketing szeptany. Podejście powodujące większy ruch na stronie to na pewno seo, podbijanie ruchu sem :) a marka - marketing :)

Dlatego też piszę, że w dobie porównywarek cen, wyszukiwarek i setek sklepów w jednej branży, próba budowania "marki" sklepu internetowego nie ma zbyt dużego sensu.

No chyba, że nie chodziło o sklep internetowy :)
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Piotr C.:
Adrian Szczepański:
Dobrze, ale autor nie pytał o seo / sem tylko o marketing szeptany. Podejście powodujące większy ruch na stronie to na pewno seo, podbijanie ruchu sem :) a marka - marketing :)

Dlatego też piszę, że w dobie porównywarek cen, wyszukiwarek i setek sklepów w jednej branży, próba budowania "marki" sklepu internetowego nie ma zbyt dużego sensu.

No chyba, że nie chodziło o sklep internetowy :)

Nad tym stwierdzeniem bym się zastanowił, np. produkuje figurki do salonów spa (przykład) i chciałbym, żeby każda figurka w każdym spa w Polsce od razu kojarzyła się z moją nazwą :P a figurki sprzedawałbym przez sklep internetowy :) to tak jak z "klocki" = "lego", "figurki w spa" = "moja firma"

konto usunięte

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Adrian Szczepański:
Nad tym stwierdzeniem bym się zastanowił, np. produkuje figurki do salonów spa (przykład) i chciałbym, żeby każda figurka w każdym spa w Polsce od razu kojarzyła się z moją nazwą :P a figurki sprzedawałbym przez sklep internetowy :) to tak jak z "klocki" = "lego", "figurki w spa" = "moja firma"

No ale w takim przypadku Twoim biznesem będzie _produkcja_ figurek, więc stworzenie własnej marki ma jak najbardziej sens. Sklep będzie dla Ciebie jedynie kanałem sprzedaży i będzie on przez klientów utożsamiany z marką Twoich produktów.

Lecz jeśli jedynie będziesz handlował figurkami 20'tu różnych producentów a do tego na rynku działać będzie 50 innych sklepów, z których kilka ma już silną pozycję, to moim zdaniem są efektywniejsze metody na zwiększenie obrotu niż tworzenie marki sklepu w takich warunkach. I właśnie tę myśl usiłuję od samego początku przekazać :)Piotr C. edytował(a) ten post dnia 11.08.11 o godzinie 11:07
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Skutecznosc marketingu szeptanego

Ja myślę, że temat zmierza do zamknięcia, bez odpowiednich danych czyli sklepu autora, strony, wytycznych to możemy tak dywagować w nieskończoność.

Następna dyskusja:

zastosowanie marketingu sze...




Wyślij zaproszenie do