Maja Kowc

Maja Kowc Student, UEP

Temat: Reklamy komercyjne z elementami reklam społecznych

Kojarzycie reklamy Dove? Ale nie te, które reklamują produkt, tylko te które skupiają się na odbiorcach i starają sie coś zmienić na lepsze. Chcą podwyższać samoocenę kobiet, która często potrafi być zaniżona (to np. Dove - Real Beuty Sketches czy Choose beauty). Ja po prostu zakochałam się w tych reklamach i z tej miłości powstała moja praca licencjacka, w której zastanawiałam się czy innym się tak samo spodobała. Wyniki, aż tak bardzo nie zaskakiwały ponieważ dowiedziałam sie, że nie tylko mi sie podobały, za to zaczął mnie zastanawiać sam temat. Poza liczbami z ankiet, dostałam także odzew na temat tych reklam od moich znajomych, że na prawdę przyjemne reklamy, ze ktoś nawet kupił coś Dove bo go to zainspirowało! I tak poszłam krok dalej i zastanawiam sie co ludzie sądzą na temat reklam komercyjnych z elementami reklam społecznych. Te reklamy mają potencjał jako reklamy, które same się rozprzestrzeniają! Opiera się to trochę także na storytellingiu, który uwalniając w mózgu hormony zwane oksytocyna i kortyzol, które nie tylko wyzwalają pewne emocje, ale też motywują do działania. Mam też do Was prośbę o to, byście się podizelili opinią. Jeżeli urodziliście sie między 1980, a 2000 rokiem to proszę Was o uzupełnienie ankiety, która również przedstawia, wartosciowe (według mnie) reklamy. Z góry dziękuję za poświęcony czas i jesżeli ktoś interesuję się takimi badaniami to po nich oczywiście również podziele się spostrzeżeniami ;)

https://goo.gl/forms/R2wNdmffcrZmtbEo2